Fossy Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Har problemer med å legge inn windows på den nye maskinen min. Det som skjer er at når jeg prøver å legge inn windows klikker maskinen etter ca 1-1/2 min etter at installasjonen har begynnt. Da går pcen av, alt stopper utenom en forferdelig pipelyd som kommer. Vi som satte opp maskinen tenkte cpu til å begynne med, men i og med at den ligger 50 grader pluss minus hver gang jeg starter på ny så ville det være rart om det var den og Hardware: Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Amd Xp 2500+ Powercolor 9800pro Thermaltake Volcano 9 CoolMod CPU-Vifte TwinMos 512 mb ram Western Digital 120 gb 8mb cache Sony Cd Rw Dvd spiller Chieftec Dragon Midi Tower Er det noen som har peiling på hva som kan være galt? Endret 12. desember 2003 av Fossy Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Minnefeil kan få maskinen til å pipe. Google etter "Goldmem". Test systemet med det (DOS-basert bootbar testdisk). Det er også mulig at PSU'n ikke har nok strøm til å drive systemet når harddisken, cdrommen og cpu'n jobber for fullt et stykke inn i installasjonen. Dette skulle dog ikke forårsake piping etter omstart. Hvor mange watt er den på? Lenke til kommentar
Fossy Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Den er på 300 watt, skal se om jeg kan få prøvd ut noe i morgen. Har ikke all verdens peiling på data selv, så får nok vente på kameraten som har hjulpet meg. Takk for forslaget uansett . Selve pipingen er ikke etter "omstart" Hele skjermen bli svart og alt annet stopper, men poweren er fortsatt på, slo bare av hele power-supplyen for å få det til å stoppe. Endret 12. desember 2003 av Fossy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå