RIMikkelsen Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hei, håper på gode svar fra dere som kan dette med data spill Barna spiller minecraft, tenkte da å spille med dem, kjøper Minecraft og logger inn, prøver å invitere de som venner, men finner de ikke, prøver så å be de invitere meg, det fungerte heller ikke... (sukk...) Har startet abonnement på sånn REALMS, men den finner vi ikke på nettbrettene... Så jeg er redd for at disse to plattformene ikke spiller sammen? Eller gjør jeg noe feil? Kjedelig å betalt penger også snakker de ikke sammen.... Håper på rask tilbakemelding og gode svar Ha en god dag folkens... Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Du har nok dessverre rett. Kun nettbrettene kan spille med hverandre, så vidt jeg har forstått det. Og kun datamaskiner kan spille sammen på hver sin enhet uavhengig av plattform (Windows, Mac og Linux). Men det er ikke bare-bare med Windows-versjonen. Man har to varianter: Den ene er å kjøpe i Windows Store - da kan man kun spille med venner som har kjøpt via Windows Store, og bruker eksisterende servere (eventuelt leie en egen), den andre er med en Java klient. Disse to versjonene snakker dessverre ikke sammen, er min erfaring. Med Java-versjonen kan man også sette opp en egen server som du har 100% kontroll over. Denne serveren kan man åpne for allmennheten på nett, gi tilgang til kun spesielt utvalgte over nett, eller kjøre kun lokalt i nettverket hjemme - alt etter hvordan man setter opp. PS! Om jeg er på bærtur og noen vet mer om dette enn meg vil jeg gledelig høre det - spørsmålet har dukket opp i mine kretser også. Men jeg har jo ikke all verdens tid til å forske på dette.. Redigert: Jeg fant denne lenken, men jeg ser ikke hvordan dette fungerer i praksis. Endret 13. mars 2018 av OlaHaldor Lenke til kommentar
RIMikkelsen Skrevet 13. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2018 Du har nok dessverre rett. Kun nettbrettene kan spille med hverandre, så vidt jeg har forstått det. Og kun datamaskiner kan spille sammen på hver sin enhet uavhengig av plattform (Windows, Mac og Linux). Men det er ikke bare-bare med Windows-versjonen. Man har to varianter: Den ene er å kjøpe i Windows Store - da kan man kun spille med venner som har kjøpt via Windows Store, og bruker eksisterende servere (eventuelt leie en egen), den andre er med en Java klient. Disse to versjonene snakker dessverre ikke sammen, er min erfaring. Med Java-versjonen kan man også sette opp en egen server som du har 100% kontroll over. Denne serveren kan man åpne for allmennheten på nett, gi tilgang til kun spesielt utvalgte over nett, eller kjøre kun lokalt i nettverket hjemme - alt etter hvordan man setter opp. PS! Om jeg er på bærtur og noen vet mer om dette enn meg vil jeg gledelig høre det - spørsmålet har dukket opp i mine kretser også. Men jeg har jo ikke all verdens tid til å forske på dette.. Redigert: Jeg fant denne lenken, men jeg ser ikke hvordan dette fungerer i praksis. OK, takker for svar, ikke bare bare med andre ord.... Hmm ergelig, brukte jo penger på denne !"#¤%&%¤"# spillet, kjøpte dog Java versjonen... Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Lurer på om man kanskje må ha Windows 10-versjonen (kjøp via windows store) for å få det til å gå. Det gir jo mening, siden Windows 10 og Xbox One er tett knyttet sammen. Sjekk om du har mulighet til å gjøre om Java-versjon til Windows 10 versjon. Jeg fikk i alle fall mulighet til det. Usikker på hvordan jeg gikk frem, men verdt å finne ut av dersom det gjør at du kan spille med ungene. Redigert: Tok ikke mange søk for å finne dette. Det er håp! Endret 13. mars 2018 av OlaHaldor Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Det skal komme en ny versjon av Minecraft som gjør at folk med både PC, XBox, mobiler og nettbrett kan spille sammen. På Windows 10 og Xbox One, så heter den versjonen bare "Minecraft", og ikke "Minecraft for Windows 10" eller "Minecraft forXbox". "The Better Together update IS HERE! WOOO! YAAAY! Wait! What does that mean?! It means that we’ve taken the first big step toward unifying Minecraft for console, mobile and Windows 10 into one lovely shiny edition of Minecraft. And what does that mean? That means players on those platforms will be able to join each other in-game, create, cooperate or compete together on massive servers, and access whatever swish skins and Marketplace adventure maps they own on any of their compatible devices. You can read more about the fancy features in the update here." https://minecraft.net/en-us/article/better-together-update-here https://minecraft.net/nb-no/article/better-together-faq Endret 15. mars 2018 av Sarcoex - Gnålern Lenke til kommentar
RIMikkelsen Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2018 Hei alle sammen Nå har det løst seg. Java versjonen av Minecraft fungerer ikke sammen med de andre plattformene, så jeg måtte kjøpe Minecraft i Wondows shopen og nå fungerer det i henhold til hva jeg ønsket Så takk for alle svar. Ha en god dag alle sammen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå