Jonhoo Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Har nettopp kjøpt dette oppsettet og fikk kabinett og strømforsyning fra Microplex.no i dag. Jeg prøvde å montere strømfosyningen med en gang jeg kom hjem, men det virker som om strømforsyningen ikke passer. For dere som ikke gidder å åpne Exceldokumentet så er kabinettet og strømforsyningen følgende: Kabinett: R3 Systems AIR Black Strømforsyning: Fortron/Source 350W Har noen noen erfaring med denne sammensetningen, eller vet hvordan den skal settes sammen? Trenger hjelp!!! Endret 12. desember 2003 av Jonhoo Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Fortron/Source-strømforsyningene har en viftegrill under som kan krangle med "støtta" for strømforsyninga (vanligvis bare en liten vinkel som holder psu'en oppe for ikke å legge all vekta på skruene). Løsningen er å fjerne denne helt eller delvis slik som jeg har gjort her! (Vet ikke om dette er tilfelle for ditt kabinett da jeg har et Addtronics selv, men det virker logisk... ) Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Fortron/Source-strømforsyningene har en viftegrill under som kan krangle med "støtta" for strømforsyninga (vanligvis bare en liten vinkel som holder psu'en oppe for ikke å legge all vekta på skruene). Løsningen er å fjerne denne helt eller delvis slik som jeg har gjort her!(Vet ikke om dette er tilfelle for ditt kabinett da jeg har et Addtronics selv, men det virker logisk... ) Kan stemme at det er det som er feil, men hvordan fjerner jeg den? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Kan stemme at det er det som er feil, men hvordan fjerner jeg den? Dremel baby! All the way! (Eller som jeg oppdaget etterpå, det gikk an å SKRU den av... ) Men som sagt, dette er spesifikt for mitt kabinett. Kan hende du må borre ut pop-naglene for å få den bort hvis den vinkelen er poppet fast i kabinettet. Så lenge du får den bort er det vel ikke så nøye hvordan? Endret 12. desember 2003 av Tacritan Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Hvordan "skrur" jeg den av? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hvordan "skrur" jeg den av? Vel, i mitt tilfelle måtte jeg finne frem et sånt langt redskap med en spesiell spiss, og et rundt håndtak. Tror de kaller det et skrujern. Så satte jeg verktøyet fast i disse runde sakene som holdt vinkelen på plass, og dro til med litt makt til disse løsnet. Så datt den av til slutt. Sånne skruer vet du? (jada, jeg tuller bare) Fant ut at den gjorde god nytte der den stod though, og jeg hadde jo allerede fjernet halvparten med kuttskiva på dremelen, så jeg satt den tilbake igjen. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hvis det ikke er synlige skruer utvendig er det bare å åpne den å skru av innenfra, tviler på at det er brukt pop nagler men har sett det også. husk å koble strøm av først da hehe ellers kan du fort få deg ettpar ufrivillige rykk fra kondensatorene Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Det er ikke skruer på min støtte, det ser ut som om de har tatt en del av metallet rundt og bøyd det innover Endret 12. desember 2003 av Jonhoo Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hvis det ikke er synlige skruer utvendig er det bare å åpne den å skru av innenfra, tviler på at det er brukt pop nagler men har sett det også. husk å koble strøm av først da hehe ellers kan du fort få deg ettpar ufrivillige rykk fra kondensatorene Vi er ikke inne i strømforsyninga nå, dette er på selve kabinettet. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det er ikke skruer på min støtte, det ser ut som om de har tatt en del av metallet rundt og bøyd det innover Hm merkelig... Du har ikke hammer eller noe da, slik at du kan slå den løs? Enten det eller så må du gjøre noen innskjæringer i viftegrillen på selve strømforsyninga. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Kan jo fjerne selve grillen da, har jo ikke vindu. Men det er jo litt stilig med grill:cry: Er det ikke litt risky å slå av støtten med en hammer, vil ikke risikere å herpe hele d*****n Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Kan jo fjerne selve grillen da, har jo ikke vindu.Men det er jo litt stilig med grill:cry: Er det ikke litt risky å slå av støtten med en hammer, vil ikke risikere å herpe hele d*****n No risk, no reward. Men jeg tviler. Er ikke helt sikker på hvordan det ser ut (kan du ta bilde?) Er antakeligvis bare sveiset på en liten vinkel eller.no, og da slår du løs sveisinga LENGE før du herper kassa. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Her er bilder: Endret 12. desember 2003 av Jonhoo Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Du klarer ikke å bare bøye den oppover og tilbake igjen et par ganger til den knekker av i knekkpunktet? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Prøvde å bare bøye den så langt ned som mulig og montere strømforsyningen, og det virket. Trengte heldigvis ikke å knekke den av, takk så mye for tips!!! Puh! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Du klarer ikke å bare bøye den oppover og tilbake igjen et par ganger til den knekker av i knekkpunktet? Nettopp, skulle til å foreslå det samme. En knipetang er tingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå