Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Svigerfamilie liker meg ikke?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå vært i lag med min samboer i ett og et halvt år, og vi har det veldig fint i lag. Jeg har ingen familie, han har stor. Jeg har jo selvfølgelig lyst til å være ønsket som en del av familien, og være likt, noe jeg føler jeg ikke et. Samboer har to søsken, med kjærester. Brorens kjæreste var god venninne med eksen til min samboer og sammen har de to snakket med ned foran hele familien før jeg i det hele tatt var i lag med min samboer. Nå blir jeg (og MON samboer) ikke invitert på like mye som hans søsken. Di møtes ofte for kaffe, middag eller turer uten at vi er invitert. Hvis jeg legger noe ut på Facebook er det ingen som reagerer eller «liker» men om eksen til min samboer eller kjærestene til søsknene til min samboer gjør, får di alltid overveldende respons. De var ikke slik når min samboer var i lag med eksen. Da var alt fint. Er jeg helt på jordet, eller virker det som noe er galt? Blir gal av dette. Føler meg ikke velkommen, selv om jeg ikke har gjort de noe vondt og bare prøvd å være hyggelig.

Anonymous poster hash: 92f19...25a

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hmm, kjæresten min har samme problemet med min familie. Men jeg tror rett og slett problemet er at det er bare så mange å ta vare på, at det blir ikke noe spesielt tatt hensyn til personlige følelser.

Min mor har liksom nok med de familie medlemmene som allerede er at det er ikke så mye mer hun kan gjøre med min kjæreste enn å invitere på middag i ny og ne og smile. Vist det stemmer og du er i samme situasjon, så er nok du i samme dilemma som min kjæreste, og da er nok ikke det at du ikke er velkommen som er problemet, men kanskje bare du som ikke er vant til hvordan man oppfører seg mot hverandre når det er for mange å "ta vare på". Det å bli kjent osv, tar mye lengre tid og spesielle 1 til 1 samtaler skjer svært svært svært sjeldent. Når man er mange. Tiden strekker bare ikke til.

Når jeg tenker over det, så kan jeg ikke engang telle på to hender hvilke ting jeg ønsker å fortelle som jeg ikke har kunne fortalt min egen mor den siste måneden. Men det er bare sånn det er når hele livet ikke omhandler meg desverre. ^^ jaja...

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Hmm, kjæresten min har samme problemet med min familie. Men jeg tror rett og slett problemet er at det er bare så mange å ta vare på, at det blir ikke noe spesielt tatt hensyn til personlige følelser.

Min mor har liksom nok med de familie medlemmene som allerede er at det er ikke så mye mer hun kan gjøre med min kjæreste enn å invitere på middag i ny og ne og smile. 

Hvis moren din ikke "har tid" til å gjøre noe annet enn akkurat dette vil jeg tro det ligger noe bak.

hvis man blir bedt på middag er det helt normalt å kunne ha samtaler med partnere til sine egne barn.

Nå har jeg kjennskap til 2 stk familier.. Begge var smiths venner og har 8-9 søsken.

Moren der klarer fint å forholde seg til partnerne der og kunne tilbringe tid med de, Det er bare hva man ønsker og hvordan man som person er. Hadde jeg blitt mottatt slik både du forklarer om din kjære samt TS hadde jeg nok ikke brukt min egen tid på den andre sin familie overhodet.

Når jeg er hos svigers, så tar jeg ikke del i samtalen like mye som familiemedlemmene, men jeg blir da ihvertfall ønsket velkommen og inkludert i alt. Spørre et par spørsmål om hverdagen og hvordan det går har ALLE tid til. Blir for dumt å si at noen ikke har tid til å bry seg. Da er man bare rett å slett sløv / egoistisk 

Har man 300 hjemløse å tenke på samtidig som hun sørger for at de har mat hver dag skal jeg gi henne et "freepass"

Anonymous poster hash: 999eb...656

Lenke til kommentar

Til en annen ting.. TS har du ikke startet noe rundt 3-4 slike tråder allerede?

Vet ikke om du får så mye mer svar enn hva du allerede har fått.. Du vet selv hva du søker ;) Det å spørre gjentatte ganger på et forum vil nok ikke gi deg noe annet enn en god følelse en liten stund før de føler deg ekskludert igjen

Jeg sier som jeg har sagt i de andre trådene. 

Ikke bruk tiden DIN på de som ikke bryr seg om deg.

Anonymous poster hash: 999eb...656
Lenke til kommentar

Til trådstarter, har du eller samboer hatt mange tidligere forhold? Foreldre/svigerforeldre kan bli litt lei av hyppig "gjennomtrekk" og bare trekke litt på skuldrene av "enda en ny kjæreste". Ikke ment som beskyldning, bare til ettertanke hvis det er tilfellet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...