AfterGlow Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Slipper ny Hue-serie til utendørs bruk.Snart kan du bruke Philips' smarte lys i hagen også Lenke til kommentar
Zhylo Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Da vil det vel holde til bad og våtrom også? Eneste rom jeg ikke har smartpærer enda, da det overskrider miljøkravet til de ordinære smartpærene.. 1 Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hvorfor omtales disse som smarte? Tenker de selv? Løser de problemer før de oppstår? Vil de hjelpe jenteungen i huset med å gjøre lekser? Hva skal vi kalle de lampene som kommer om 5 år med innebygget AI? Megasmarte lys? Eller blir det Big data edition? I mellomtiden vil selvsagt nettsky versjonen slå godt an. 2 Lenke til kommentar
joppzter Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Det er vel bare å bruke IP44 sertifiserte "lampehus" og kjøre på med trådfri pærer (langt billigere). Selv kjører jeg trådfri pærer utendørs direkte mot Smartthings hub og ser ingen grunn til å velge hue fremfor trådfri. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Mener å ha lest at disse pærene skal gå på lav spenning. 12v eller noe slikt. Gjør det enklere å installere uten hjelp av elektriker. Lenke til kommentar
ComaJim Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hva med ute - solcelle - "smart" - pærer? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Mener å ha lest at disse pærene skal gå på lav spenning. 12v eller noe slikt. Gjør det enklere å installere uten hjelp av elektriker. De er enten dedikerte lamper som plugges i en stikk, eller en pære som man skrur inn i en standard sokkel, slik at det ikke er behov for elektriker. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hva med ute - solcelle - "smart" - pærer? Solcelle panelene vil bli for store til at de blir pene, for å kunne ha nok kraft til å drifte pæren, teknologien, og det samme med batteriet for at det skal holde frem til neste dag. Det er bare å kikke på de solcelle utelysene man får kjøpt i dag, Størrelsen på solcellene der er akseptable, men de lader dårlig, batteriet holder ikke over natten som regel, og lyset er svakt, pga de ikke har så mye tilgjengelig strøm. 1 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hvorfor omtales disse som smarte? Tenker de selv? Løser de problemer før de oppstår? Vil de hjelpe jenteungen i huset med å gjøre lekser? Hva skal vi kalle de lampene som kommer om 5 år med innebygget AI? Megasmarte lys? Eller blir det Big data edition? I mellomtiden vil selvsagt nettsky versjonen slå godt an. Hvorfor kalles det økosystem? Lenke til kommentar
Petter Stabell Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Har nok andre ting å bruke pengene mine på før jeg investerer i dyrt lys som skrus av/på når jeg kommer drar og kommer hjem Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hva med ute - solcelle - "smart" - pærer? Solcelle om vinteren i Norge... Må jo ha litt sol også... 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Må ikke se solen for at cellene skal virke, men en kan ikke bo alt for langt nord, hvor det er mørketid hele eller mesteparten av dagen 1 Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Hva om jeg ønsker dumme lys 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå