lperik Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Skal sette sammen en AMD maskin nå og dermed har jeg kjølepasta til disposisjon. Har en P4 m/ boxed kjøleren og thermalpaden sitter på. Tenkte å ta den av og teste med kjølepasta på pentiumprosessoren min. Hvordan får jeg av den på best mulig måte, og hva burde jeg rense med? Leste goopguiden og der står det at man kan/bør bruke lakktynner eller isopropanol. Dette er hva jeg har til rådighet: 1flaske Smirnoff vodka (37,5%) 1flaske Hugo Boss - Dark Blue (Eau de toalette) 1flaske Calvin Klein - Obsession (Aftershave) 1flaske Calvin Klein - One (Aftershave,denne er uten alkohol) Hva skal jeg bruke? Endret 12. desember 2003 av lperik Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hva med et par wonderbaum ved utrekksvifta på pcen? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Hva med et par wonderbaum ved utrekksvifta på pcen? Helte litt smirnoff nedi vifta i boxedkjøleren, men alt som skjedde var at det spruta over alt begynte å ryke no jævelig. så oppdaget jeg at jeg ikke hadde skrudd av maskinen... Fra spøk til halvor, er det noen av tingene jeg nevnte som går ann å bruke? Er vel noen som har fjernet gammel kjølepasta/thermalpads før som kan svare på hvordan jeg gjør dette og hva jeg kan bruke for å få det vekk. Lenke til kommentar
Sufrati Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ta kjøleribba ut av pcn osv.. Tørk vekk det overflødige goopen. Bruk vodkaen til å rense overflaten helt. Qtips samt en knivblad noalla skalpell er også kjekt. Vodkaen funker vel greit, selv om det ikke egner seg best Det er jo tross alt sprit. Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 det er ikke så veldig viktig å få fjernet ALL gammel goop, bare det ligger ett jevnt tynt lag mellom ribba og cpu når du monterer. hensikten med goop er å tette eventuelle porer i overflatene, og skape best/mest mulig kontakt mellom disse. MEN...... dersom du SKAL fjerne goop, og DET er alternativene dine, ville jeg gått for smirnofen. de andre vil, i tillegg til å lukte godt, legge igjen diverse tilsetninger som du ikke vil ha i pc'n. thermalpaden behøver du ikke å rive av med mindre du kan se tydelige skader i den der hvor den skal ha kontakt med cpu. dersom den skal av, er det bare å bruke en kniv, få løs et hjørne, og rive av resten. ps: det du har til rådighet ser ut til at du kan få en fin tur på byen ikveld, istedenfor å plundre med pc'n! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 ps: det du har til rådighet ser ut til at du kan få en fin tur på byen ikveld, istedenfor å plundre med pc'n! hehe, godt poeng! Har planer om det, sitter her å plundrer med pcen min mens jeg vorser og hører på metallica sammen med en kamerat. Ideelt Men da går jeg for vodkaen, skal sørge for at det blir igjen nok til meg selv og. En siste ting jeg lurer på; på en P4 må jeg ha goop over hele heatspreaderen ikkesant? Er sikkert et tåpelig spørsmål og svaret er sikkert ja, men bedre at jeg spør enn at jeg gjør no feil! God helg! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Stikk en tur bortom nærmeste bensinstasjon og kjøp etn flaske kondensfjerner (og en pakke kondomer siden du skal på byen?). Kondesnfjerner er det samme som isoporpanol og ikke kotser den mye heller, < 20 kr. Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 NIKS! ta goop på cpu, og kun på den! det har ikke noe for seg å kline goop utover hele ribba... sørg for at ingenting kommer utenfor kanten... ehh?? Vent til i morgen ettermiddag du! når edruen har tatt deg en runde eller 2, og etter at du kanskje har "prøvegoopet" litt på noe annet! Lenke til kommentar
DeathBound Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Riv den av, bruk tenna hvis nødvendig . Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Stikk en tur bortom nærmeste bensinstasjon og kjøp etn flaske kondensfjerner (og en pakke kondomer siden du skal på byen?). Kondesnfjerner er det samme som isoporpanol og ikke kotser den mye heller, < 20 kr. Paraplyer har man nok av, bensinstasjoner er det værre med. tar ca en halvtime å traske ned åsen til nærmeste og det gjør jeg nok ikke nå. Får nok bli smirnoffen. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 NIKS! ta goop på cpu, og kun på den! det har ikke noe for seg å kline goop utover hele ribba... sørg for at ingenting kommer utenfor kanten... Pentiumen har ikke noen synlig cpukjerne, den er dekket av en heatspreader. Dvs at hele cpuen er en eneste stor overflate, skal jeg da smøre goop over hele? AMD pcen som jeg nettopp bygde tok jeg selvfølgelig kun goop på kjernen. Har ikke startet stormfylla ennå, det tar man etter pcmekking er ferdig. Hadde vært mindre kult å tryne over pcen med 1pils og et par fulle shotteglass.. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Lurer på noe selv angaende å få av gammel kjølepasta. Noen som har noen erfaringer av denne? Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Sånn som jeg gjorde det.. Tok jeg goop på hele heatspreadheren... Det er et hull der hvor jeg ikke tok goop over!! Lykke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå