Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Cirka pris på bygging av ny etasje?

Anbefalte innlegg

Hei, vi har et hus på 128KVM, som vi føler blir i underkant av hva vi vil ha. Det er derfor mulig vi ønsker å bygge på en etasje, da det er kun 1 etasje i dag, og liten til ingen mulighet å bygge så mye i bredden. Er det noen som har en viss anelse om hva det vil koste å bygge på en etasje? det er snakk om 1 bad, 2 soverom og en tv stue. Jeg er klar over at det blir et estimat, og at priser kan variere mye. Kan gjøre alt som ikke loven kreves gjøres av autorisert selv, men ønsker å ha litt fritid og. Mulig jeg gjør 50% av det jeg kan selv.

For de som måtte lure: Tomta og huset ligger perfekt til for en småbarns familie, det selges svært lite hus her, spesielt i vår gate, det er snakk om 1-2 hus i året som kunne vært av interresse, men enten krever for mye oppgradering ihht. Salgspris eller som ikke er det vi vil ha. Derfor en etasje til, og ikke kjøpe nytt hus ☺️

Endret av ChimIT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det lov å bygge på flere etasjer i området?

Kan fort bli mange millioner om underetasjen må forsterkes

Ja, samtlige naboer har 2 etasjer og 3 etasjers hus, i boligfeltet er vi 2-3 av 30 hus som har 1 etasje. 

Er jo helt umulig å gi noe som helst estimat uten plantegninger og nåværende tilstand på bolig.. I mange tilfeller er det billigere å rive ned og bygge hele huset på nytt.. 

Nåværende tilstand er god, skal ikke være nødvendig å forsterke 1. etg ut ifra hva 2 snekkere i nær relasjon har sagt. 

1,7-2.3 millioner dersom man setter bort jobben.

takk :) 

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at kommunen sier maks 1,5 etasje? Står det i reguleringsplanen?

Ja, litt kjipt, trodde det skulle gå greit med 2 fullverdige etasjer og flatt tak, siden en nabo har det, men lurer på om hans første etasje regnes som kjeller. 

Lenke til kommentar

Man kan søke dispensasjon. Dersom naboen har flatt tak og 2 fullverdige etasjer, de andre også har 2 fullverdige etasjer og boligfeltet ellers har 90% 2 fullverdige etasjer, så skal saksbehandleren/kommunen være rimelig drittsekker for å ikke innvilge dispensasjonen.

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan søke dispensasjon. Dersom naboen har flatt tak og 2 fullverdige etasjer, de andre også har 2 fullverdige etasjer og boligfeltet ellers har 90% 2 fullverdige etasjer, så skal saksbehandleren/kommunen være rimelig drittsekker for å ikke innvilge dispensasjonen.

Joa, men jeg har ikke vært inne i huset til mer enn 1 nabo, som vi var på visning på, men lurer på om jeg har missforstått utenifra, at de faktisk alle har 1,5 eller 2,5 (med innredet kjeller), og dermed er innenfor, men usikker, vi må få litt priser og se hva vi får solgt leiligheten vår for, men takk for alle svar, fikk ialelfall litt mer å tenke på :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...