Kenneth Solfjeld Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg skal selge to blitser som privatperson. Kjøperen representerer et firma og sier at de er avhengige av å få kvittering. Men blir ikke jeg skatte og regnskapspliktig hvis jeg skriver kvittering? Mulig jeg tar feil, men usikker, så derfor søker jeg råd her. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Du blir selvsagt ikke det, alt de trenger er en ark med hva, hvem og når. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 De spør om jeg har eget forma for å skrive kvittering. Jeg har ikke det, men skal ikke hvilken som helst lapp med riktig info være nok da? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) En liten kontrakt med underskrift ja. Dato, beløp, hva som selges osv, på samme måte som en kvittering. Tråden bør kanskje flyttes til jussdelen av forumet? Endret 12. mars 2018 av zeebra Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Man trenger ikke firma for skrive kvittering. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Det er bare en dokumentasjon på at du har fått penger i bytte mot en vare. Eller for kjøpers del at de har fått en vare i bytte mot penger. Et firma kan ikke bare hente penger ut av kassen sånn rett uten videre. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) En kvittering kan være et håndskrevet ark med varenavn, pris, beskrivelse og signatur også. De vil ha kvittering fordi de må dokumentere hva pengene er brukt til når regnskapet skal gjøres opp, det kan ikke bare stå et stort minus på konto uten forklaring. Om det er en fancy utprinta sak eller et ark er ett fett. Det skal bare sitte i en perm uansett. Endret 12. mars 2018 av Bytex 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Før i tida var dette standard kvittering i jernvaren: 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Flere som fortsatt bruker sånne kviterringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå