serok Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 kan noen hjelpe meg i gang med å få koble til gf 2 500 ti tv kabelen har 4 utak og jeg har kjøpt kabel som passer. det er ikke phonokabel. lasta ned og instalerte tvtool6,0 sorry vis dette er for newbee men har ingen erfaring her. det var ikke med noen form for bruksanvisning Lenke til kommentar
serok Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 On 2002-03-02 19:52, serok skrev: kan noen hjelpe meg i gang med å få koble til gf 2 500 ti tv kabelen har 4 utak og jeg har kjøpt kabel som passer. det er ikke phonokabel. lasta ned og instalerte tvtool6,0 sorry vis dette er for newbee men har ingen erfaring her. det var ikke med noen form for bruksanvisning er det ingen som har tv bilde på pc skjerm og kan fortelle meg hvordan jeg skal få de til?? :sad: Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 also, viss du skal ha tv på pc'en er jo de en idè å kjøpe seg et tv kort.. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hei. Har knota endel med dette jeg og. For det første: På de fleste kort er det s-video utgang på kortet (dvs. en rund plugg med flere små pinner. Pluggen minner om musepluggen) Noen kort har også samme plugg som brukes på videosignalet til scart (vanlig phono kabel) Koble kortet til tv`en, høyreklikk i windows bakgrunn, egenskaper-innstillinger-avansert-utdataenhet/device selection Kommer ann på om du har engelsk eller norsk windows. Du trenger ikke tv-tool egentlig. Viktig å sjekke at tv`en står på riktig kanal!!! Jeg har 3 inngangs-kanaler på tv`en pga 2 scart inn og 1 s-video inn. Håper dette hjalp noe. Lenke til kommentar
serok Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 luringen jeg har jo d gainward geforce 2 ti /500xp golden 64 mb 4.0ns ddr vidio in vidio out Lenke til kommentar
serok Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 nå får jeg til å se pc bilde på tv men hvordan gjør jeg det omvente? ser tv på pc? er det noen som kan fortelle meg det? [ Denne Melding var redigert av: serok på 2002-03-02 23:29 ] Lenke til kommentar
serok Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 er de ingen som kan se tv på pc`n ??? hm... Lenke til kommentar
serok Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 er det virkelig ingen som kan gi med et tips.. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 DU må ha en tv-tuner. Ditt skjermkort, tror jeg, har bare en vivo for å ta imot et "ferdig tunet" signal, men om du skal se tv, i den vanlige forstand, må du ha et kort med tv tuner innebygd, eller et rent tv kort... Mvh kjello2 Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Har samme skjermkort som meg du, og jeg fikk det til uten problem. Den lille kabelen som var med kortet plugger du i tv in/out pluggen på skjermkortet. Den er delt i to, en gul og en svart tror jeg det var. Det jeg gjorde var at jeg tok en helt vanlig audio kabel (audio og video kabler er egentlig det samme hvis du bruker den standard greia, ikke svideo eller hva det heter) og koblet den feks røde pluggen inn i den passende på kabelen fra skjermkortet. Så tar du den andre enden, samme farge så klart, og plugger inn i tven. Typisk den gule inngangen. Hvilket software du bruker er jo egentlig det samme men husk at det er en av de nyere philips tv out chippene i det kortet der så shareware tv tool vil ikke funke tror jeg. Prøv med skjermkort driveren først Settings-adavanced-"valg av enhet" eller noe lignende. Der velger du TV, jeg satte jeg tven på AV2 og og klikket "apply". Vips så kom det bilde på tven =) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Har ikke testa enda, men for å se TV-bilde på PC-skjermen, må du koble V-IN på kortet til en UTGANG, f.eks SCART på en VHS-video. (et eller annet med TV-tuner og utgang) På mitt kort er V-IN kun SVHS (likner mus-pluggen) Med kortet følger en overgangskabel med SVHS i ene enden og vanlig gul phono i andre enden. Phono enden skal kobles til f.eks. phono/SCART overgang. (playstation SCART plugg e.l.) Lyden henter du også derfra, og kjører på LINE IN på PC-en. Si fra om du har fått det til å funke! Lenke til kommentar
serok Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 greit nokk men hva slags prog må jeg bruke? kan jeg få en like fin forklaring på det så er det toppers. takker alle for fin respons!! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå