Dubious Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 om noe plutselig dukker opp så kjører du for fort Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 (endret) Da har ikke du kjørt der det er elgfare før og du har også glemt at det finnes andre trafikkanter enn deg selv..Støtter også de som sier 4-5år selv med nok mønster igjen på dekket. Har også kjørt på gamle dekk, både bil og MC, og det kan gi noen svært ubehagelige overraskelser. Man mister rett og slett forutsigbarheten med slike dekk, og det kan slippe der du vanligvis ikke ville ofret det en tanke. Kjør på gode dekk, kjøp dekk fra en skikkelig fabrikant, bytt dekkene før de er på 1.6mm og/eller er mer enn 4-5 år gamle Endret 22. mars 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Regner med at elgskiltet kom sånn helt plutselig at du ikke rakk å se det? andre trafikanter kommer ikke sånn plutselig Lenke til kommentar
toffo Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Regner med at elgskiltet kom sånn helt plutselig at du ikke rakk å se det? andre trafikanter kommer ikke sånn plutselig Snakk gjerne med barndomskameraten min som kjørte ihjel en unge som kom på akebrett ut av en innkjørsel om akkurat det... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Ja, det er dessverre slik at selvom man gjør alt riktig, så kan man fremdeles havne i en ulykke. Derav ordet: "ulykke". Dette gjelder også om man har gode bremser og gode dekk. Poenget er å minimere denne sjansen mest mulig, og da trenger man gode dekk både sommer og vinter. Sjansen for å havne i en ulykke med gode dekk er betraktelig mindre enn med dårlige dekk Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 Regner med at elgskiltet kom sånn helt plutselig at du ikke rakk å se det? andre trafikanter kommer ikke sånn plutselig Snakk gjerne med barndomskameraten min som kjørte ihjel en unge som kom på akebrett ut av en innkjørsel om akkurat det... Da kjørte han for fort Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 (endret) Jeg har alle hjul hengende(!) etter felgen i garasjen - opp fra bakken, og i kjølig skygge. Jeg hadde nylig en test på noen piggdekk med merking "08" (2008), og dem var helt stive og forferdelig å kjøre med. Så jeg har satt en maks alder på 8 år (kunne sikkert vært kortere), uansett hvor bra mønster det måtte være igjen på dem. Og jeg kjøre heller ikke mye i året. Er blitt rundt 60.000 Km. på 10 år. Har noen sommerdekk med "12" på, men det begynner å bli dårlig mønster (~2 mm) så jeg skal kjøpe nye i år (Michelin Pilot Sport 4 - dekk er en billig forsikring, så der sparer jeg ikke på noe). Endret 26. mars 2018 av PaladinNO Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Ikke anbefalt, men piggdekkene kunne sikkert ha vært brukt på sommeren, uten piggene selfølgelig Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Ikke anbefalt, men piggdekkene kunne sikkert ha vært brukt på sommeren, uten piggene selfølgelig Er alt for mange pigger i dem til at jeg gidder det. Dessuten - som du så pent sier - ikke anbefalt. Og av opplagte årsaker. Jeg har 3 hjulsett, sommer, piggfritt og noen 260-piggers "not road-legal" isdekk for de få månedene det er aktuelt (veiene saltes ikke hvor jeg bor - heldigvis), og jeg kjøper nye dekk når jeg mener det trengs, hvor jeg vurderer alder, mønsterdybde, kjørefølese etc. for best mulig veigrep under alle forhold. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 (endret) Skal skifte dekk piggfrie vinterdekk 2 stk... Da de har 4mm igjen.Michelin xi3 625kr pr stykk pluss 300kr omlegg. Før det så sprayer jeg stålfelgen sort. Så er dem klar til neste sesong.12 år, spør noen sakkyndige om hva de synes om dekket evt.Mål hvor stor lengde det er igjen. Jeg kjøpte en slik digital sak på biltema eller clas olson, kansje det var Jula.. Anyways... Evt så kan du kjøpe 2 dekk i omgangen, husk å se på rotasjons mønster på dekk. samt ta de 2 dekkene med minst mm igjen til kast.Hvilket merke er det på dekket? Endret 26. mars 2018 av pizzafordi Lenke til kommentar
toffo Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Regner med at elgskiltet kom sånn helt plutselig at du ikke rakk å se det? andre trafikanter kommer ikke sånn plutselig Snakk gjerne med barndomskameraten min som kjørte ihjel en unge som kom på akebrett ut av en innkjørsel om akkurat det... Da kjørte han for fort Tja. ca 20km/t tror jeg, i et boligfelt. Ungen akte rett inn under bakhjulet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå