Betroz Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Orker ikke legge ut masse bilder av masse tester her nå...men kan si litt om ytelsen til den nye Raptor 74GB disken! Testa å skrive ett image av en DVD (4.3GB) fra en annen harddisk til Raptor 74 med Nero Burning Rom 6 sin "Image Recorder". Fikk stabilt 42 MB/s på den 4.3GB fila til Raptor 74 disken! Tenk da 2 slike disker i RAID 0 da...! Bra nok skriveytelse eller? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Da jeg testa å gjøre den samme operasjonen fra Raptor disken til Raptor disken (lese og skrive), så var ytelsen en annen... Da fikk jeg ca. 11 MB/s bare...! Får samme med min "gamle" Raptor 36 disk også, så det er vel bare normalt...? NB : Kjører Raptor 74 disken som EN partisjon med NTFS og 4K clusters. Hadde jeg kjørt FAT32 og 32K clusters hadde nok skriveytelsen vært en del høyere ville jeg tro, men da ville søke ytelsen vært mindre pga. større cluster. Noen innspill om dette? Endret 12. desember 2003 av Betroz Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Orker ikke legge ut masse bilder av masse tester her nå...men kan si litt om ytelsen til den nye Raptor 74GB disken! Testa å skrive ett image av en DVD (4.3GB) fra en annen harddisk til Raptor 74 med Nero Burning Rom 6 sin "Image Recorder". Fikk stabilt 42 MB/s på den 4.3GB fila til Raptor 74 disken! Tenk da 2 slike disker i RAID 0 da...! Bra nok skriveytelse eller? Synes ikke 42mbs i snitt er noe særlig jeg.. IBM250k klarer jo omtrent 40-45mbs i skriveytelse.. Så det er noen "litt" bedre programmer og teste med.. Kan jo alltids anbefale HDtach sin Random access tid.. Det sier veldig mye om disken.. Det andre er ikke så veldig viktig hvis du skal ha den som en OS disk ,men viktig hvis du skal kopiere filer osv. Selv så synes jeg det er den viktigste tingen i mitt system ,men jeg prioriterer slik. www.storagereview.com har jo en test av en ES av den disken. Så ta ned noen av de programmene og test du. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Joda CFD, men Raptor har bedre seek/access time enn din IBM da... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jepp.. Kan ikke sammenlignes engang der.. Så jeg har (som alle andre) har jo lyst på en Raptor disk ,men nå har jeg akkurat kjøpt meg Mp3 spiller så det får vente til nyåret.. FÅr dem til 900kr innkjøpspris uansett så det var ikke så farlig og gå glipp av hwb sitt tilbud.. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Orker ikke legge ut masse bilder av masse tester her nå...men kan si litt om ytelsen til den nye Raptor 74GB disken! Testa å skrive ett image av en DVD (4.3GB) fra en annen harddisk til Raptor 74 med Nero Burning Rom 6 sin "Image Recorder". Fikk stabilt 42 MB/s på den 4.3GB fila til Raptor 74 disken! Tenk da 2 slike disker i RAID 0 da...! Bra nok skriveytelse eller? Synes ikke 42mbs i snitt er noe særlig jeg.. IBM250k klarer jo omtrent 40-45mbs i skriveytelse.. Så det er noen "litt" bedre programmer og teste med.. Kan jo alltids anbefale HDtach sin Random access tid.. Det sier veldig mye om disken.. Det andre er ikke så veldig viktig hvis du skal ha den som en OS disk ,men viktig hvis du skal kopiere filer osv. Selv så synes jeg det er den viktigste tingen i mitt system ,men jeg prioriterer slik. www.storagereview.com har jo en test av en ES av den disken. Så ta ned noen av de programmene og test du. Store disker er jo generelt raskere i lese/skrive pga lagrings tettheten da. Endret 12. desember 2003 av j0 Ø. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Ja men j0 Ø. i følge www.storagereview.com er den nye Raptor 74 disken raskest på nesten alt blandt IDE disker! Slår mange SCSI disker også. Skal man teste disk mot disk, så er det jo en fordel at man tester på samme måte. Samme hardware, drivere osv osv. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ja men j0 Ø. i følge www.storagereview.com er den nye Raptor 74 disken raskest på nesten alt blandt IDE disker! Slår mange SCSI disker også. Skal man teste disk mot disk, så er det jo en fordel at man tester på samme måte. Samme hardware, drivere osv osv. Jaja Om jeg ikke er helt ute på ville marker så er vel raptor diskene lagd med ei plate?? og da er jo lagrings tettheten også der høy. Og 10000rpm spiller jo inn på hastigheten da. Jeg er selv en stolt eier av en 36gb raptor disk. Funker som F den... Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 /me like Raptor 74Gb drive.... me like two please Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Ikke flere som har skaffet seg denne disken som kan komme med erfaringer??? (Ser at det minker på lageret til komplett, så noen må da ha kjøpt den....) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Jaja Om jeg ikke er helt ute på ville marker så er vel raptor diskene lagd med ei plate?? Du er det, hehe. Raptor 36.7GB her en plate, mens 74GB varianten har 2x36.7GB Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Du er det, hehe. Raptor 36.7GB her en plate, mens 74GB varianten har 2x36.7GB Kan støtte deg på det Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Syns 74Gb utgaven er en smule sykt priset! 2stk blir nesten 5000,- med porto og oppkrav... 2stk 36Gb raptor pluss en 250Gb disk blir faktisk mye billigere :| Endret 1. januar 2004 av zemtex Lenke til kommentar
IpDude Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hei. Har 2 stk 36`r i raid 0 på IC7Max3 og det funker bra men men man hører diskene med en konstant "suselyd" pga 10.000 rpm bare så dere er klar over det :-) Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hei. Har 2 stk 36`r i raid 0 på IC7Max3 og det funker bra men men man hører diskene med en konstant "suselyd" pga 10.000 rpm bare så dere er klar over det :-) Nettopp derfor det er så kjipt at 74Gb'ern er så dyr, for den skal ha markant lavere støynivå i forhold til lillebroren sin... spesielt med tanke på susinga! Lenke til kommentar
Einamiga Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Orker ikke å kjøpe den nå...venter til jeg har MB med PCI-X og raid kontroller . Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Syns 74Gb utgaven er en smule sykt priset! Slik er det alltid med nye ting, sykt dyrt i starten. Husker at 36.7GB varianten av wd raptor kostet også runt 2000kr da den kom, så er derfor eg venter før eg kjøper meg en 74GB raptor disk. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Syns 74Gb utgaven er en smule sykt priset! Slik er det alltid med nye ting, sykt dyrt i starten. Husker at 36.7GB varianten av wd raptor kostet også runt 2000kr da den kom, så er derfor eg venter før eg kjøper meg en 74GB raptor disk. Samme, venter tålmodig på at de skal komme ned på en akseptabel pris. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Har planer om å bytte ut en ødelagt IBM 60Gb disk nå, og 74Gb Raptor virka veldig gunstig ja, men prisen er litt for stiv foreløpig. 36Gb Raptoren er absolutt aktuell, men er det noen som faktisk har hørt både 36Gb og 74Gb utgaven? Er det veldig stor forskjell i støy? Størrelsen er ikke så viktig, 36Gb er plenty til systemdisk uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå