simenlll Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Trenger hjelp med ein gong!!! Temaet mitt er kjøkken og eg mangler oppgåver om Geometri, Tall og algebra og Funksjoner!! skal framføre imorra!! Lenke til kommentar
simenlll Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 korleis kan eg forklare ditta? •8 personer sitter rundt ett bord. Kor mange forskjellige kombinasjoner kan dei sitte på? svaret er 8*7*6*5*4*3*2*1 = 8! Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 8! gir antall ulike måter alle kan sitte på. Den første som setter seg velger en av de 8 ledige stolene. Den neste har 7 å velge mellom, så blir det 6 osv.. utropstegnet her kalles fakultet om du ikke viste det. Trenger du hjelp til å komme på oppgaver du kan snakke om? Hvilket trinn er dette? Lenke til kommentar
simenlll Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 8! gir antall ulike måter alle kan sitte på. Den første som setter seg velger en av de 8 ledige stolene. Den neste har 7 å velge mellom, så blir det 6 osv.. utropstegnet her kalles fakultet om du ikke viste det. Trenger du hjelp til å komme på oppgaver du kan snakke om? Hvilket trinn er dette? 10 trinn Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Du kan jo lage en oppgave hvor du forklarer volumet til kjøleskapet ved å sette opp noen mål for bredde, dybde og høyde. Og kanskje en funksjon for for mange glass som er igjen i kjøkkenskapet en bestemt måned når det i knuses ett mer glass pr måned.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå