Enceladus Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) "Ifølge Valve-sjefen har de imidlertid tenkt å kombinere spillsatsing med maskinvaresatsing, og på dette området peker Newell på Nintendo som et forbilde." Bærbar SteamBox, med andre ord? Tror fyren bør roe seg ned og holde seg til det han kan. Vi trenger ikke flere konsoller som spiller samme spill som alle andre. Dette blir nok ingen spillkonsoll. Hverken håndholdt eller koblet til skjerm. Det er trolig snakk om Knuckles VR håndkontrollere og de tre annonserte VR spillene som utvikles side om side med disse kontrollene samt ny VR teknologi under utvikling som lighthouse tracking 2.0 og div. annet, noen eksempler i lenkene under. https://www.vrandfun.com/valves-new-patent-application-shows-theyll-mitigating-screen-door-effect-vr-headsets/ https://uploadvr.com/lenses-valve-custom/ Hele denne saken om at de ser til Nintendo for inspirasjon startet for et års tid siden i et intervju om satstingen deres på VR. Så det er tydelig at det er snakk om VR hardware og VR spill her. http://www.eurogamer.net/articles/2017-02-10-valve-is-making-three-fully-fledged-vr-games "Right now we're building three VR games," "When I say we're building three games, we're building three full games, not experiments," "One of the questions you might be asking is 'Why in the world would you be making hardware?'" Newell continued. "What we can do now is we can be designing hardware at the same time that we're designing software." "This is something that Miyamoto has always had. He's had the ability to think about what the input device is and design a system while he designs games. Our sense is that this will actually allow us to build much better entertainment experiences for people." Valve gjør nå et forsøk på å lage spillene som skal selge VR til massene samt hardware tilpasset spillene slik Nintendo gjør https://youtu.be/kMpQWSqQFK0?t=17m58s Endret 12. mars 2018 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Jøss, har Greed Newell sett lyset? Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Så med andre ord er du bare full av piss. Du får ikke "moderne spill med bra grafikk og bra FPS" på en håndholdt som er konkurransedyktig med de andre konsollene. Du klarer ikke engang si hva du mener med "moderne spill". Herlighet.. ro deg ned og ta deg sammen. Ingenting han har sagt er noe å bli så aggressiv over. Det er lov å ønske og håpe om ting, uten å bli hudfletta på den måten. 4 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hvorfor sitter folk å spiller spill på switch, fordi de liker å ha det bærbart, berbært er alltid dyerere, du beteler for å kunne ta det med deg. Fordi det er eneste maskin som lar deg spille Zelda, Mario og andre Nintendo-eksklusive spill. Alt annet er sekundært. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hvorfor sitter folk å spiller spill på switch, fordi de liker å ha det bærbart, berbært er alltid dyerere, du beteler for å kunne ta det med deg. Fordi det er eneste maskin som lar deg spille Zelda, Mario og andre Nintendo-eksklusive spill. Alt annet er sekundært. Nei, mange bruker sin Switch som en mobil indi maskin, Nintendo har masse indi games, og mange spiller disse da i senga eller liggende på soffaen, eller på flyplasser. Så du kan tenke deg om noen lager en maskin med mer kraft som lar deg spille moderne spill i bra grafikk men ha det on the go. Dette er noe folk vil ha. Det er ikke Zelda som er grunnen til at de drar frem Switchen hver kveld for å slappe av i senga, det er andre spill og de spilles da i håndholdt versjon. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hvorfor sitter folk å spiller spill på switch, fordi de liker å ha det bærbart, berbært er alltid dyerere, du beteler for å kunne ta det med deg. Fordi det er eneste maskin som lar deg spille Zelda, Mario og andre Nintendo-eksklusive spill. Alt annet er sekundært. Nei, mange bruker sin Switch som en mobil indi maskin, Nintendo har masse indi games, og mange spiller disse da i senga eller liggende på soffaen, eller på flyplasser. Så du kan tenke deg om noen lager en maskin med mer kraft som lar deg spille moderne spill i bra grafikk men ha det on the go. Dette er noe folk vil ha. Det er ikke Zelda som er grunnen til at de drar frem Switchen hver kveld for å slappe av i senga, det er andre spill og de spilles da i håndholdt versjon. Det er jeg fullstendig klar over, men jeg tror likevel de fleste som kjøpte Switch i utgangspunktet gjorde det for å spille nettopp Zelda eller Mario. At Switch også egner seg godt til indiespill er bare en bonus. Det stemmer også bra når man ser på salgstallene for nettopp disse spillene. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_Nintendo_Switch_video_games Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 De vil vel hive seg på lootbox bølgen. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Det er en håndholdt konsol, tenk deg Switch men med pc oprativsstem, og mer kraft. Det vill folk ha, om det er det Valve har planer om aner jeg ikke. Er det virkelig så vanskelig å svare på det jeg spør om? Jeg spør om pris, batteritid og hvilke spill du ser for deg, med tanke på "moderne grafikk og bra FPS". Det er jo opp til Valve å finne ut det da, jeg vet ikke hva de har i tankene, jeg sier bare at folk ville kjøpt noe slikt. Du sa Vi trenger ikke flere konsoller som spiller samme spill som alle andre. Jeg sier folk ville kjøpe en slik consol om den var bærbar. Det finnes jo, det er Nintendo Switch... Evt. kan du vise til hva som er moderne grafikk, god FPS, akseptabel pris og batteritid... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Det finnes jo, det er Nintendo Switch... Evt. kan du vise til hva som er moderne grafikk, god FPS, akseptabel pris og batteritid... Ja en switch bare bedre på alle de punktene. Bortsett fra pris. Er den bra nok betaler folk mye penger for å ha noe bærbart. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Ja en switch bare bedre på alle de punktene. Bortsett fra pris. Er den bra nok betaler folk mye penger for å ha noe bærbart. Så 25k for en Switch HD er gullegget? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Så 25k for en Switch HD er gullegget? Hvor dumme i nøtta er dere. Jeg sa lager de en håndholdt konsoll med moderne grafikk og fps som kan spille moderne spill i en bra kvalitet vil det selg da folk vil spille sine favoritt spill i bærbart format. Og i dag er eneste alternativ switch som ligger langt bak på disse punktene (designet sånn med vilje) Hvor vanskelig er da konseptet at hvis noen lager enn håndholdt der de konserterer om bedre oppløsning og fps. Som gir en bedre core gaming opplevelse så vil den selge. Mange switch ports er ræv enten pga direkte dårlige ports eller fordi den ikke er kraftig nok. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Hvor dumme i nøtta er dere. Jeg sa lager de en håndholdt konsoll med moderne grafikk og fps som kan spille moderne spill i en bra kvalitet vil det selg da folk vil spille sine favoritt spill i bærbart format. Og i dag er eneste alternativ switch som ligger langt bak på disse punktene (designet sånn med vilje) Hvor vanskelig er da konseptet at hvis noen lager enn håndholdt der de konserterer om bedre oppløsning og fps. Som gir en bedre core gaming opplevelse så vil den selge. Mange switch ports er ræv enten pga direkte dårlige ports eller fordi den ikke er kraftig nok. Igjen, så Switch HD til 25k er gullegget? Du er klar over at det er rent fysiske begrensinger og motstridende krav du ønsker, sant? Ellers mangler du fremdeles no konkrete tall. Er det 1080p, 1440p, 2160p eller noe annet i oppløsning. Er det 60hz, 90hz, 120hz eller 144hz skjerm du ønsker? Vil du ha tilsvarende FPS I spill eller holder det med freesynch/gsynch? Batterilevetid på 30min, 1 time, eller 10 timer? Pris på 5k, 10k, 25k eller mer? Vekt og størrelse fra 10" tablet til 17" monster på 7kg? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Igjen, så Switch HD til 25k er gullegget? Du er klar over at det er rent fysiske begrensinger og motstridende krav du ønsker, sant? Ellers mangler du fremdeles no konkrete tall. Er det 1080p, 1440p, 2160p eller noe annet i oppløsning. Er det 60hz, 90hz, 120hz eller 144hz skjerm du ønsker? Vil du ha tilsvarende FPS I spill eller holder det med freesynch/gsynch? Batterilevetid på 30min, 1 time, eller 10 timer? Pris på 5k, 10k, 25k eller mer? Vekt og størrelse fra 10" tablet til 17" monster på 7kg? Jeg har ikke nevnt noe om oppløsning. Men switch har med vilje ikke det beste av hardware så da er det så klart å få det bedre. Du kan spare deg for 25k stråmann. Jeg har alltid sagt at den skal ha bedre grafikk og være mer tro mot grafikk og oppløsning til stasjonære consoler. Ikke overgår eller til og med matche dem. Men mer tro mot det enn det en switch er. Hadde Nintendo kommet ut med en switch 2.5 som var speselt rettet mot å spille gode ports av AAA spill. Med brukbar fps og oppløsning ville den solgt som hakka møkk. Nøyaktig hvor mye de kan presse ut er opp til enginørene til valve. Men de kan presse mer enn switch. Og de kan lage innmaten mer kompatibel ovenfor AAA spill. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Jeg har ikke nevnt noe om oppløsning. Men switch har med vilje ikke det beste av hardware så da er det så klart å få det bedre. Du kan spare deg for 25k stråmann. Jeg har alltid sagt at den skal ha bedre grafikk og være mer tro mot grafikk og oppløsning til stasjonære consoler. Ikke overgår eller til og med matche dem. Men mer tro mot det enn det en switch er. Hadde Nintendo kommet ut med en switch 2.5 som var speselt rettet mot å spille gode ports av AAA spill. Med brukbar fps og oppløsning ville den solgt som hakka møkk. Nøyaktig hvor mye de kan presse ut er opp til enginørene til valve. Men de kan presse mer enn switch. Og de kan lage innmaten mer kompatibel ovenfor AAA spill. Så 1080p@30fps er kravet ditt? Ingen av de stasjonære konsollene har noe batteritid eller mobil-formfaktor (bortsett fra WiiU...), så da har du 30 min batteritid og enheten veier ett par kilo. Det du ønsker? Switch har lave spesifikasjoner, slik at du får batteritid og mobilitet. Mer kraft fører til større enhet og dårligere batteritid. 25k er ikke en stråman. Det er en realistisk pris for "moderne grafikk" på en mobil enhet. I dag er jo moderne grafikk fort 4k@60fps+, og det er dyrt selv med laptop, som har betydelig bedre formfaktor for kjøling og batteritid enn Switch har. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Så 1080p@30fps er kravet ditt? Ingen av de stasjonære konsollene har noe batteritid eller mobil-formfaktor (bortsett fra WiiU...), så da har du 30 min batteritid og enheten veier ett par kilo. Det du ønsker? Switch har lave spesifikasjoner, slik at du får batteritid og mobilitet. Mer kraft fører til større enhet og dårligere batteritid. 25k er ikke en stråman. Det er en realistisk pris for "moderne grafikk" på en mobil enhet. I dag er jo moderne grafikk fort 4k@60fps+, og det er dyrt selv med laptop, som har betydelig bedre formfaktor for kjøling og batteritid enn Switch har. Switch har lave spesifikasjoner fordi det er det Nintendo har valgt. Akkurat som ned Wii og wii u. PS vita hadde bedre grafikk enn wii. Og var helt uproblematisk som bærbar. Igjen driver du med masse stråmenn så jeg gidder ikke mer med deg. Du påstår jeg setter krav jeg ikke har satt. Jeg har fortalt hva som ville selge om man skulle lage en ny consol i et mettet consol marked. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Switch har lave spesifikasjoner fordi det er det Nintendo har valgt. Akkurat som ned Wii og wii u. PS vita hadde bedre grafikk enn wii. Og var helt uproblematisk som bærbar. Igjen driver du med masse stråmenn så jeg gidder ikke mer med deg. Du påstår jeg setter krav jeg ikke har satt. Jeg har fortalt hva som ville selge om man skulle lage en ny consol i et mettet consol marked. Nei, jeg presiserer nettop at du ikke har satt noe krav. Du har på ingen måte definert hva moderne grafikk er, hvilke skjermoppløsning, batteritid, formfaktor, osv., ergo har Nintendo Switch dette. Om du mener Nintendo Switch ikke har dette, så må du presisere hva du mener. Med konkrete tall, ikke bare "bedre og moderne"... Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Det går rykter nå om at Valve lager en forløper til Half Life 2 og at de kommer til å bundle spillet med nytt VR utstyr blant annet et VR sett det har lekket bilder av. Report: New Valve VR Headset Appears in Leaked Images https://www.roadtovr.com/report-new-valve-vr-headset-appears-leaked-images/ Sources: Valve Planning 135° VR Headset Bundled With ‘Knuckles’ Controllers And Half-Life VR https://uploadvr.com/valve-135-vr-headset-half-life/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå