zeebra Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) For noen dager/uker siden døde Youtube som vi har kjent Youtube. Det ligger altså i navnet og har ligget i tjenesten at man (alle) fritt kan laste opp innehold (som ikke er ulovlig). Youtube har nå gjort endringer og har innført politisk korrekthetssensur, politisk sensur (sensur av alt som ikke hører til den generell hippiepolitikken som pushes av MSM, politikken, eliten osv), sensur av ytringer og meninger og generell sensur av ting som ikke passer med det X ønsker at folk skal kunne se og høre. Youtube har dermed blitt omgjort til en begrenset side som kun støtter en type mening, meningen til X og det politiske spektret X. Det har altid vært et mareritt å ha noe som helst med youtube å gjøre. Kommunikasjonen er elendig og siden behandler brukere og inneholdsleverandører som søppel på en måte som mest minner om en diktator som utsteder diktat og gjør akkurat som de ønsker. Dette har f.eks vært i tifeller der Youtube har ment innehold har brutt med opphavsretten. De sletter inneholdet automatisk og det er nesten helt umulig å kommunisere med Youtube, legge inn protest eller korrigere deres meninger. Nå blir dette systemet innført for generell politisk sensur, meningsytringer og slike ting i tillegg til ulovlig innnehold. Youtube sletter altså automatisk innehold som X ikke liker, og folk har ingen mulighet til å protestere. De får kontoene sine slettet, inneholdet fjernet, helt uten begrunnelser. De får advarsler for politiske innehold og må føye seg til disse eller få kanalene sine og inneholdet sitt automatisk sletter. Jeg tør ikke tenke på hvor sensurert Youtube allerede er og hva slags innehold som allerede er fjernet. Men Youtube som vi kjente Youtube er dødt. Det er nå kun en internettside for å fremme visse typer innehold og visse politiske meninger, meningene og inneholdet som X ønsker og som også blir fremmet gjennom døde medier generelt, og politikken generelt. Alle andre meninger skal tydeligvis forsøkes å elimineres. Når jeg sier X, mener jeg ikke at man kan velge hva som skal stå der, men jeg vet ikke hva jeg skal kalle enheten. Det er enheten som gjennomsyrer samfunnet med propaganda og som nå nesten uhindret pusher som politiske agenda på hele samfunnet, snart i hele verden, uavhengig av hva folk ønsker eller sier. Alle andre enn de som deltar i denne agendaen har rett og slett mistet sin evne til å delta i samfunnet og politikken, de blir overkjørt av X og er totalt maktesløse. X har overhode ingen tulbøyelighet til å høre på folket og er overhode ikke noen demokratisk enhet, for folkets vilje blir jo uansett aldri hørt, folket har blitt overkjørt lenge før X begynte å overkjøre samfunnet. Vi kan jo nevne noen av tingene som X står for: - Homofil propaganda - Anti-Kristent syn - Innvandring - Multikultur - Klassiske og assymetriske kriger i midt østen - Assymetriske kriger mot land som ikke føyer seg til X - Privatisering og elitisering av forsvaret (aka "anti verneplikt") - Anti-Russisk propaganda - Ekstrem liberalisme (som kompensasjon for manglende demokrati) Og nå vet vi i tillegg at X definitivt er imot meningsfrihet og ytringsfrihet. Dette har ligget i kortene ganske lenge, og har fremstått mer og mer klart i lengden. X begynte først med "mobbing" av andre meninger og forsøk på diskreditering av andre meninger, men har sakte men sikkert gått over til sensur av andre meninger, og denne nye sensurmodellen til youtube er jo et stort slag i ansiktet til alle som ikke støtter slik sensur, og en stor seier for X. Edit. La til "Multikultur" i listen over siden det er såpass viktig. Endret 12. mars 2018 av zeebra 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg er ikke så opptatt av politikk på YouTube av alle steder, men jeg vet at flere har opplevd sensur den siste tiden, blant andre Pat Condell Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 Eksempler? https://www.youtube.com/watch?v=W7yoptsHiEY Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) Søk "youtube purge" så finner du ut hva det handler om.. Det har også vært omtalt i "mainstream media" med eksempler på kanaler som har blitt stengt og sensurert. Dette var ett av resultatene jeg fant, som omhandler saken. https://www.youtube.com/watch?v=hLGqPl3bkZ4 Endret 12. mars 2018 av zeebra Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 For øyeblikket er ikke dette negativt for de med X synspunkter. Youtube sensurerer ikke alle youtubere med slike synspunkter, bare de som kommer med utsagn som helt klart bryter youtubes retningslinjer. Resultatet er at de som er flinkest til å utrykke seg får flere subscribers. Jeg er mer beskymret for fremtiden, fordi når Google legger merke til at sensuren deres ikke fungerte, så vil de prøve hardere. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg vet ikke hvordan YouTube går igjennom videoene for hvert enkelt tilfelle, men generelt har de visstnok en miks av bots og ansatte som går igjennom de som blir rapportert av brukerne. Twitter har også ansatt folk som går igjennom kontoer og stenger dem ned om de er kontroversielle eller ikke i tråd med politisk korrekthet eller reklame. Og jeg mistenker at frykt for tap av inntekter er en av grunnene til at YouTube nå sensurerer mer, for at det skal bli mer passende for reklameselskapene å etablere seg på nettsiden og at de som får disse reklamene på videoene sine er familievennlige kanaler. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 Vel.. En ting til. Jeg leste litt om dette for en uke siden. Da var det mer som et lite notis en eller annen plass, og jeg registerte at "konservative" og "høyre" aktivistet sitt innehold på youtube har blitt fjernet og sensurert. Jeg tenkte ikke så mye mer over det og glemte det, inntil idag. Det virker som denne sensuren og sletting osv er mye bredere og mer omfangsrik enn jeg fikk inntrykk av når jeg først leste om saken. Hvor bred og hvor omfangsrik sensurer er, kan jeg ikke med sikkerhet si. Men når en pastor blir sensurert for kristen-konservativt innehold er det ganske uventet. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg vet ikke hvordan YouTube går igjennom videoene for hvert enkelt tilfelle, men generelt har de visstnok en miks av bots og ansatte som går igjennom de som blir rapportert av brukerne. Twitter har også ansatt folk som går igjennom kontoer og stenger dem ned om de er kontroversielle eller ikke i tråd med politisk korrekthet eller reklame. Og jeg mistenker at frykt for tap av inntekter er en av grunnene til at YouTube nå sensurerer mer, for at det skal bli mer passende for reklameselskapene å etablere seg på nettsiden og at de som får disse reklamene på videoene sine er familievennlige kanaler. Vel, om brukere, eventuelt hatere står fritt til å rapportere innehold de ikke liker og dette automatisk blir svart på med advarsler, utelåsing fra kontro, sletting av videoer og stenging av kanaler, så kan jo dette føre til en situasjon hvor rene troll kan sørge for at legitime kanaler med legitimt innehold blir blokkert, stengt, sensurert og/eller slettet. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Og det har skjedd lenge nå, der noen videoer blir tatt ned men så får dukke opp igjen senere etter at man har påklaget avgjørelsen. Det kan ha noe med at Google nylig har ansatt over 10 000 medarbeidere for å ta ned videoer som ikke er "passende". Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) Og det har skjedd lenge nå, der noen videoer blir tatt ned men så får dukke opp igjen senere etter at man har påklaget avgjørelsen. Det kan ha noe med at Google nylig har ansatt over 10 000 medarbeidere for å ta ned videoer som ikke er "passende". "Passende"? Hvem bestemmer hva som er "passende"? Er det snakk om 10.000 hippier ansatt fra hippieuniversitet X? Jeg snakket nylig med en professor i literatur hver dag i flere måneder om politikk og filosofi, og han var ekstremt radikal. Problemet er at folk som han er "normen" og at svært mange deler en spesifikk ideologi. Denne ideologien blir spredt videre til studenter, ikke bare subtilt, men også åpent og direkte. Et farlig problem med denne professoren var at han virket helt indoktrinert og totalitær i sine syn og at det er "det eneste riktige synspunkt". Å argumentere med han var som å argumentere med en vegg, han var totalt usympatisk for alle andre måter å se ting på, og slang merkelapper på alle andre syn som "feil", "ekstremistisk", "gammeldags/utdatert" osv. Folk som han er dessverre normen i disse sirkler, normen av mennesker som våre unge lærer av idag. Og hvis man i tillegg sier at "slik er det" og ikke legger opp til diskusjon om noe som helst, så er det farlig nært indoktrinering. Jeg kan jo nevne noen av de tingene han stod for: - Ubegrenset multikultur - Innavndring er positvt - Nasjonalstaten er irrelevant og ubetydelig - Nasjonal/regional kultur eksisterer ikke - "Representativt" system (oligarki) er et demokrati som skal glorifiseres - Staten har alltid rett - Høyrepolitikere og høyre meninger/folk er NAZIster, fascister osv osv. Jeg tror mange har begynt å bli kjent med det ideologisk "settet" som presenteres generelt i samfunnet og alle andre meninger som er feil. Ergo, listen min i første tråden hører også til "X" som jeg snakker om. Et sett av ideologier som promoteres i samfunnet, mens alle som er uenige blir angrepet, satt merkelapper på, fordømt og kalt nazier, fascister og liknende. Om disse folkene skal bestemme hva som er passende, så er vi tilbake til førstetråden igjen. Det samme gjelder klagemekanikk i forhold til Youtube sine avgjørelser, som er "skyldig inntil motbevist", slette innehold automatisk uten forbehold, stenge kanaler uten å gi brukeren protestmuligheter og uten prosess. Forsøker man å kontakte youtube blir man behandlet som om man skriver til en maskin eller en vegg. Det er rett og slett intet gehør. Dessuten har skaden allerede blitt gjort på forhånd. Endret 12. mars 2018 av zeebra Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Det er vel ikke verre enn at man lager seg sin egen kanal (altså ikke på YouTube) for å publisere videoene sine? YouTube er ikke forpliktet til å publisere noe som helst. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 YouTube bestemmer selv hva som er passende. De fjerner stadig videoer for "hate speech", hva det enn er. Alle private selskaper velger selv hva de ønsker å definere og hvordan de definerer det. De risikerer derimot da å bli sett på som redd for å tillatte andre meninger enn hva de selv mener er ok, og at brukere går videre til andre nettsider. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) Det er vel ikke verre enn at man lager seg sin egen kanal (altså ikke på YouTube) for å publisere videoene sine? YouTube er ikke forpliktet til å publisere noe som helst. Youtube har mange forpliktelser bestemt av nasjonale lover, de kan ikke gjøre hva de vil. Jeg hører ofte folk si at firmaer kan gjøre hva de vil og derfor er sensur ok. Men dette er ikke et logisk konsekvent argument, fordi samme folk ønsker å beholde dagens lover mot diskriminering og rasistiske eller hatfulle ytringer. Endret 12. mars 2018 av Camlon Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 Det er vel ikke verre enn at man lager seg sin egen kanal (altså ikke på YouTube) for å publisere videoene sine? YouTube er ikke forpliktet til å publisere noe som helst. Nei, Youtube kan ikke selv bestemme hva de ønsker å publisere. Det er ikke Youtube som selv publiserer, ergo, de må la alle publisere på like vilkår, noe som absolutt ikke åpner for at Youtube selv kan velge hva som er på siden eller ikke. Youtube er en server der alle kan laste opp sine videoer, ergo blir det diskriminering, sensur og forskjellsbehandling om Youtube som du sier "selv kan velge", noe de ikke kan. Hvis det er premissen din at Youtube kan gjøre hva de vil bare fordi de er et privat selskap, så kan du spre dette synspunktet videre til alle produkter i verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå