AnonymDiskusjon Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Hei. I går når jeg skrelte egg så klarte jeg å kutte meg (bittelitt) under neglen. Det var akkurat langt nok inn til at jeg ikke kan "se" det, eller ja, kan se det under neglen (en liten svart flekk/prikk), men vet ikke om eggeskallet bare kuttet meg eller om det faktisk gikk inn i huden. Fingeren er litt sår i dag, gjør feks vondt å trykke lett på den. Veldig trivielt problem, vet, men bare lurer på om jeg burde forsikre meg om at eggeskallet er ute? Husker fra da jeg var liten feks at det var farlig å ikke ta ut en flis fra inne i huden... problemet er jo at det er såpass langt ned at jeg må fjerne neglen på et vis for å sjekke det... Anonymous poster hash: 99ef9...3c3 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 problemet er jo at det er såpass langt ned at jeg må fjerne neglen på et vis for å sjekke det... No problem: Her er det viktig å bruke en bred tang som går over hele bredden på neglen så ikke man risikerer at man bare river av ytterste delen! Deretter river du bare rett ut! Det er viktig å dra veldig hardt og veldig fort, da negler sitter ganske fast. Det er best å få en bekjent til å utføre selve dra-jobben, da det kan gjøre litt vondt. Slik at du er sikker på at den kommer ut i en bevegelse, og ikke bare blir hengende og slenge i negleroten. Lykke til! 4 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 problemet er jo at det er såpass langt ned at jeg må fjerne neglen på et vis for å sjekke det... No problem: Her er det viktig å bruke en bred tang som går over hele bredden på neglen så ikke man risikerer at man bare river av ytterste delen! Deretter river du bare rett ut! Det er viktig å dra veldig hardt og veldig fort, da negler sitter ganske fast. Det er best å få en bekjent til å utføre selve dra-jobben, da det kan gjøre litt vondt. Slik at du er sikker på at den kommer ut i en bevegelse, og ikke bare blir hengende og slenge i negleroten. Lykke til! Jeg skulle akkurat til å foreslå det samme 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Fliser, eggeskall og andre uhumskheter som måtte sitte fast under neglene kommer stort sett ut igjen av seg selv. I hvert fall hvis de er så små at du er usikker på om de i det hele tatt er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå