Ovanov Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 Hei! Jeg ønsker å kjøpe bruktbil, og vurderer nå disse 2 mot hverandre. Årsmodeller ca. 2003, begge to. Km maks ca. 200 000. Diesel (Skoda) og bensin (Volvo). Ønsker en trygg og økonomisk stasjonsvogn med god plass. Pris: helst 40-75 000. Er det slik at reparasjoner på Skodaen er mye billigere enn for Volvoen? Tåler Volvoen 100 000 lenger kjøring, før den bryter sammen? Har dere noen gode innspill, fordeler og ulemper på de to bilene? Svar verdsettes ;-) Med vennlig hilsen Ovanov Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 Skoda med 200k på telleren er ganske dyr å vedlikholde. Volvoen er enda dyrere. Lenke til kommentar
Ovanov Skrevet 11. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2018 Skoda med 200k på telleren er ganske dyr å vedlikholde. Volvoen er enda dyrere. Ja, må nok påregne det. Prøver å finne noen ned mot 150 000 km... Men er det slik at reservedeler, bremser, støtdempere etc. er atskillig dyrere på en Volvo XC 70 sammenliknet med en Skoda Octavia? Og er det utrolig stor forskjell i drivstoff-forbruk? Mvh Ovanov Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 1. Nei, men Volvoen kan få (får sannsynligvis) problemer som man må benytte merkeverksted for å reparere. 2. Volvo bensin er en ganske tørst bil. Du kan sikkert doble drivstoffkostnaden. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 (endret) - Endret 11. mars 2018 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg vill si det kommer litt an på hvor du fikser bilen, drar du til møller kommer det til å koste flesk. Hadde selv en skoda som begynte å tulle en gang i tiden. Betalte latterlige summer til møller, uten at de klarte å fikse problemet en gang.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 En annen sak er at det sannsynligvis er lurt å ligge unna automatgirkassene til vag. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Å kjøpe en bil som har gått 150.000km kontra en som har gått 200.000km i den tro at det kjøpet skal være så mye bedre er ofte ikke vits i. En del slitedeler blir gjerne byttet etter 150.000km, de har gjerne den forrige eieren tatt. F.eks registerreim har ofte intervall på 160-180.000km. Da er det jo greit at forrige eier har tatt kostnadene for slike ting, istedet for at du gir mer penger for en bil som har gått litt mindre enn den som har passert 200.000km. - og i tillegg blir sittende med typiske ting som må byttes før 200.000km. Når det gjelder slik Volvo som du vurderer så ville jeg ikke kjøpt en til. Har erfaring med disse Volvoene, knakendes gode biler men himmel og hav som det baller på seg med reparasjoner på de bilene. Og delepriser som får en til å tro det er en skikkelig direktørbil man holder på å kjøpe deler til. Nei, da kan du like godt kjøpe deg en godt brukt Mercedes S-klasse. Volvoen kan fort bli like dyr i drift. Når det gjelder Octaviaen...... tja.. Det er jo et VAG-produkt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå