Gå til innhold

Kun bachelorgrad i naturgeografi

Anbefalte innlegg

Så, fullfører bachelorforløpet i geografi nå til sommeren, men jeg har ikke gode nok karakterer til å ta master. Har utvidet utdanningsforløpet med 1 år fordi jeg fikk interessante utvekslingsmuligheter som jeg valgte å dra på, og som helt fint supplerer graden min. Har fått relevant deltidsjobb som jeg har hatt i et år og. Trodde jeg hadde et godt utgangspunkt for å komme meg inn i arbeidslivet. Men, nå som tiden snart er inne blir jeg helt frustrert. Det virker ikke som noen ønsker studenter på bachelornivå i det hele tatt. Alle må ha master...

Er det virkelig sånn at jeg ikke kommer noen vei uten master? Noen som har erfaringer med å bare ta en bachelorgrad i geografi?

Endret av Vilbyggepc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, fullfører bachelorforløpet i geografi nå til sommeren, men jeg har ikke gode nok karakterer til å ta master. Har utvidet utdanningsforløpet med 1 år fordi jeg fikk interessante utvekslingsmuligheter som jeg valgte å dra på, og som helt fint supplerer graden min. Har fått relevant deltidsjobb som jeg har hatt i et år og. Trodde jeg hadde et godt utgangspunkt for å komme meg inn i arbeidslivet. Men, nå som tiden snart er inne blir jeg helt frustrert. Det virker ikke som noen ønsker studenter på bachelornivå i det hele tatt. Alle må ha master...

Er det virkelig sånn at jeg ikke kommer noen vei uten master? Noen som har erfaringer med å bare ta en bachelorgrad i geografi?

Nja, jeg vet ikke så mye spesifikt om jobbmulighetene til naturgeografer, men mer generelt er det vel mange med bachelorgrad som har opplevd problemer med å skaffe seg jobb. Blant de med bachelor er det vel i hovedsak de med profesjonsstudier slik som ingeniør, sykepleier, sosionom, etc, som får seg relativt enkelt jobb, mens de innenfor frie studier har større problemer, og ofte opplever at man bør ha master for å være aktuell for endel jobber.

Lenke til kommentar

Søk jobb i utkantkommune innenfor arealplanlegging, samfunnsplanlegging eller innenfor GIS, regner med du har litt av dette faget, hvis ikke ta det! GIS er viktig å ha hvis du ønsker jobb som naturgeograf. Har selv bachelor i naturgeografi, bygget på med et års landmåling, jobber som GIS ingeniør i en kommune, mye spennende arbeid som er tverfaglig og gir deg god erfaring.

Endret av OddZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Søk jobb i utkantkommune innenfor arealplanlegging, samfunnsplanlegging eller innenfor GIS, regner med du har litt av dette faget, hvis ikke ta det! GIS er viktig å ha hvis du ønsker jobb som naturgeograf. Har selv bachelor i naturgeografi, bygget på med et års landmåling, jobber som GIS ingeniør i en kommune, mye spennende arbeid som er tverfaglig og gir deg god erfaring.

Tenkte man burde ha master for å få jobber innenfor dette? Studerer bachelor i Geografi selv og tenker å jobbe som de yrkene du tilsier. Var det lett for deg og ditt kull å få jobb?

Lenke til kommentar

Tenkte man burde ha master for å få jobber innenfor dette? Studerer bachelor i Geografi selv og tenker å jobbe som de yrkene du tilsier. Var det lett for deg og ditt kull å få jobb?

Hei, er litt usikker på hvordan det gikk med alle de andre, men i de store byene slet folk med kun bachelor. I utkantkommuner er det ganske mye lettere!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, det høres interessant ut! Har jobb-erfaring med GIS og har tatt alene fagene. Vet ikke om jeg kunne tenke meg å drive med landmåling, kunne jo vært noe å prøve. Har du flere forslag? :D

Skjønner at man ofte må ta det man må, men jeg har et stort ønske om å bo i byen. Har bodd på landet hele livet, og har blitt rimelig tilvendt bylivet.

Takk for svar forresten, det gjelder alle!  :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...