Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

En STOR takk til Telenor!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er så gammel at jeg husker den tiden da Telenor (Televerket!) faktisk hadde monopol. Den gang tok det laaaaang tid fra du bestilte telefon til den ble levert.

I dag er det ikke monopol, i alle fall i teorien. Telenor er nå et AS og skal som alle andre prøve å tjene mest mulig penger for sine aksjonærer. Som forøvrig alle dere som skriver her kan bli.

Misfornøyd? Ikke skyld på Telenor. Ta heller en telefon til Stortinget.

Lenke til kommentar
Hadde bare Telia fått kjøpe Telenor hadde situasjonen vært helt anderledes... Norge ER virkelig den siste kommunist-stat i verden.... :-(

Er dette ironi eller tror du virkelig at Telia liker og drive dårlig butikk?

Vet i allfefall at Telia har gjort mye mer for Sverige enn Telenor for Norge... Jada, liten tvil om at Televerket har hatt stor betydning for Norge den gangen det var statlig, men det er ikke det lenger... Og Telia har gjort en kjempejobb i Sverige....

Ok, litt ironi da, men bare litt... ;)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Vet i allfefall at Telia har gjort mye mer for Sverige enn Telenor for Norge... Jada, liten tvil om at Televerket har hatt stor betydning for Norge den gangen det var statlig, men det er ikke det lenger... Og Telia har gjort en kjempejobb i Sverige....

Ok, litt ironi da, men bare litt... ;)

Seriøst, hvordan har Telia gjort dette?

Hva gjør de som f.eks Telenor ikke gjør i forbindelse med ADSL?

Lenke til kommentar

Har hørt om flere tilfeller hvor Telenor har ordnet ADSL til folk hvor sentralen deres ikke har vært utbygget.For han som startet denne tråden,så er det sikkert en glede for han å få ASDL istedetfor og sitte på isdn eller modem (penger spart i lengden)

Hvis man ikke laster ned hele verden fra nettet,så holder det faktisk med en 384/128 linje. (for gamere i hvertfall)

Det eneste som er kjedelig er og laste ned patcher på gud veit og mange MB.

Når det gjelder Nextgentel og Tv2 hjelper deg,så tror jeg ikke kundene velger noen annen isp for det.

Tv2 hjelper deg tar jo opp de mest merkeligste saker.Hadde man undersøkt de fleste isp'r,så tror jeg Tv2 hjelper deg kunne avlagt et besøk hos de fleste av dem her i norge.

Lenke til kommentar
Har hørt om flere tilfeller hvor Telenor har ordnet ADSL til folk hvor sentralen deres ikke har vært utbygget.

I noen tilfeller kan de levere på krysskoblet linje eller via utgjevningskabel, dog så er disse løsningene avhengig av at de to sentralene står svært nær hverandre.

Lenke til kommentar
Har hørt om flere tilfeller hvor Telenor har ordnet ADSL til folk hvor sentralen deres ikke har vært utbygget.For han som startet denne tråden,så er det sikkert en glede for han å få ASDL istedetfor og sitte på isdn eller modem (penger spart i lengden)

Hvis man ikke laster ned hele verden fra nettet,så holder det faktisk med en 384/128 linje. (for gamere i hvertfall)

Det eneste som er kjedelig er og laste ned patcher på gud veit og mange MB.

Åja, det skal jeg fortelle deg :)

Jeg betaler da rundt 600 kroner i månden for isdn (internett) nå,

og ved å binde meg i 2 år på den linjen jeg skal ha, så koster det 495 pr. mnd :w00t:

Lenke til kommentar

Problemet med Telenor er at du ikke skulle ha behøvdt å vente i hele tatt

Og dette er utsagn fra en såkalt Moderator. Ikke tvil om hvem som bør moderere seg. Så du kan velge linje fra alle leverandører? Heldig du.

Oj!

Allerede nå så har de koblet om [ALLE på sentralen til den andre sentralen!!

her skjer ting fort!! 

Skulle sett NGT gjøre dette....

Lenke til kommentar
NGT har eget utstyr, men de må jo inn i Telenors sentraler som alle andre. De bygger ikke ut egne linjer og infrastruktur.

Det alle må huske på er at det koster å bygge ut en sentral for ADSL. Dersom det er veldig få tilknyttet en sentral, så er det kanskje bare noen få som vil ha ADSL. Da blir kostnaden veldig høy pr tilknytning, og det blir dermed ikke lønnsomt.

Husk at Telenor er et aksjeselskap som skal tjene penger like mye som de andre aktørene på markedet.

-xhilerate-

Det er jo litt feil å si. De bygger jo sin egen infrastuktur selv om de leier linjene og det er jo flere enn Telenor de kan leie av... (med unntak av kobberet selvsagt).

Lenke til kommentar
Det teite er at Telenor i det hele tatt er privatisert. Hele telenettet skulle selvsagt vært statlig slik at det kunne bygges ut overalt uten tanke på kostnad. Det hadde vært mest rettferdig. Sier dette selv om jeg bor i Oslo.

Private aktører kunne leid nettet av staten hvis man absolutt vil ha konkurranse, men faktum er at en god statlig operatør som ikke prøver å utnytte folk kan gi mye billigere priser enn private. De kan til og med gå med underskudd dersom de mener det er samfunnsnyttig at folk kan ringe og surfe på nettet billig.

Helt korrekt! Og er det en ting den norske stat ikke er, er det grådig. Bare husk hvor mye mye billigere det var å ringe før.

Et annet godt eksempel er bensinprisene. Se så mye olje vi har og vi har jo en av de laveste bensinprisene i verden.

Ja hadde bare Telenor vært statlig igjen hadde det vært gratis for andre operatører å bygge ut sentralene (det er forøvrig en forsvinnende liten sum Telenor skal ha for å leie plass i sentralene, men la hos holde fakta ut av denne diskusjonen også), fiberlinker hadde vært solgt med 50% tap for er det noe staten liker er det konkurranse slik at de får mindre penger i statskassa, og de hadde sikkert subsidiert kostnadene med DSLAMene også. Det beste av alt er jo at det hadde vært styrt av politikere og da hadde vi endelig hatt noen som kan telecom, bransjen, økonomi og planlegging til å styre skuta.

Når jeg tenker meg om så hadde kanskje det beste vært om du hadde vært konsernsjef for er det noe du kan, så er det dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...