nAz-guL Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Fikk meg en ny CPU i dag, en AMD 2600 (333) Barton. Hovedkortet mitt er et KD7-Raid fra Abit, med KT400 chipset. Problemet mitt er at en av RAM brikkene mine bare pc2100 (266 mhz). Derfor hvis jeg sette fsb til 166 så går rammen ogs på 333, det vil gå dårlig etterhvert regner jeg med. Er det ingen andre måter å få prossesoren til å kjøre på 1,9** som den skal? Har prøvd å schmelle opp multiplieren, men det virker som at den ikke gidder å gjøre noe mer etter et visst punkt 11,5 eller noe slik at den bare blir 1,53. Er det noe jeg kan gjøre? utenom å fjerne den ene ram brikken? nAz-guL Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Sett CPU/Ram innstillingen til 3/2 eller auto og kjør fsb opp til 166(333) Lenke til kommentar
nAz-guL Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Takk for tipset, men jeg fant ikke noe slikt i BIOS'en min. Fant et sted der jeg kunne stille Minnebussen, men det var ikke alltid det var mulig Prøvde litt av hvert, PC'en begynte å klikke, bilde ble helt ødelagt i BIOS'en, plustelig så viste den bare en minnebrikke, så jeg dreit i det til slutt, tok ut PC2100 brikka. Får leke litt med det senere eller kjøpe en nyere brikke .. nAz-guL Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Takk for tipset, men jeg fant ikke noe slikt i BIOS'en min.Fant et sted der jeg kunne stille Minnebussen, men det var ikke alltid det var mulig Prøvde litt av hvert, PC'en begynte å klikke, bilde ble helt ødelagt i BIOS'en, plustelig så viste den bare en minnebrikke, så jeg dreit i det til slutt, tok ut PC2100 brikka. Får leke litt med det senere eller kjøpe en nyere brikke .. nAz-guL Du må ha en bedre rambrikke for å kjøre høyere fsb uansett. Ellers vil du aldri kunne kjøre på xp2600 speed. pc2700 minst, helst 3200 siden det ikke koster særlig mer. da kan du kjøre bedre timings. Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg prøvde å sette inn DDR-266 på et Abit KD7 hovedkort hvor det satt en AMD XP 2500+ prosessor.. Jeg pressa RAMen opp til 333Mhz og kort etter røyk skjermkortet (GF4 Ti4600).. Aner ikke hvorfor det røyk, men jeg var ikke særlig fornøyd etterpå. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har KT400 chipsetet mem-dividere og pci/agp-lock? Trodde ingen via-chipset hadde dette nemlig, og i såfall er det ikke rart du ikke får høyere hastighet om du prøver å sette opp fsb'en , for ram'en krangler på hastigheta. Ny rambrikke må til om du skal få full utnyttelse. Og til Zipman, du har antakeligvis grilla skjermkortet fordi du har stilt opp AGP'en så mye, desverre. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har KT400 chipsetet mem-dividere og pci/agp-lock? Trodde ingen via-chipset hadde dette nemlig, og i såfall er det ikke rart du ikke får høyere hastighet om du prøver å sette opp fsb'en , for ram'en krangler på hastigheta. Ny rambrikke må til om du skal få full utnyttelse. Og til Zipman, du har antakeligvis grilla skjermkortet fordi du har stilt opp AGP'en så mye, desverre. Viakt400 har ikke agp/pci lock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå