Gå til innhold

TEST: Canal Digital OnePlace S70CDS


Anbefalte innlegg

 

Lagring lokalt på disk i 2018?

Det er flott. Alle har ikke lynraskt bredbånd, dessuten kan opptak via skylagring ha kvalitetsutfordringer. Jeg kommer til gå tilbake til CD parabolantenne når bindingstid på Altibox er over. Både kvalitet, pris og kanaltilbud er bedre hos CD.

 

CD har de siste 10 år vært i førersetet på TV siden, med kvalitet og dekodere.

Nå med f. Eks Altibox sin siste dekoder får du jo enda bedre bilde. Binder du deg med bundle fra Altibox får du soleklart bedre tilbud enn CD. De leverer jo nesten ikke fiber. TV er ikke så viktig, men heller kombinasjonen med TV og Internett. Får du problemer med dekoder eller disk kan du miste opptak. I skyen kan du ha dem så lenge du vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagring lokalt på disk i 2018?

 

Fordelen er vel at du kan se programmene igjen så mange ganger du vil, og i hvor lang tid du vil?

 

Med f.eks. Get sin skyløsning er jo gamle programmer bare tilgjengelige i 1 uke (hvis jeg husker korrekt).

Lenke til kommentar

 

 

Lagring lokalt på disk i 2018?

Det er flott. Alle har ikke lynraskt bredbånd, dessuten kan opptak via skylagring ha kvalitetsutfordringer. Jeg kommer til gå tilbake til CD parabolantenne når bindingstid på Altibox er over. Både kvalitet, pris og kanaltilbud er bedre hos CD.

 

CD har de siste 10 år vært i førersetet på TV siden, med kvalitet og dekodere.

Nå med f. Eks Altibox sin siste dekoder får du jo enda bedre bilde. Binder du deg med bundle fra Altibox får du soleklart bedre tilbud enn CD. De leverer jo nesten ikke fiber. TV er ikke så viktig, men heller kombinasjonen med TV og Internett. Får du problemer med dekoder eller disk kan du miste opptak. I skyen kan du ha dem så lenge du vil.

Dette er jo en dårlig løsning på hytten som nevnt, og alle andre steder det ikke gravd ned kabel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk boksen i går, etter noen timer med trykking vurderes det sterkt å pakke den ned og sende den i retur. Alt virker halvferdig og feilmeldingene hagler inn. Det er irriterende som fy at den ikke klarer å formatere disken, dvs den formaterer disken men så fort man skal ta opp noe kommer det opp mld om at den må formateres. En evig runddans med feil fra nettverk, fjernkontroll som må sjekkes, apper og disk. Noe av det jeg tenkte som en av de største fordelene med boksen var Chromecast funksjonen, men den fusker den også. Skal gi det er par dager til men løser det seg ikke kjapt blir den pakket ned og sendt i retur, det er overhode ikke verd 2500kr med disk.  

Endret av Gib
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk boksen i går, etter noen timer med trykking vurderes det sterkt å pakke den ned og sende den i retur. Alt virker halvferdig og feilmeldingene hagler inn. Det er irriterende som fy at den ikke klarer å formatere disken, dvs den formaterer disken men så fort man skal ta opp noe kommer det opp mld om at den må formateres. En evig runddans med feil fra nettverk, fjernkontroll som må sjekkes, apper og disk. Noe av det jeg tenkte som en av de største fordelene med boksen var Chromecast funksjonen, men den fusker den også. Skal gi det er par dager til men løser det seg ikke kjapt blir den pakket ned og sendt i retur, det er overhode ikke verd 2500kr med disk.

 

Den er helt jævlig! Jeg har akkurat samme problemene som du beskriver, i tillegg til wifi er totalt på tur. Jeg eksploderte 3. gang jeg snakket med kundeservice i dag! Makan til inkompetente folk som skal drive teknisk hjelp har jeg ikke opplevd. Å når jeg etter hun hadde lest i 5 minutter på et skjema med feilkoder ba meg ta strømmen på dekoderen, raknet jeg på midten. Produktet er uferdig, ustabilt og uvennlig! Reis på taket med 9’eren deres Tek.no!!! Endret av Teodor1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lagring lokalt på disk i 2018?

Det er flott. Alle har ikke lynraskt bredbånd, dessuten kan opptak via skylagring ha kvalitetsutfordringer. Jeg kommer til gå tilbake til CD parabolantenne når bindingstid på Altibox er over. Både kvalitet, pris og kanaltilbud er bedre hos CD.

 

CD har de siste 10 år vært i førersetet på TV siden, med kvalitet og dekodere.

Nå med f. Eks Altibox sin siste dekoder får du jo enda bedre bilde. Binder du deg med bundle fra Altibox får du soleklart bedre tilbud enn CD. De leverer jo nesten ikke fiber. TV er ikke så viktig, men heller kombinasjonen med TV og Internett. Får du problemer med dekoder eller disk kan du miste opptak. I skyen kan du ha dem så lenge du vil.
Opptak i skyen er ikke smertefritt hos Altibox. Har ikke kunne se enkelte opptak, da det har kommet melding om problemer med rettigheter. Man "tar opp" noe og får ikke lov til å se det senere..!!

Forøvrig så er Altibox dyr på sin TV løsning og det mangler mange gode kanaler som Get og CD tilbyr.

Bindingstiden er ett år og man får grei rabatt, så kommer solide priser.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Fikk boksen i går, etter noen timer med trykking vurderes det sterkt å pakke den ned og sende den i retur. Alt virker halvferdig og feilmeldingene hagler inn. Det er irriterende som fy at den ikke klarer å formatere disken, dvs den formaterer disken men så fort man skal ta opp noe kommer det opp mld om at den må formateres. En evig runddans med feil fra nettverk, fjernkontroll som må sjekkes, apper og disk. Noe av det jeg tenkte som en av de største fordelene med boksen var Chromecast funksjonen, men den fusker den også. Skal gi det er par dager til men løser det seg ikke kjapt blir den pakket ned og sendt i retur, det er overhode ikke verd 2500kr med disk.  

 

Den er helt jævlig! Jeg har akkurat samme problemene som du beskriver, i tillegg til wifi er totalt på tur. Jeg eksploderte 3. gang jeg snakket med kundeservice i dag! Makan til inkompetente folk som skal drive teknisk hjelp har jeg ikke opplevd. Å når jeg etter hun hadde lest i 5 minutter på et skjema med feilkoder ba meg ta strømmen på dekoderen, raknet jeg på midten. Produktet er uferdig, ustabilt og uvennlig! Reis på taket med 9’eren deres Tek.no!!!

 

Interessant tråd, prøve å blåse liv i denne da jeg opplever samme problemer som dere MEN dette er altså 8 måneder senere (har forøvrig allerede fått tilsendt ny dekoder) 

 

Hvordan gikk dette hos dere, har dere fortsatt dekoderen? 

 

Mildt sagt sjokkerende at de ikke har klart å fått ut oppdateringer for å fjerne "barnesykdommene" etter lanseringen, på ÅTTE MÅNEDER, hvordan kan det være mulig av en så stor aktør som Canal Digital?

Endret av Borger___
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reagerte på det samme da jeg var inne og sjekket for oppdateringer, da jeg besøkte foreldrene mine i helgen. Trodde det skulle være minst 1 ny oppdatering, siden den kom ut, men de har sansynligvis brukt alle resurser på å promotere "jævelboksen". Jeg fikk den jo opp å gå til slutt da jeg installerte den i slutten av april i år, men det tok utallige forsøk, og jeg vet helt ærlig ikke hva jeg gjorde for å få det til. Men gamlefar har vært fornøyd etter den gang, med det han bruker den til, så jeg har roet ned, sluttet med blodfortynnende, og operert ut pacemakeren. Den er møkktreg på f.eks å få opp youtube som jeg testet for moro skyld, men så lenge gamlefar er fornøyd til sitt bruk, orker jeg ikke fyre meg opp mer. Det er som du sier helt utrolig dårlig av et stort selskap som Canal Digital, men det er lenge siden dem sluttet bry seg om god kundeservice der i gården. Dette har både jeg, og flere andre i familien erfart som tidligere kunder. Er bare gamlingen selv som er så sta og nekter å grave grøfta for Altibox sin fiber inn til huset, selv om jeg har tilbudt meg å gjøre både det, og betale installasjon for ham ?

Endret av Teodor1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er bare gamlingen selv som er så sta og nekter å grave grøfta for Altibox sin fiber inn til huset, selv om jeg har tilbudt meg å gjøre både det, og betale installasjon for ham ?

Altibox sin q22 er da lagt fra feilfri. Vi har hatt den i ett år, det er stadig bugs. Vært ganske lei ofte.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Dette er ikke min erfaring med Q22. Jeg har aldri hatt en bedre og kjappere tv-boks, og jeg har vært innom mye i løpet av årenes løp med både parabol, kabel og fiber ?

Etter å ha fulgt ulike tråder om kabel TV (uavhengig fiber eller coax) så varierer kvalitet og problem på hvor man bor og de sentraler osv til der man bor.

Mitt poeng er at ingen leverandører så lagt har jevngode produkter til alle. Tjenester kan fungere topp i visse områder og være mareritt andre steder.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Vil du bruke internet forbindelsen din på å sende ukomprimerte TV forsendelser?

Skylagring er sin pris. Altibox gir deg ikke alltid lov å se opptakene du har tatt, pga rettigheter. Har også hatt korrupte opptak i skyen og annet. Skylagring har hatt mer feil dette året enn 15 år med hdd opptak. Dessuten kan ikke skytjeneste gi tapsfri lagring over lang tid til mange tusen kunder.

Altibox har 400 000 TV kunder om alle bruker 500 GB hver til lagring blir det 200 000 GB servere, det gidder de ikke... Da nå det kompromiss og komprimering til.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt ulike tråder om kabel TV (uavhengig fiber eller coax) så varierer kvalitet og problem på hvor man bor og de sentraler osv til der man bor.

Mitt poeng er at ingen leverandører så lagt har jevngode produkter til alle. Tjenester kan fungere topp i visse områder og være mareritt andre steder.

Ser den ;)
Lenke til kommentar

Reagerte på det samme da jeg var inne og sjekket for oppdateringer, da jeg besøkte foreldrene mine i helgen. Trodde det skulle være minst 1 ny oppdatering, siden den kom ut, men de har sansynligvis brukt alle resurser på å promotere "jævelboksen". Jeg fikk den jo opp å gå til slutt da jeg installerte den i slutten av april i år, men det tok utallige forsøk, og jeg vet helt ærlig ikke hva jeg gjorde for å få det til. Men gamlefar har vært fornøyd etter den gang, med det han bruker den til, så jeg har roet ned, sluttet med blodfortynnende, og operert ut pacemakeren. Den er møkktreg på f.eks å få opp youtube som jeg testet for moro skyld, men så lenge gamlefar er fornøyd til sitt bruk, orker jeg ikke fyre meg opp mer. Det er som du sier helt utrolig dårlig av et stort selskap som Canal Digital, men det er lenge siden dem sluttet bry seg om god kundeservice der i gården. Dette har både jeg, og flere andre i familien erfart som tidligere kunder. Er bare gamlingen selv som er så sta og nekter å grave grøfta for Altibox sin fiber inn til huset, selv om jeg har tilbudt meg å gjøre både det, og betale installasjon for ham

 

Men hva er greia egentig, er det software (?) eller har det med hvor man bor, hvilket internett man har eller hvilken boks man har fått? Uansett så stusser jeg på at det er så få som "raser" mot denne boksen på nett (finner lite utover denne tråden med google søk). Er som sagt på min andre boks nå, har resatt tilbake til fabrikk innstillinger nå, og det har blitt litt bedre, men i går så "datt den ut"  2 ganger ila. et 17 minutt langt program på nrk web tv (hoppet plutselig tilbake til meny/episodeoversikt). Vet ikke enda om dette var et engangstilfellet eller ikke, og om det kommer til å bli et problem på tv programmer også (dette var via nrk web app). Sier seg vel selv at slikt kan man ikke ha det, men nå har jeg heller ikke betalt noe for boksen.. 

 

Er så innmari leit for det er flere ting jeg virkelig liker med One Place, kontra altibox, som eksempelvis talestyring, netflix/apps og utforming av fjernkontroll mm. 

Endret av Borger___
Lenke til kommentar

Men hva er greia egentig, er det software (?) eller har det med hvor man bor, hvilket internett man har eller hvilken boks man har fått? Uansett så stusser jeg på at det er så få som "raser" mot denne boksen på nett (finner lite utover denne tråden med google søk). Er som sagt på min andre boks nå, har resatt tilbake til fabrikk innstillinger nå, og det har blitt litt bedre, men i går så "datt den ut" 2 ganger ila. et 17 minutt langt program på nrk web tv (hoppet plutselig tilbake til meny/episodeoversikt). Vet ikke enda om dette var et engangstilfellet eller ikke, og om det kommer til å bli et problem på tv programmer også (dette var via nrk web app). Sier seg vel selv at slikt kan man ikke ha det, men nå har jeg heller ikke betalt noe for boksen..

 

Er så innmari leit for det er flere ting jeg virkelig liker med One Place, kontra altibox, som eksempelvis talestyring, netflix/apps og utforming av fjernkontroll mm.

Usikker der altså ? men ser jo for meg at det må være på software-biten dem sliter. Jeg hadde mange forsøk bare på å installere noe så enkelt som harddisken, så det startet dårlig fra aller første stund kan du si.
Lenke til kommentar

Usikker der altså men ser jo for meg at det må være på software-biten dem sliter. Jeg hadde mange forsøk bare på å installere noe så enkelt som harddisken, så det startet dårlig fra aller første stund kan du si.

 

Hardisken ga jeg fort opp, den går i retur nå sammen med den gamle One Place dekoderen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...