Gå til innhold

PRØVEKJØRT: Canal Digital Oneplace

Anbefalte innlegg

Hva med oss som bare ønsker internett.. nårti skal de slutte med å pakke på avgifter som ikke hører hjemme, som de som betaler for både tv\internett slipper (så summen blir den samme)..

Dette har INGENTING med dette å gjøre, iom. at Canal Digital Satelitt ikke leverer internett.

Både Get og Canal Digital har forresten sluttet å tvinge på begge deler i fjor.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skeptisk til operativsystemer gitt bort gratis av et reklameselskap...

Slikt som Linux og Mac OS :) ....
Skjønner ikke helt hva du prøver å si her. Google får 96% av inntektene sine fra reklamesalg, så det er rimelig å anta det er det de optimaliserer det meste de gjør utfra. Og sier samtidig hva definerer som sine betalende kunder. Så vidt jeg vet gjelder det ikke de to andre du nevner.
Lenke til kommentar

Ja hva er egentlig så veldig rart med at de fraråder bruken av Mobilt Bredbånd? Nå kjenner jeg ikke til båndbredden som Canal Digital bruker på disse tjenestene men TV-sendinger over parabol/satellitt ligger gjerne på 8-14 mbps. Har du et abonnement med 200 Gb per måned så er det altså spist opp på 4-timer.

Nå er jo trolig ting langt mer komprimert via disse tjenestene, så la oss si at det ligger på 4 mbps og da snakker vi 14-timer før det er stopp. Ikke spesielt mye på en måned det heller.

Jeg har 200GB og har brukt OnePlace siden 5.mars og bruker Netflix, Viaplay og HBO og før det brukte jeg Smart boxsen som ofte var på GO og så på serier. Pr idag har har jeg har jeg 30 GB igjen. Jeg er også timesvis på nettet hver dag, fra miegen til kveld, med PC og mobilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412

Ja hva er egentlig så veldig rart med at de fraråder bruken av Mobilt Bredbånd? Nå kjenner jeg ikke til båndbredden som Canal Digital bruker på disse tjenestene men TV-sendinger over parabol/satellitt ligger gjerne på 8-14 mbps. Har du et abonnement med 200 Gb per måned så er det altså spist opp på 4-timer.

Nå er jo trolig ting langt mer komprimert via disse tjenestene, så la oss si at det ligger på 4 mbps og da snakker vi 14-timer før det er stopp. Ikke spesielt mye på en måned det heller.

Er det ikke ganske stor forskjell på Megabits og Megabytes? Det første er et mål for hastighet, det siste for mengde. Det går 8 bits per byte har jeg hørt ...

Lenke til kommentar

Er det ikke ganske stor forskjell på Megabits og Megabytes? Det første er et mål for hastighet, det siste for mengde. Det går 8 bits per byte har jeg hørt ...

Begge er mål på mengde. Det er nettopp derfor det går 8 bits per byte.

Hastighet er vanlig å måle som som megabits per sekund, men det kunne også vært oppgitt som megabyte per sekund. 

Strengt tatt kan man spøkefullt si at måleenheten "byte" har blitt litt utdatert. Det var så stor plass man trengte for å lagre informasjon om én karakter. Men siden man ofte bruker mer enn en byte for å lagre informasjon om et tegn i disse dager, og siden andelen av det man lagrer i stadig mindre grad er tekst, kunne det vært naturlig å standardisere på samme mengdemål enten man snakker om lagring eller overføringshastighet. Det som er unaturlig er hvordan man i dag sier "megabyte" og det skal implisitt bety mengde, og "megabit" og det implisitt skal bety Mb/s. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...