Kurt Lekanger Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Samler innhold fra apper, nett-TV og tradisjonell TV på ett sted.PRØVEKJØRT: Canal Digital Oneplace Lenke til kommentar
Espenball Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 490kr? På CD står det 1660 uten opptak og 2620 med opptak. Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 10. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2018 490kr? På CD står det 1660 uten opptak og 2620 med opptak. Hei - den prisen viser seg å være med bindingstid. Jeg har oppdatert artikkelen. 1 Lenke til kommentar
ahelg Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Noen som vet om CD Kabel har planer om noen lignende løsning? 2 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Ser liksom ikke på tradisjonell-TV lenger, og i dag så har man jo Apple TV, NVIDIA Shield TV og en rekke andre løsninger som trolig vil gi bedre ytelse og brukeropplevelse enn denne fra Canal Digital? Ser jo at poenget er at du får tradisjonell-TV i tillegg men de fleste TV-er som selges i Norge har da støtte for DVB-S2 i TV-en så hvorfor ikke skaffe CAM og kjøre TV-løsningen rett i TV-en og heller ha alt av apper og "Smart-TV" via dedikerte bokser som Apple TV, NVIDIA Shield TV, ChromeCast Ultra eller lignende? Selv har jeg ikke nok HDMI-innganger i TV-en så Canal Digital Smart PVR boksen røyk også puttet jeg kortet rett i TV-en. Brukeropplevelsen som tilbys direkte i min LG OLED65C7V står jo ikke noe tilbake for det jeg fikk via dedikert dekoder, dog er det litt mer rot med tanke på opptak da du må koble til ekstern harddisk til TV-en om du ønsker dette og TV-en har bare en tuner så jeg kan ikke koble til dobbelt for å ha to samtidige opptak eller muligheten til å se på en kanal og ta opp fra en annen. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 (endret) Ser jo at poenget er at du får tradisjonell-TV i tillegg men de fleste TV-er som selges i Norge har da støtte for DVB-S2 i TV-en så hvorfor ikke skaffe CAM og kjøre TV-løsningen rett i TV-en og heller ha alt av apper og "Smart-TV" via dedikerte bokser som Apple TV, NVIDIA Shield TV, ChromeCast Ultra eller lignende? (...) Brukeropplevelsen som tilbys direkte i min LG OLED65C7V står jo ikke noe tilbake for det jeg fikk via dedikert dekoder, dog er det litt mer rot med tanke på opptak da du må koble til ekstern harddisk til TV-en om du ønsker dette og TV-en har bare en tuner så jeg kan ikke koble til dobbelt for å ha to samtidige opptak eller muligheten til å se på en kanal og ta opp fra en annen. Vel, det er vel nettopp derfor. TVen har bare en tuner, og dekoderen har man allerede, og jeg har ikke inntrykk av at programvaren i TVen vil gi de samme mulighetene som dekoderen. Nå hører jo jeg deg si at det ikke er så ille, men muligheten til å ta opp/forsinke noe samtidig som noe annet står på, er en relativt viktig forskjell for oss. Endret 10. mars 2018 av tommyb Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Har man behov for denne dersom man allerede har en TV med Android TV? Er det bare å installere Canal Digital appen direkte på TV-en? 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 God start. Bol-TV, en pakistansk versjon har hatt detta lenge. På tide analdigital med flere hopper på utviklinga. Sitter i Danmark og kikker på ‘alt’. -Så må vi se om de finner ut om systemløsninga er ‘vanntett’, uten muligheter for frikikkere. *kremt* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412 Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 CanalDigital har ikke vært særlig tydelige i markedsføringen på, at interessenter med "mobilt bredband" ikke vil ha særlig glede av denne nye boksen. I følge dem selv så "spiser installasjonen og bruken opp ditt bredband". CD fraråder derfor slik bruk. Selv om man, som i mitt tilfelle, har en tilknytning på godt over 100 Mbps og en månedlig kapasitet på 200 Gb. Sagt på en annen måte: Det vil fungere veldig mye bedre med kombinasjonen parabol og internett via PC. Det fungerer strålende etter min erfaring, og man er ikke låst til CanalDigitals nye "fantastiske" opplegg. Jeg har spurt CD 4 ganger om disse tingene, og de fraråder hele tiden å bruke det nye opplegget via mobilt bredband. (Dv., alle unntatt en ivrig selger, som hele veien gang på gang slo fast at dette er no problems!) Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 CanalDigital har ikke vært særlig tydelige i markedsføringen på, at interessenter med "mobilt bredband" ikke vil ha særlig glede av denne nye boksen. I følge dem selv så "spiser installasjonen og bruken opp ditt bredband". CD fraråder derfor slik bruk. Selv om man, som i mitt tilfelle, har en tilknytning på godt over 100 Mbps og en månedlig kapasitet på 200 Gb. Og dette overrasket deg på hvilken måte? Er jo ingen stor hemmelighet at video i høy kvalitet spiser opp båndbredde? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Ja hva er egentlig så veldig rart med at de fraråder bruken av Mobilt Bredbånd? Nå kjenner jeg ikke til båndbredden som Canal Digital bruker på disse tjenestene men TV-sendinger over parabol/satellitt ligger gjerne på 8-14 mbps. Har du et abonnement med 200 Gb per måned så er det altså spist opp på 4-timer. Nå er jo trolig ting langt mer komprimert via disse tjenestene, så la oss si at det ligger på 4 mbps og da snakker vi 14-timer før det er stopp. Ikke spesielt mye på en måned det heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) Ja hva er egentlig så veldig rart med at de fraråder bruken av Mobilt Bredbånd? Nå kjenner jeg ikke til båndbredden som Canal Digital bruker på disse tjenestene men TV-sendinger over parabol/satellitt ligger gjerne på 8-14 mbps. Har du et abonnement med 200 Gb per måned så er det altså spist opp på 4-timer. Nå er jo trolig ting langt mer komprimert via disse tjenestene, så la oss si at det ligger på 4 mbps og da snakker vi 14-timer før det er stopp. Ikke spesielt mye på en måned det heller. 114 timer tar det å laste ned 200GB med data på en 4 mb linje. Har selv vært i kontakt med Telenor og de sier denne boksen er ubrukelig uten kvotefri Internett. Endret 12. mars 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Nå blander du jo Gb og GB her. J9XLFGE1 oppgav en kvote på 200 Gb (Gigabit), og det går 8 bit i en byte så med 200GB (Gigabyte) så har du altså 8 ganger så mye data du tar utgangspunkt i. 200 Gb er faktisk bare 25 GB. Men det er godt mulig J9XLFGE1 mente GB, jeg må nesten bare ta utgangspunkt i benevnelsen han skrev i innlegget. Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Skeptisk til operativsystemer gitt bort gratis av et reklameselskap... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) Nå blander du jo Gb og GB her. J9XLFGE1 oppgav en kvote på 200 Gb (Gigabit), og det går 8 bit i en byte så med 200GB (Gigabyte) så har du altså 8 ganger så mye data du tar utgangspunkt i. 200 Gb er faktisk bare 25 GB. Men det er godt mulig J9XLFGE1 mente GB, jeg må nesten bare ta utgangspunkt i benevnelsen han skrev i innlegget. Da kan du vel finne noen som har et abonnement med 200 Gb og ikke 200 GB. Kan overhodet ikke huske å ha vert borti noen som selger noe som helst med en størrelse oppgitt i bit og ikke byte foruten hastigheter og operativsystemer som er i bit. RAM selges i Byte. Harddisker i Byte og datakvoter har alltid vært i Byte, men vil man ikke forstå, så vil man ikke forstå at det var en liten skrivefeil, og det er et valg du velger å ta. Hva ville vært det smarteste? Å velge å forstå eller ikke? Jeg blander ikke størrelser. Jeg forstår hva som er hva, også der det skulle snike seg inn en skrivefeil. Endret 12. mars 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) Skeptisk til operativsystemer gitt bort gratis av et reklameselskap... Slikt som Linux og Mac OS .... Endret 12. mars 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Nå blander du jo Gb og GB her. J9XLFGE1 oppgav en kvote på 200 Gb (Gigabit), og det går 8 bit i en byte så med 200GB (Gigabyte) så har du altså 8 ganger så mye data du tar utgangspunkt i. 200 Gb er faktisk bare 25 GB. Men det er godt mulig J9XLFGE1 mente GB, jeg må nesten bare ta utgangspunkt i benevnelsen han skrev i innlegget. Ofte angis mengde i Byte og hastighet i bit. Det gir derfor liten mening at man har 200 Gigabit kvote. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Ja hva er egentlig så veldig rart med at de fraråder bruken av Mobilt Bredbånd? Nå kjenner jeg ikke til båndbredden som Canal Digital bruker på disse tjenestene men TV-sendinger over parabol/satellitt ligger gjerne på 8-14 mbps. Har du et abonnement med 200 Gb per måned så er det altså spist opp på 4-timer. Nå er jo trolig ting langt mer komprimert via disse tjenestene, så la oss si at det ligger på 4 mbps og da snakker vi 14-timer før det er stopp. Ikke spesielt mye på en måned det heller. Har utført mange tester med bruk av Canal Digital applikasjonen på AppleTV. Den streamer med 5 mbps på alle vanlige kanaler. CMore (filmkanal) streamer med 5 eller 8 mbps (8 mbps hvis den får lov) både via CMore og Canal Digital applikasjonen. Til sammenligning (også målt over tid) så streamer RiksTV med 6 mbps (bedre billedkvalitet med andre ord) på sine kanaler over Internett. Netflix ligger fra 3 til 7 mbps (for HD, avhengig av film) og 15,5 mbps for 4K. Viaplay ligger også på 5 mbps. NRK og TV2 streamer, via deres egne applikasjoner, på 3,5 mbps med de streamer bare med 1280x720 og ikke 1920x1080 oppløsning. Alle andre streamer med 1920x1080 oppløsning. Husk også at dersom en kanal streamer med 5 mbps ned så går det også en del data i retur (normalt 1-5% så går det 5 mbps ned vil det gå 50-250 kbps opp som benyttes til TCP handshake, kvalitetsparametere med mere). Alle målinger er gjort med AppleTV koblet mot ruter. Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Hva med oss som bare ønsker internett.. nårti skal de slutte med å pakke på avgifter som ikke hører hjemme, som de som betaler for både tv\internett slipper (så summen blir den samme).. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Hva med oss som bare ønsker internett.. nårti skal de slutte med å pakke på avgifter som ikke hører hjemme, som de som betaler for både tv\internett slipper (så summen blir den samme).. Er det ikke mulig å bestille kun internettilgang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå