Jada-jada Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Har hatt den koblet via Wifi men skulle prøve kabel å får også opp at den er koblet til med nettvekstkabel men den bare søker å søker. IP adressen den kommer opp med er feil det samme med MAC adresse. Snakket med Nexgentel de mener adressene som kommer opp kommer fra selve tvn. Er det noen innstillinger for dette, jeg finner ikke noe? Bilder viser greia.. Kabelen fungere i laptop så ikke noe feil med den eller signaler. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Står at den er tilkoblet WiFi. Kanskje du må deaktivere/koble fra WiFi for å bruke kabel? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 Står at den er tilkoblet WiFi. Kanskje du må deaktivere/koble fra WiFi for å bruke kabel? Har prøvd begge deler akkurat det samme. Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 (endret) Slå TV av og på....og evt. router Endret 10. mars 2018 av Kjell Winther Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Jeg tror den ikke finner DHCP-serveren i routeren din. Det kan skje; har opplevd med vanlig PC og mac også. Vanligvis hjelper det å taste inn alle adresse manuelt. Har selv 0 problem med LG OLED65B7V på wifi i det minste. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2018 Slå TV av og på....og evt. router Det har jeg prøvd uten hell. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2018 (endret) Jeg tror den ikke finner DHCP-serveren i routeren din. Det kan skje; har opplevd med vanlig PC og mac også. Vanligvis hjelper det å taste inn alle adresse manuelt. Har selv 0 problem med LG OLED65B7V på wifi i det minste. Du har nok rett at den ikke finner DHCP- serveren har også prøvd å taste inn manuelt uten hell. Wifi fungerer uten problemer også på denne. Tenkte å bruke kabel for 100% stabilitet men kan leve med wifi men har muligheten for kabel så har lyst å bruke det. Endret 10. mars 2018 av Jada-jada Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 http://www.lg.com/pa_en/support/product-help/CT20273031-1398292247046-wired-network-errors-after-setup Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Ettersom du har fått en "intern" 169.254.-adresse, er det tydelig at du ikke får kontakt med, eller svar fra DHCP-serveren. Funker det når du setter IP-info manuelt? Hvis ikke, sjekk med en annen ethernetkabel. Hvis det ikke funker da, kan det være feil på LAN-porten på din TV. Du kan jo starte med å oppgradere TVen til nyeste programvare, og ta en full reset (husk å notere ev. innstillinger du har satt, så du enkelt kan justere dette tilbake). Hvis det fortsatt ikke funker, må du ringe LG og få service på TVen. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2018 (endret) Ettersom du har fått en "intern" 169.254.-adresse, er det tydelig at du ikke får kontakt med, eller svar fra DHCP-serveren. Funker det når du setter IP-info manuelt? Hvis ikke, sjekk med en annen ethernetkabel. Hvis det ikke funker da, kan det være feil på LAN-porten på din TV. Du kan jo starte med å oppgradere TVen til nyeste programvare, og ta en full reset (husk å notere ev. innstillinger du har satt, så du enkelt kan justere dette tilbake). Hvis det fortsatt ikke funker, må du ringe LG og få service på TVen. Ja helt klart ikke kontakt med DHCP-serveren og nei fungerer ikke når jeg setter ip manuelt heller. Er ikke feil med kabelen fungerer strålende i mine pc-er. Tv er ny og oppgradert med siste programvare. Det er Infocare som har support på LG så ringer de mandag. Fungerer dog ypperlig med wifi så sender ikke inn grunnet dette. Endret 10. mars 2018 av Jada-jada Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 (endret) Fungerer dog ypperlig med wifi så sender ikke inn grunnet dette. Du slipper å sende uansett, på en så stor TV kommer de hjem og fikser. Husker ikke hva "-grensen for hjemmeservice er, men på min gamle 42" kom de hjem til meg og fikset feil. OT: Jeg kjøpte en 55" TV i fjor sommer, og der var LAN-porten defekt da jeg pakket ut TVen. Returnerte den på 30-dagers returrett. Endret 10. mars 2018 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2018 (endret) Fungerer dog ypperlig med wifi så sender ikke inn grunnet dette. Du slipper å sende uansett, på en så stor TV kommer de hjem og fikser. Husker ikke hva "-grensen for hjemmeservice er, men på min gamle 42" kom de hjem til meg og fikset feil. OT: Jeg kjøpte en 55" TV i fjor sommer, og der var LAN-porten defekt da jeg pakket ut TVen. Returnerte den på 30-dagers returrett. Ok får høre hva de sier har 50 dager returrett fra Elkjøp men returnerer den ikke da panelet i denne er strålende uten ghosting, tint, innbrenning og andre svakheter disse oled skjermene sliter med. Det var også et godt kjøp 19995,- med frakt og innbræring viaplay gratis tre mnd varte bare i 24 timer. Endret 10. mars 2018 av Jada-jada Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 Slå TV av og på....og evt. router Det har jeg prøvd uten hell.Og prøv en annen kabel..og på en annen utgang på router. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 11. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2018 (endret) Som tidligere skrevet ikke noe feil på kabel fungerer 100% i to pc-er. Flere porter er også prøvd. Endret 11. mars 2018 av Jada-jada Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2018 Fikk ny oppdatering idag og problemet er løst fungerer strålende nå. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Fikk ny oppdatering idag og problemet er løst fungerer strålende nå. Hvilken firmware kjører du ? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2018 Fikk ny oppdatering idag og problemet er løst fungerer strålende nå. Hvilken firmware kjører du ? 04.70.65 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Fikk ny oppdatering idag og problemet er løst fungerer strålende nå. Hvilken firmware kjører du ? 04.70.65 Samme har jeg kjørt en god stund (lastet ned og installerte via USB før den ble tilgjengelig for automatisk nedlasting i TV). Denne har også løst en del problem med dolby vision. Anbefaler på det sterkeste å prøve ut dolby vision materiale fra Netflix; det ser ekstremt bra ut 1 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Will do Endret 13. mars 2018 av Jada-jada Lenke til kommentar
TGB Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Merk at om du kjører signal gjennom receiver; så er det en del som ikke støtter meta-data for dolby vision. Da får man bare ren HDR, som ikke er på samme nivå kvalitetsmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå