Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forskjellige typer psykologer, hva finnes? Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Jeg har innsett at jeg bør gå til psykolog. For lengst, men jeg kommer meg aldri dit, for jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Bestemte meg for å få dette gjort for over 2 år siden, men får aldri gjort noe med saken...

Jeg har hovedsaklig følgende problemer:
Hver gang jeg havner i et forhold tar det 3-6 måneder før det bare føles helt feil og jeg må ut. Ofte får jeg også pustevansker. Føler meg også dritt når jeg tenker på dama. Vet ikke om det er fordi jeg savner henne, fordi jeg ikke vil være sammen med ho mer, eller fordi det stresser meg på annen måte, men det blir helt uutholdelig og jeg må ut - og slår opp. Har veldig lyst på et forhold, men klarer ikke. Dette håper jeg på å komme til bunns i.

Jeg har også isolert meg mer og mer i det siste. Jeg føler en slags avmakt. Blir sittende foran PCen og lese på forum på nettet (som dette) time etter time hver eneste dag og orker ikke gjøre noe konstruktivt. Er jeg med venner blir jeg stressa over alt jeg skulle ha gjort hjemme, kommer jeg hjem blir ikke noe gjort. Jeg vet ikke hvor lenge det har pågått men de siste to årene har jeg knapt hatt noe sosialt liv i det hele tatt og heller ikke fått gjort noe særlig bortsett fra å spise, dusje og gå på jobb. Det siste året har jeg også begynt å yte dårligere på jobb, fordi jeg ikke orker å gi 100%. Føler meg litt utbrent.

Så, jeg trenger hjelp med de to tingene. Føler at mine beste år i stor grad er sløst bort på å ikke ha det bra, og at jeg må ta noen grep for at ikke de neste 10 årene skal bli akkurat det samme som de forrige.

Noen anbefalinger om psykologer? Jeg lurer da både på type psykolog, og tar også gjerne imot anbefalinger om noen kjenner en som er flink i Oslo.

Anonymous poster hash: e152e...c64
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale Oslo Psykologkollektiv. Det høres ut som du må finne litt ut av følelsene dine, og en psykolog kan hjelpe deg med det. Du virker motivert til endring, så tror det vil gå helt fint for din del :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...