Gå til innhold

Databruk: Noen bruker av Komplett mobil?


Anbefalte innlegg

Er det noen som synes databruken har økt raskere etter at de gikk over til Komplett? Fikk følelsen av det fra første stund, men kan bare være innbildning derfor er jeg interessert i å høre andres erfaring.

 

Heldigvis har jeg datakontroll på og kan bruke videre med 128 kbit/s. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde Hello, altså Telenor.

 

Det skjedde noe merkelig for et par dager siden da jeg svidde av 1.5 GB data på et par morgentimer og jeg skjønner overhode ikke grunnen. Driver ikke med streaming. Denne episoden har ikke med spørsmålet å gjøre i utgangspunktet, men lignende har aldri skjedd før. På Komplett snakket de om noe som begynte å skje kl 4:02, da lå jeg ennå i min skjønnhetssøvn. Vanligvis har jeg mobilen avslått om natta.

 

Må presisere at jeg anklager ikke Komplett for noe sånn sett, det har bare vært en intuitiv opplevelse - utenom dette ekstreme datatapet da. Får følge nøye med neste måned, heldigvis kan jeg fortsette med strupt hastighet.

Det eneste som har skjedd er flytting til ny leilighet hvor jeg tidligere nesten bare brukte wifi. Kan være jeg ikke har skjønt hvor raskt man bruker opp datakvoten.

 

Kan noen i nabolaget tappe min mobil? Har installert McAfee Security.

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om du har slått på hotspot kan jo noen ha koblet seg på, men vanligvis er det jo sikret med passord.

 

Går det ikke frem at forbruksoversikten på telefonen hva som har trukket data heller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mobilen har kanskje lastet ned en oppdatering over mobilnettet.

Ja, men de fleste oppdateringer pleier ikke være så store.

 

Jeg får kun varsel ved oppdateringer slik at starter de manuelt å får på den måten kontroll over forbruket.

Lenke til kommentar

Hva med google drive/icloud som står og synkroniserer? Der har jeg iallfall brent meg.

 

Icloud stod merket aktivert for å oppdatere via mobil ettet før. Det passer dårlig nå som jeg har filmet mye med iphonen min på skolen da jeg har filmprosjekt som eksamen. :) Det ble heldigvis ikke dyrt siden jeg har datakontroll aktivert.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Om du har slått på hotspot kan jo noen ha koblet seg på, men vanligvis er det jo sikret med passord.for

 

Går det ikke frem at forbruksoversikten på telefonen hva som har trukket data heller?

 

Først takk til alle responsen.

 

Jeg kan bare se når det har vært mye aktivitet og da står det opp til min hukommelse å vite hva jeg holdt på med og som nevnt, det var ihvertfall ikke noe streaming. Hotspot vet jeg ikke i farten hva er.

 

Oppdatering; der har jeg sørget for å måtte aktivere selv. Nei, dette blir vel sette på konto for uoppklart og mystisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...