GeirHH Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Er det noen som synes databruken har økt raskere etter at de gikk over til Komplett? Fikk følelsen av det fra første stund, men kan bare være innbildning derfor er jeg interessert i å høre andres erfaring. Heldigvis har jeg datakontroll på og kan bruke videre med 128 kbit/s. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Alt er som normalt her. Har hatt komplettmobil siden mai i fjor. 1 Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hvilken operatør hadde du før? Om du har gått fra Teliadekning til Telenordekning så kan det være at du har fått raskere nett, og således svir av kvoten fortere. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 13. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Jeg hadde Hello, altså Telenor. Det skjedde noe merkelig for et par dager siden da jeg svidde av 1.5 GB data på et par morgentimer og jeg skjønner overhode ikke grunnen. Driver ikke med streaming. Denne episoden har ikke med spørsmålet å gjøre i utgangspunktet, men lignende har aldri skjedd før. På Komplett snakket de om noe som begynte å skje kl 4:02, da lå jeg ennå i min skjønnhetssøvn. Vanligvis har jeg mobilen avslått om natta. Må presisere at jeg anklager ikke Komplett for noe sånn sett, det har bare vært en intuitiv opplevelse - utenom dette ekstreme datatapet da. Får følge nøye med neste måned, heldigvis kan jeg fortsette med strupt hastighet. Det eneste som har skjedd er flytting til ny leilighet hvor jeg tidligere nesten bare brukte wifi. Kan være jeg ikke har skjønt hvor raskt man bruker opp datakvoten. Kan noen i nabolaget tappe min mobil? Har installert McAfee Security. Endret 13. mars 2018 av GeirHH Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Om du har slått på hotspot kan jo noen ha koblet seg på, men vanligvis er det jo sikret med passord. Går det ikke frem at forbruksoversikten på telefonen hva som har trukket data heller? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Mobilen har kanskje lastet ned en oppdatering over mobilnettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Mobilen har kanskje lastet ned en oppdatering over mobilnettet. Ja, men de fleste oppdateringer pleier ikke være så store. Jeg får kun varsel ved oppdateringer slik at starter de manuelt å får på den måten kontroll over forbruket. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) Hva med google drive/icloud som står og synkroniserer? Der har jeg iallfall brent meg. Icloud stod merket aktivert for å oppdatere via mobil ettet før. Det passer dårlig nå som jeg har filmet mye med iphonen min på skolen da jeg har filmprosjekt som eksamen. Det ble heldigvis ikke dyrt siden jeg har datakontroll aktivert. Endret 14. mars 2018 av Kynxx Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2018 Om du har slått på hotspot kan jo noen ha koblet seg på, men vanligvis er det jo sikret med passord.for Går det ikke frem at forbruksoversikten på telefonen hva som har trukket data heller? Først takk til alle responsen. Jeg kan bare se når det har vært mye aktivitet og da står det opp til min hukommelse å vite hva jeg holdt på med og som nevnt, det var ihvertfall ikke noe streaming. Hotspot vet jeg ikke i farten hva er. Oppdatering; der har jeg sørget for å måtte aktivere selv. Nei, dette blir vel sette på konto for uoppklart og mystisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå