Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nye veggplater, ujevn avstand mellom stendere. Tips / råd mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Da jeg er litt ny på oppussing av hus så spør jeg dere som kan dette :-)

Jeg driver og pusser opp et hus ifra 1967, som viser seg å ha litt ujevn avstand mellom stendere.

Skulle egentlig nå sette opp slike Walls2paint veggplater, som er vel standard 60 cm brede, men hvordan vil det fungere når det ikke treffer hver stender skikkelig? Finnes det en eventuell løsning når slikt dukker opp?

Skal sies at mesteparten av veggene har allerede sponplater på fra gammelt av, så der er det vel sikkert ikke et problem og bare slå disse Walls2paint platene på utsiden av disse og at dem fester seg på disse sponplatene fremfor stenderne. Likevel så var det noen vegger som måtte etterisoleres, og det var der jeg bemerket disse avstandene mellom stenderne når jeg rev ned sponplatene som var på dem. En snakker fort om 10-15 cm forskjell enkelte steder :hmm:

Sikker selvbygget i sin tid dette huset  :hmm: 

Takker for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da setter du opp nytt stenderverk, alternativt utenpå eksisterende stenderverk (for bærevegger o.l). Dette vil spare deg for jobb ved å prøve å tilpasse plater/lappe eksisterende stenderverk. 

For vegger med sponplater i dag kan du skru walls2paint i disse ja, men det fordrer at veggene er rette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...