AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Vanlivis pleier jeg stort sett å holde meg hjemme. Det vil si innendørs. I dag bestemte jeg meg for å komme meg en tur ut. Dette er en tur som er god for meg, men samtidig litt vanskelig. I og med jeg er såpass mye innendørs så blir det tungt for meg å gå ut. Sitter nå på toget inn til storbyen. Det er ikke så veldig kaldt i dag men det er litt vind. Dette gjør det hardere for meg. På tur til toget begynte det å renne fra øynene mine. Hadde mest lyst til å snu å gå hjem igjen. Hardt nok å treffe så mange folk på en gang så trenger ikke vinden til å hjelpe til for å få det ekstra vanskelig. Det føles ut som at jeg går der å gråter når det først begynner å renne fra øynene, hater det. Når det blåser er det vanskelig å få bort denne følelsen, blir da gående å tørke tårer. Men selv om det er vanskelig så må det på en måte gjøres, problemet er at jeg ikke er så flink til å nettopp gjøre det. Det å gå ut. Men jeg sitter da på toget. På toget «drukner» jeg meg selv i telefonen ved å skrive dette innlegget, så der går det fint. Valgte å ikke bruke bilen i og med at det er enklere for meg å bruke den. Da blir det mindre kontakt med andre mennesker. Nei, det ble toget i dag. Selv om jeg egentlig vil være for meg selv så skriker kropp og sinn etter menneskelig kontakt. Selv om det er ganske nedverdigende at det renner fra øynene og slikt så føler jeg nå på toget her jeg sitter en lettene følelse at jeg kom meg ut. Selv med vanskeligheter så til nå har dette vært en tur som gjør meg godt. Håper det går greit i storbyen slik at opplevelsen blir god og humøret får seg en Boost. Sikkert bortkastet innlegg, men måtte bare få det ut. God dag videre til alle og enhver. Anonymous poster hash: a4655...6a1 2 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Kjempebra gjort. Det er tøft, men det gjør veldig godt. Tenk at ingen legger merke til hvordan du har det, folk har nok med sitt. Du er bare en av dem. Prøv å prate litt med folk. 1 Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Høres ut som starten på en ganske ok dag. Flott steg i positiv retning 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) En god måte å behandle angst på er gradvis eksponering for det som gir deg angst. Snørr og tårer er noe alle strever med om dagen, så ikke tenk på det Det er skummelt å utsette seg for situasjoner man ikke er komfortabel med, kjenner meg veldig igjen her, men du verden for en god følelse når du oppdager at det tross alt ikke er farlig og mestringsfølelsen man får av det. Lykke til videre, håper du får en fin dag. Endret 9. mars 2018 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 Kjempebra gjort. Det er tøft, men det gjør veldig godt. Tenk at ingen legger merke til hvordan du har det, folk har nok med sitt. Du er bare en av dem. Prøv å prate litt med folk.Ja, det er vanskelig, men det kommer til ett punkt hvor en egentlig ikke har noe valg. Jeg vet forbanna godt at folk egentlig ikke bryr seg om hva jeg gjør, for jeg går jo ikke å følger med på andre selv, litt fortvilt på meg selv at jeg ikke klarer å endre å endre den tankegangen at alle legger merke til meg. Spesielt når jeg vet at det ikke er tilfelle. Kommer ikke til å føle meg som en av dem selv men jeg er jo praktisk talt det ? Målet mitt var å dra innom en butikk så snakkingen får jeg gjøre der ? Er ikke den som bare kan starte en samtale med en på toget eller perrongen, det er ytterst sjeldent. Nei, skal ikke presse på, jeg kom meg ut, noe som er gull for meg. Saken er at jeg har vært på bunnen ganske lenge nå, så å komme seg ut er bra nok for meg i dag. Det som er viktig er å gjøre slikt oftere i stedet for å sitte inne hele tiden. Satt her i går og tenkte at jeg kaster vekk livet mitt.. Anonymous poster hash: a4655...6a1 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Kjempebra gjort. Det er tøft, men det gjør veldig godt. Tenk at ingen legger merke til hvordan du har det, folk har nok med sitt. Du er bare en av dem. Prøv å prate litt med folk.Ja, det er vanskelig, men det kommer til ett punkt hvor en egentlig ikke har noe valg. Jeg vet forbanna godt at folk egentlig ikke bryr seg om hva jeg gjør, for jeg går jo ikke å følger med på andre selv, litt fortvilt på meg selv at jeg ikke klarer å endre å endre den tankegangen at alle legger merke til meg. Spesielt når jeg vet at det ikke er tilfelle. Kommer ikke til å føle meg som en av dem selv men jeg er jo praktisk talt det Målet mitt var å dra innom en butikk så snakkingen får jeg gjøre der Er ikke den som bare kan starte en samtale med en på toget eller perrongen, det er ytterst sjeldent. Nei, skal ikke presse på, jeg kom meg ut, noe som er gull for meg. Saken er at jeg har vært på bunnen ganske lenge nå, så å komme seg ut er bra nok for meg i dag. Det som er viktig er å gjøre slikt oftere i stedet for å sitte inne hele tiden. Satt her i går og tenkte at jeg kaster vekk livet mitt.. Anonymous poster hash: a4655...6a1 Prøv å fokusere på ting, ha noe konkret du vil gjøre eller prate om. Da flyttes fokuset vekk fra deg. Skaff deg en agenda du kan gjemme deg bak. Det å ha seg selv i fokus skaper en forværret situasjon, fordi da legger du forventninger til deg selv. Og du tvinger andre til å reagere på ditt vesen, og ikke på ditt budskap. Endret 9. mars 2018 av Pliscin 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 Ja, det stemmer det som nevnes her i tråden. Ja, det hjelper å eksponere seg. For min egen del så kommer ikke det til å kurere meg, men det kan gjøre til at jeg får det litt bedre. Det blir mer på en måte en begrensning på hvor langt en skal la det gå. Nå har jeg kommet meg hjem igjen. Var der før butikken åpnet (kl 10) og som den hjemmekjære personen jeg er rakk jeg toget hjem igjen kl 10.10. Men det tok jo 4 timer tilsammen ca. Det er ikke all verden men for min del så var det jo noe å bruke tiden på, selv om det bare var ett par minutter inni en butikk. Nå sitter jeg igjen med, tenkte jeg skulle si litt mer energi men litt usikker på den, men i alle fall bedre stemning/følelse. Ja, jeg har det bedre med meg selv, da for å si det enkelt. Pluss at jeg fikk handlet det jeg skulle som nesten er umulig å få tak i for tiden. Fornøyd med dagen så langt. Nå kan det være det blir en bitteliten hvil for deretter å komme sterkere tilbake igjen. Tipp,topp og tommel opp Anonymous poster hash: a4655...6a1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå