SarahG Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Er imot kjønnskvotering – ansetter likevel flere kvinner enn menn Lenke til kommentar
Populært innlegg 1J7HHBGW Skrevet 8. mars 2018 Populært innlegg Del Skrevet 8. mars 2018 "Ofte hører man om for eksempel «kvinnelige utviklere», men man hører aldri om «mannlige piloter», det er bare piloter. Jeg tror det har lettere for å bli sånn hvis man ansetter på bakgrunn av kjønn. " Derfor er også TU's 8.marskåring et feministisk vådeskudd. For min del er det meg knekkende likegyldig om min overordnede, underordnede eller kollega er mann eller kvinne bare personen er kompetent, arbeidsvillig, pålitelig og hyggelig å omgås. Men jeg klarer meg utmerket godt uten mannsjåvinster eller feminister (same shit - different wrapping) som skal gjøre arbeidsplassen til en kjønnspolitisk slagmark. 11 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Dett er spennende. Min erfaring er at det mange ganger når det er ansettelser i IT yrker er det ikke engang kvinnelige søkere. Så det å få inn 60% er utrolig! 2 Lenke til kommentar
joebush Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) "Man hører aldri om «mannlige piloter»"Men man hører jo om «mannlige sykepleiere».Alt er ikke en fornærmelse, men heller en poengtering på et avvik fra 'normalen'. Og det er ikke noe galt med skjevfordeling på visse felt. Forskjellige folk har forskjellige interesser, og dette vil kunne oppstå av naturlige årsaker. Alt behøver ikke å være 50/50, koste hva det koste vil.Helt greit at damer ønsker å være piloter, men fint om de lærer å kjøre bil bra først. Endret 9. mars 2018 av joebush 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 "Man hører aldri om «mannlige piloter»" Men man hører jo om «mannlige sykepleiere». Alt er ikke en fornærmelse, men heller en poengtering på et avvik fra 'normalen'. Og det er ikke noe galt med skjevfordeling på visse felt. Forskjellige folk har forskjellige interesser, og dette vil kunne oppstå av naturlige årsaker. Alt behøver ikke å være 50/50, koste hva det koste vil. Helt greit at damer ønsker å være piloter, men fint om de lærer å kjøre bil bra først. Passer ikke helt den kommentaren der. Fly har ikke tilhenger og piloter behøver skjeldent å rygge. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå