Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hadde dette vært ok for dere menn?

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjæreste som er litt sjalu av seg. Så har jeg en god kamerat som har hjulpet meg mye gjennom årene.

Vi melder endel og møtes av og til ute for en kaffe og prat. Jeg sier ikke dette til kjæresten da han nok vil misforstår.

Burde jeg kuttet denne gode vennen?

Hva tenker menn?

Anonymous poster hash: 97ef8...c3b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å være sjalu er en helt naturlig følelse, men hvis det er så kraftig at du ikke tør fortelle at du har kontakt med andre menn så er det ikke et sunt forhold. Hva tror du blir det neste? Vise så mye sjalusi at du ikke tør å dra på julebord? 

Når hans sjalusi er så kraftig at den hindrer deg i å gjøre helt normale ting så må du enten nekte å forholde deg til sjalusien, eller droppe hele fyren. 

Overdreven sjalusi er faktisk en enorm misstillit til deg. Han stoler faktisk ikke på at du kan holde trusa på plass, eller at du ikke er noe glad i ham. Han må trene på å stole på deg, og å holde følelsene for seg selv. 

Jeg synes faktisk det er ganske dårlig gjort å si eller vise at man er sjalu, men mindre man er veldig flink til å oppfordre sin partner til å ikke ta hensyn til sjalusien. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok ikke noe "dere menn" her. Jeg har ei god venninne som likte å sitte og chatte med meg i timevis, og kjæresten hennes hadde null og niks imot det. Den neste typen derimot, ville "drept henne" hvis hun gjorde det, så det ble ganske stopp i noen mnd. Ikke skjønner jeg hvordan kvinnfolk orker å være kjæreste med sånne typer men.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så har jeg en god kamerat som har hjulpet meg mye gjennom årene.

Jeg tipper du unngår å si noe til typen fordi det også foreligger seksuell historikk mellom deg og denne kameraten.

Dersom kameraten fremdeles er singel, er det desto mer suspekt at dere møtes bak kjæresten din sin rygg.

Og derfor bør du kutte ham ut. Du har typen din nå. Det er han som skal "hjelpe" deg. Fortsetter du å føre ham bak lyset, miser du det du har.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Så har jeg en god kamerat som har hjulpet meg mye gjennom årene.

Jeg tipper du unngår å si noe til typen fordi det også foreligger seksuell historikk mellom deg og denne kameraten.

Dersom kameraten fremdeles er singel, er det desto mer suspekt at dere møtes bak kjæresten din sin rygg.

Og derfor bør du kutte ham ut. Du har typen din nå. Det er han som skal "hjelpe" deg. Fortsetter du å føre ham bak lyset, miser du det du har.

For en merkelig tankegang! Det er da helt uproblematisk å ha gode venner av motsatt kjønn! Selv om det er en seksuell historie. 

Det er en del av dagens samfunn. Selv har jeg god kontakt med flere av mine tidligere kjærester uten at det er et problem for deres kjærester. Flere av dem har jeg blitt gode venner med, og et par jeg endog holdt kontakt med etter at de har gjort det slutt med mine ekser. Og hvem har ikke havnet i seng med en venn i fylla. Uten at det skulle ødelegge hele vennskapet. 

Og ærlig talt, voksne mennesker trenger ikke at partneren skal være den enste som "hjelper". Man er da ikke i et avhengighetsforhold. Vi lever ikke i midt-østen. 

Men, man skal være ærlig. Kan man ikke være ærlig så har man et seriøst problem i forholdet. 

Lenke til kommentar

Er da ikke normalt å havne i seng med en venn i fylla?

Når begge er single så er det nok ikke så uvanlig... jeg har iallefall opplevd det er par-tre ganger. Det er jo ikke noe galt med det. Så lenge vennskapet er godt, og man er åpen om det så har det mindre innvirkning enn man skulle tro. 

Lenke til kommentar

Ja han er singel.

Typen sier jeg gjerne må møte kamerater men være åpen om det.

Ikke lett det når han er sjalu.

Singel. Check.

Og du er ikke åpen om det fordi dere allerede har ligget sammen?

Lenke til kommentar

Typen sier jeg gjerne må møte kamerater men være åpen om det.

Da du tydeligvis ikke forstår hva typen din sier, men oppsøker et forum, så skal jeg oversette for deg:

Han sier at du gjerne må møte kamerater, men at du må være åpen om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke bra at innleder et forhold med å lyve...da baller det fort på seg mere og mere. Bare vær åpen om det. Si at du vil snakke med kompiser selv om dere har et forhold. Liker han det ikke får det bare være.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...