Redaksjonen. Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Ekstrembiler for de få og etterlengtede biler for massene.Dette er de største elbilnyhetene fra Genève Lenke til kommentar
Falsum Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Veldig interessant, men som vanlig er det etter min mening for mye fokus på helt futuristiske konseptmodeller som aldri vil havne i regulær produksjon. Disse er sikkert viktige for å utvikle modellplatformer som fremtidige biler skal baseres på, men disse overlesses alltid av helt futuristiske løsninger som ikke er modne for massemarkedet før om en stund (om de i de hele tatt kommer). Den egentlige praktiske beholdningen herfra for oss bilkjøpere er Kona, e-Tron og I-Pace. Selv Porches Mission E som ser ut som en kjørbar og "normal" bil oppgis å være en konseptbil som man ikke aner noe om fremtiden til. 6 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Venter spent på facelift til Mazda 6. Lenke til kommentar
HF- Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Veldig interessant, men som vanlig er det etter min mening for mye fokus på helt futuristiske konseptmodeller som aldri vil havne i regulær produksjon. Disse er sikkert viktige for å utvikle modellplatformer som fremtidige biler skal baseres på, men disse overlesses alltid av helt futuristiske løsninger som ikke er modne for massemarkedet før om en stund (om de i de hele tatt kommer). Den egentlige praktiske beholdningen herfra for oss bilkjøpere er Kona, e-Tron og I-Pace. Selv Porches Mission E som ser ut som en kjørbar og "normal" bil oppgis å være en konseptbil som man ikke aner noe om fremtiden til. Heilt enig, altfor mykje fokus på sjølkøyrande superbila. Ka med å få ut ei stor stasjonsvogn med 60-100kwh batteri, skiboks, firehjulstrekk og hengerfeste? Det er det folk har bruk for, ikkje 0 til hundre på to sekund. 8 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Heilt enig, altfor mykje fokus på sjølkøyrande superbila. Ka med å få ut ei stor stasjonsvogn med 60-100kwh batteri, skiboks, firehjulstrekk og hengerfeste? Du glemte fargen, den må være grå eller sølv. Egentlig enig med deg. Vi trenger en elektrisk Skoda Oktavia. Spørs bare om resten av verden ønsker seg dette. 4 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Med de dørene som vises her kan bare annenhver parkeringsplass brukes. Hadde jo vært kjekt med bedre plass på parkeringsplassene, men det er jo helt klart utopi når bare flere og flere skal kjøre. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Nå viser jo en artikkel på nettet siste døgn at nordmenn bruker jo i snitt 2 parkeringsplasser hver, så da er det løst... 1 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Heilt enig, altfor mykje fokus på sjølkøyrande superbila. Ka med å få ut ei stor stasjonsvogn med 60-100kwh batteri, skiboks, firehjulstrekk og hengerfeste? Du glemte fargen, den må være grå eller sølv. Egentlig enig med deg. Vi trenger en elektrisk Skoda Oktavia. Spørs bare om resten av verden ønsker seg dette. I resten av europa går det mykje i småbila. Amerikanera vil helst ha digre, latterlige pick-up og suv. Det største bilmarkedet er vel kina, men dei har vel ikkje plass til å køyre eller parkere. Men poenget med bilane dei presenterer er vel å få imponere med noke nytt og raskt, som ikkje selg i store antall Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 (endret) Veldig interessant, men som vanlig er det etter min mening for mye fokus på helt futuristiske konseptmodeller som aldri vil havne i regulær produksjon. Disse er sikkert viktige for å utvikle modellplatformer som fremtidige biler skal baseres på, men disse overlesses alltid av helt futuristiske løsninger som ikke er modne for massemarkedet før om en stund (om de i de hele tatt kommer). Den egentlige praktiske beholdningen herfra for oss bilkjøpere er Kona, e-Tron og I-Pace. Selv Porches Mission E som ser ut som en kjørbar og "normal" bil oppgis å være en konseptbil som man ikke aner noe om fremtiden til. Heilt enig, altfor mykje fokus på sjølkøyrande superbila. Ka med å få ut ei stor stasjonsvogn med 60-100kwh batteri, skiboks, firehjulstrekk og hengerfeste? Det er det folk har bruk for, ikkje 0 til hundre på to sekund. Hehe godt sagt. Sjønner ikke hvorfor ingen lager ei normal stasjonsvogn type Toyota Avensis f.eks og putter inn ett 60 kw batteri. Den ville jo solgt noe hinsides i bøtter og spann..hørte dere Toyota..lag ei stasjonsvogn med batteri til folket !! Takk. Endret 8. mars 2018 av ACYBN18O 4 Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Sjønner ikke hvorfor ingen lager ei normal stasjonsvogn type Toyota Avensis f.eks og putter inn ett 60 kw batteri. Den ville jo solgt noe hinsides i bøtter og spann..hørte dere Toyota..lag ei stasjonsvogn med batteri til folket !! Takk. Er det så vanskelig å skjønne egentlig? Stasjonsvogn er kun populært i bittelille Norge. Å utvikle en bilmodell som kun hadde solgt bra i Norge hadde blitt en nokså dyr affære. I tillegg er det ingen som tjener på elbiler enda, se bare på Teslas vannvittige underskudd. Og forskjellene bare øker og øker... Mens Tesla går dundrende underskudd øker de store produsentene overskuddene sine. Gjett enden på den visa... 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 VW er gode på konsepter... Ellers lite kjøtt på beinet... 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Veldig interessant, men som vanlig er det etter min mening for mye fokus på helt futuristiske konseptmodeller som aldri vil havne i regulær produksjon. Disse er sikkert viktige for å utvikle modellplatformer som fremtidige biler skal baseres på, men disse overlesses alltid av helt futuristiske løsninger som ikke er modne for massemarkedet før om en stund (om de i de hele tatt kommer). Den egentlige praktiske beholdningen herfra for oss bilkjøpere er Kona, e-Tron og I-Pace. Selv Porches Mission E som ser ut som en kjørbar og "normal" bil oppgis å være en konseptbil som man ikke aner noe om fremtiden til. Da hunden min fikk ferten av en skikkelig godbit fikk den vann i munnen og det var enkelt å forstå hvor begrepet kom fra. Disse prototypene/konseptbilene med påfølgende modererte produksjonsmodeller er slike godbiter, og de er laget for at at bilinteresserte skal få vann i munnen. Har man først blitt lysten på en godbit forsyner man seg gjerne også av det som minner om det som trigget refleksen. Det er litt som menyene de plastrer opp i døren/vinduene på enkelte resturanter. Du blir ikke mett av å titte på menyen, men det kan hende du blir sulten, går inn - og spiser noe som ligner. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 VW er gode på konsepter... Ellers lite kjøtt på beinet... VW er mestere i beancounting. Lite som ryker før garantikilometrene har passert. DA skjer det morsomme ting. 2 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Amerikanera vil helst ha digre, latterlige pick-up og suv. Det største bilmarkedet er vel kina, men dei har vel ikkje plass til å køyre eller parkere. Men poenget med bilane dei presenterer er vel å få imponere med noke nytt og raskt, som ikkje selg i store antall Bil er kultur, og USA består for en stor del av relativt landlige områder. Der kan en Pickup være et nokså fornuftig valg. Norge består også av store områder hvor SUV og Pickup er snusfornuftige valg. Diesel? Først og fremst et lokalt byproblem - i glesbygden er det ikke noe stort problem - snarere det motsatte. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Veldig interessant, men som vanlig er det etter min mening for mye fokus på helt futuristiske konseptmodeller som aldri vil havne i regulær produksjon. Disse er sikkert viktige for å utvikle modellplatformer som fremtidige biler skal baseres på, men disse overlesses alltid av helt futuristiske løsninger som ikke er modne for massemarkedet før om en stund (om de i de hele tatt kommer). Den egentlige praktiske beholdningen herfra for oss bilkjøpere er Kona, e-Tron og I-Pace. Selv Porches Mission E som ser ut som en kjørbar og "normal" bil oppgis å være en konseptbil som man ikke aner noe om fremtiden til. Heilt enig, altfor mykje fokus på sjølkøyrande superbila. Ka med å få ut ei stor stasjonsvogn med 60-100kwh batteri, skiboks, firehjulstrekk og hengerfeste? Det er det folk har bruk for, ikkje 0 til hundre på to sekund.Hehe godt sagt. Sjønner ikke hvorfor ingen lager ei normal stasjonsvogn type Toyota Avensis f.eks og putter inn ett 60 kw batteri. Den ville jo solgt noe hinsides i bøtter og spann..hørte dere Toyota..lag ei stasjonsvogn med batteri til folket !! Takk. I Califorrnia er det mulig å kjøpe en billig elektrisk Toyota Rav4. Synd at denne bare er en compliance modell som selges med tap, og derfor ikke tilgjengelig andre steder. Men import er fortsatt mulig... Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Heilt enig, altfor mykje fokus på sjølkøyrande superbila. Ka med å få ut ei stor stasjonsvogn med 60-100kwh batteri, skiboks, firehjulstrekk og hengerfeste? Du glemte fargen, den må være grå eller sølv. Egentlig enig med deg. Vi trenger en elektrisk Skoda Oktavia. Spørs bare om resten av verden ønsker seg dette. "Resten av verden" ønsker seg nok også det. I hvertfall en tilstrekkelig stor nok del av den. Problemet er at da vil den elektriske familiebilen utkonkurrere bilfabrikkenes eksisterende eksosbiler, og DET er de livredde for. For eksosbilmarkedet er et marked de kjenner, og føler seg trygge på. Bilfabrikker hater forandring. Særlig forandring som skjer på relativ kort tid, sånn som nå. Endret 9. mars 2018 av Hanhijnn 1 Lenke til kommentar
Burg3rn Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Sjønner ikke hvorfor ingen lager ei normal stasjonsvogn type Toyota Avensis f.eks og putter inn ett 60 kw batteri. Den ville jo solgt noe hinsides i bøtter og spann..hørte dere Toyota..lag ei stasjonsvogn med batteri til folket !! Takk. Er det så vanskelig å skjønne egentlig? Stasjonsvogn er kun populært i bittelille Norge. Å utvikle en bilmodell som kun hadde solgt bra i Norge hadde blitt en nokså dyr affære. I tillegg er det ingen som tjener på elbiler enda, se bare på Teslas vannvittige underskudd. Og forskjellene bare øker og øker... Mens Tesla går dundrende underskudd øker de store produsentene overskuddene sine. Gjett enden på den visa... Tesla tjener på bilene sine. Underskuddet skyldes kontinuerlige investeringer for å bygge opp produksjonen. Du må huske på at de bygger opp fra null for bare en relativt kort tid siden. Underskuddene er så langt i følge planen som ble laget før start. Feller av originalplanen gjennomføres faktisk raskere (les: mindre underskudd en forventet) 1 Lenke til kommentar
Burg3rn Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Skulle være «Deler» av originalplanen Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Begynner å bli lei av bil selskapene som sier de kommer med elbil 2020 og senere men i realiteten vil de ikke, de vet at de tjener mer på fosil biler spesieltt på biler der det har vært samme motor i åresvis så da er det ikke så mye utviklings kostnader ihvertfall ikke på motor siden. Føler er kun 4 (tesla,kia,huyndai og nissan) som virkelig satser på elbil mens resten er mer halvhjertet og sier at om et par år så kommer vi med ordentlig elbil og. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Husk at ikke alle bilfabrikanter ser på Norge som styrende når det gjelder hvilke produkter de vil utvikle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå