Gå til innhold

Oc av XP 1800???

Anbefalte innlegg

Planlegger og kjøpe meg en Athlon Xp 1800 prosessor. Da lurer jeg på om denne er overklokkingsvennelig og om den passer med mitt ABIT Kg7-RAID hovedkort.

Hvordan kjøling ternger jeg. Hvor mye varme utvikler den i forhold til en 1,4 gammel Arhlon?

BobboZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange mange tråder om dette på forumet.

Bruk søk funksjonen til venstre.

Ellers sier vel min signatur det meste...

(bruker silent viking kjøler, bytta vifta men en på 15-19dB)

1,4ghz'en som du nevner er en av de varmeste (jeg mener det er den aller varmeste) cpu'ene til AMD.

Stakkars den som eier en slik :smile:

|| Shahin aka. stratcast ||

XP1800@XP2000+ speed (1725Mhz)

2 x WD 80GB, Midiman Delta 1010 Studio lydkort, Asus A7V266-E, Acer Travelmate 527 850Mhz Laptop, Matrox G450 Dualhead, 2 x 15" LCD, Asus GF2GTS 32MB

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-03-02 19:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-02 19:07, Athlon Power skrev:

Planlegger og kjøpe meg en Athlon Xp 1800 prosessor. Da lurer jeg på om denne er overklokkingsvennelig og om den passer med mitt ABIT Kg7-RAID hovedkort.

Hvordan kjøling ternger jeg. Hvor mye varme utvikler den i forhold til en 1,4 gammel Arhlon?

BobboZ

Overklokkingsvennlig: Etter at du har låst opp broene går den nok rimelig høyt, men å låse de opp er en annen sak http://www.overklokking.no/cpu/athlon_xp_u...king/index.html se selv.

Passer til ditt gamle: Sorry veit ik.

Kjøling: Her er det et hav av muligheter. Vi kan vel si at jo dyrere jo bedre kjøling, men den er "kaldere" enn en Thunderbird så hvis du har det fra samme vifta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...