all right Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 En kamerat av meg bruker en Celeron 1,2. Har hørt at Celeron er en dritt prosessor. Så jeg lurer på om det går ann og bruke en Intel pentium 4 prosessor i hans hovedkort. Ingen må kjøpe Celeron prosessor!!! Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Celeron e ein bra prosseord. Det komme an på ka hk det e Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Si oss hvilket hovedkort og vi svarer deg (mest sannsynlig kan han det) Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Celeron... kontor ikkje bra til spill osv Lenke til kommentar
all right Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Jaja vet ikkje hvilket hovedkort han har men skal det gå viss han har 266 i bus og jeg finner en Pentium prosessor som er det?? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Hvis han har en 1.2 ghz er den basert på Tualatin-kjernen og har 256Kb L2 cache, og kan ikke sammenlignes med slappe NW-Celeron. Tua-Cellyen yter faktisk vel så mye pr. mhz som Coppermine-P III. P-III på Tualatin - kjerne hadde 512 Kb L2, og var en grom prosessor som faktisk banket første generasjon P4 (Willy). Edit: P4 begynte på socket 423 og er på socket 478 i dag, og disse er helt forskjellige fra fcpga2 socketen til Celeronen. Altså kan han ikke bruke P4. Endret 12. desember 2003 av Muffinman Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Selvsagt kan han ikke oppgradere til P4. Han har jo en Celeron Tualatin (tenk P3). Bussen er vel 100MHz tipper jeg. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Uansett så suger Celly hardt, og en oppgradering ville passet bra Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Uansett så suger Celly hardt, og en oppgradering ville passet bra Hvis han har en 1.2 ghz er den basert på Tualatin-kjernen og har 256Kb L2 cache, og kan ikke sammenlignes med slappe NW-Celeron. Tua-Cellyen yter faktisk vel så mye pr. mhz som Coppermine-P III. P-III på Tualatin - kjerne hadde 512 Kb L2, og var en grom prosessor som faktisk banket første generasjon P4 (Willy). Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Med eit godt HK, god Ram(133MHz) og god kjøling skal det ikkje vera noko problem å få fsb opp i 133 på den prosessoren. Då får han 1,6GHz, køyrer du eit CPU test prog på den vil du sjå at den ikkje yter so langt under din eigen XP1700. Den celeronen utviklar lite varme og har god nok størrelse på cache, i sin tid var det ein finfin cpu og absolutt eit godt kjøp(eg brukar min fortsatt). edit: skriveleif Endret 12. desember 2003 av gastingen Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Uansett så suger Celly hardt, og en oppgradering ville passet bra Jeg skjønner ikke helt grunnlaget for den uttalesen der, men hvis fyren har 1,2GHz var det kansje på tide å bytte ut uansett....... Hvis du syntes Cellly suger kan du jo bare se hvor "dårlig" den klokker i signaturen min, luft avkjølt! Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Uansett så suger Celly hardt, og en oppgradering ville passet bra Jeg skjønner ikke helt grunnlaget for den uttalesen der, men hvis fyren har 1,2GHz var det kansje på tide å bytte ut uansett....... Hvis du syntes Cellly suger kan du jo bare se hvor "dårlig" den klokker i signaturen min, luft avkjølt! Regner med alle har fått med seg denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=177513&hl= Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Uansett så suger Celly hardt, og en oppgradering ville passet bra Jeg skjønner ikke helt grunnlaget for den uttalesen der, men hvis fyren har 1,2GHz var det kansje på tide å bytte ut uansett....... Hvis du syntes Cellly suger kan du jo bare se hvor "dårlig" den klokker i signaturen min, luft avkjølt! Kan tippe din overklokka celeron(3GHz) yter like bra som en duron 1.6 GHz. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Uansett så suger Celly hardt, og en oppgradering ville passet bra Jeg skjønner ikke helt grunnlaget for den uttalesen der, men hvis fyren har 1,2GHz var det kansje på tide å bytte ut uansett....... Hvis du syntes Cellly suger kan du jo bare se hvor "dårlig" den klokker i signaturen min, luft avkjølt! Kan tippe din overklokka celeron(3GHz) yter like bra som en duron 1.6 GHz. Kva har det med saken å gjera uansett. Dette er ein annan prosessor og kan som før nemnt av andre ikkje samanlikanst med den de talar om. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Uansett så suger Celly hardt, og en oppgradering ville passet bra Jeg skjønner ikke helt grunnlaget for den uttalesen der, men hvis fyren har 1,2GHz var det kansje på tide å bytte ut uansett....... Hvis du syntes Cellly suger kan du jo bare se hvor "dårlig" den klokker i signaturen min, luft avkjølt! Kan tippe din overklokka celeron(3GHz) yter like bra som en duron 1.6 GHz. Kva har det med saken å gjera uansett. Dette er ein annan prosessor og kan som før nemnt av andre ikkje samanlikanst med den de talar om. Yeap. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Oppgraderte fra celly 1.3 til p4 2.6, og angrer ikke tror ikke kjølingen er et problem med celeroner, da det har jeg lært at ikke er et problem, kan til tider virke som at celeroner klarer seg uten vifter Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Uansett så suger Celly hardt, og en oppgradering ville passet bra Jeg skjønner ikke helt grunnlaget for den uttalesen der, men hvis fyren har 1,2GHz var det kansje på tide å bytte ut uansett....... Hvis du syntes Cellly suger kan du jo bare se hvor "dårlig" den klokker i signaturen min, luft avkjølt! Kan tippe din overklokka celeron(3GHz) yter like bra som en duron 1.6 GHz. Kva har det med saken å gjera uansett. Dette er ein annan prosessor og kan som før nemnt av andre ikkje samanlikanst med den de talar om. Poenget er at folk skryter av celeron, og tester viser at den suger! Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Uansett så suger Celly hardt, og en oppgradering ville passet bra Jeg skjønner ikke helt grunnlaget for den uttalesen der, men hvis fyren har 1,2GHz var det kansje på tide å bytte ut uansett....... Hvis du syntes Cellly suger kan du jo bare se hvor "dårlig" den klokker i signaturen min, luft avkjølt! Kan tippe din overklokka celeron(3GHz) yter like bra som en duron 1.6 GHz. Kva har det med saken å gjera uansett. Dette er ein annan prosessor og kan som før nemnt av andre ikkje samanlikanst med den de talar om. Poenget er at folk skryter av celeron, og tester viser at den suger! Men dette er snakk om en av de "bedere" celly`ene... Men seff mye dårligere enn P4 Men det er det vel ikke noen som har sagt heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå