Niklasp Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Vi tok en prat med Jake Dyson.Ni ting vi fikk svar på om Dysons kommende elbil Lenke til kommentar
seda Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Jake, John og James - hvor mange i familien har dere pratet med? Lenke til kommentar
Daniel Olsen Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 (endret) Ble det sagt noe om motoren, og hva slags type de kommer til å benytte seg av der? Endret 8. mars 2018 av Daniel Olsen Lenke til kommentar
Pylons Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Jeg blir ikke i det hele tatt overrasket hvis de lanserer noe i stil med "world's first wheel-less car", som likevel selvfølgelig har hjul som alle andre. Dyson i min mening lager bra design, men med altfor mye hype rundt, og ofte med nye ulemper som konkurrentene ikke har. Både støvsugerne og håndtørkene fra Dyson jeg har prøvd lager i hvert fall veldig mye mer støy enn de fra andre merker. 1 Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 8. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2018 Jake, John og James - hvor mange i familien har dere pratet med? Haha, pokker, trodde jeg fant alle de tabbene i korrekturlesingen. Innbilte meg en stund også at sønnen het Jack... Fikset nå! - Niklas 2 Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 8. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2018 Ble det sagt noe om motoren, og hva slags type de kommer til å benytte seg av der? Ikke annet enn at de lager den selv, og at de har lang erfaring med å lage kompakte og effektive motorer fra sin tid med støvsugere, håndtørkere osv. Hvor overførbar denne kunnskapen er til biler er naturligvis ikke godt å si, men han virket i hvert fall trygg på sin sak. - Niklas Lenke til kommentar
Daniel Olsen Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Ikke annet enn at de lager den selv, og at de har lang erfaring med å lage kompakte og effektive motorer fra sin tid med støvsugere, håndtørkere osv. Hvor overførbar denne kunnskapen er til biler er naturligvis ikke godt å si, men han virket i hvert fall trygg på sin sak - Niklas Takk for svar Niklas. Ja, de er jo svært stolte av bl.a høyturtallsmotorene sine, så det skal bli spennende å se hva de kommer opp med. Selvsikkerheten lover i hvert fall godt. Det begynner å bli et ganske så bra utviklingstrykk i elbil og energilagringsbransjene nå. Mange nye og potensielle nye aktører, og et fokus på batteriutvikling som vel ikke har vært så stort siden tiden da T. Edison fremdeles var i fullt vigør. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 En ting er ihvertfall sikkert. Den bilen kommer til å suge noe for jævlig, og det er "by design"... LOL 2 Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Ble det sagt noe om motoren, og hva slags type de kommer til å benytte seg av der? Elmotor. Tror du ikke? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Ble det sagt noe om motoren, og hva slags type de kommer til å benytte seg av der? Ikke annet enn at de lager den selv, og at de har lang erfaring med å lage kompakte og effektive motorer fra sin tid med støvsugere, håndtørkere osv. Hvor overførbar denne kunnskapen er til biler er naturligvis ikke godt å si, men han virket i hvert fall trygg på sin sak. - Niklas Tydeligvis ikke så god erfaring at de kjøper inn motorer fra andre produsenter (i noen av produktene) https://www.youtube.com/watch?v=NPTzNJMd19A&t=765s Lenke til kommentar
GadgetBoy Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Jeg blir ikke i det hele tatt overrasket hvis de lanserer noe i stil med "world's first wheel-less car", som likevel selvfølgelig har hjul som alle andre. Dyson i min mening lager bra design, men med altfor mye hype rundt, og ofte med nye ulemper som konkurrentene ikke har. Både støvsugerne og håndtørkene fra Dyson jeg har prøvd lager i hvert fall veldig mye mer støy enn de fra andre merker. Dyson er i en egen liga når det gjelder støvsuger, det betyr også at de er i en egen liga hva gjelder elmotorer. Lenke til kommentar
Bruker-182606 Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Den vil sikkert være laget i plastikk som de andre produktene til Dyson. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Ble det sagt noe om motoren, og hva slags type de kommer til å benytte seg av der? Ikke annet enn at de lager den selv, og at de har lang erfaring med å lage kompakte og effektive motorer fra sin tid med støvsugere, håndtørkere osv. Hvor overførbar denne kunnskapen er til biler er naturligvis ikke godt å si, men han virket i hvert fall trygg på sin sak. - Niklas Dyson har jo også lang tradisjon i å love mye og levere mindre. De slår seg ganske kjekt på kassa og taler høyt og lenge om alt de har "funnet opp" som partikkel-separasjon og "unike-motorer". Når ting plukkes fra hverandre så er partikkelseparasjonen minst 100 år gammel og velkjent i industrien innen flere felt, motor er hyllevare fra Panasonic og brytere og annet mekanisk så slarkete og gjort i den virkelige billigste og dårligste plastkvalitet. Nå skal jeg ikke slakte Dyson helt, for alt jeg vet så klarer de å lage en bra el-bil. Men en Dyson-bil ville aldri vært en bil jeg hadde kjøpt usett, uten prøvekjøring, lesing av langtester og jeg hadde nok ventet om ikke en hel generasjon så til midtlivs-oppdateringene før kontrakten ville blitt signert. Jeg blir ikke i det hele tatt overrasket hvis de lanserer noe i stil med "world's first wheel-less car", som likevel selvfølgelig har hjul som alle andre. Dyson i min mening lager bra design, men med altfor mye hype rundt, og ofte med nye ulemper som konkurrentene ikke har. Både støvsugerne og håndtørkene fra Dyson jeg har prøvd lager i hvert fall veldig mye mer støy enn de fra andre merker. Dyson er i en egen liga når det gjelder støvsuger, det betyr også at de er i en egen liga hva gjelder elmotorer. Jeg blir ikke i det hele tatt overrasket hvis de lanserer noe i stil med "world's first wheel-less car", som likevel selvfølgelig har hjul som alle andre. Dyson i min mening lager bra design, men med altfor mye hype rundt, og ofte med nye ulemper som konkurrentene ikke har. Både støvsugerne og håndtørkene fra Dyson jeg har prøvd lager i hvert fall veldig mye mer støy enn de fra andre merker. Dyson er i en egen liga når det gjelder støvsuger, det betyr også at de er i en egen liga hva gjelder elmotorer. Jaha? Mestere i falsk markedsføring du tenker på da? Eller i pompøse beskrivelser av egne produkter? Eller er det kanskje design-valget "plastic-fantastic" som i la-oss-forsøke-å-la-plast-se-ut-som-aluminium look? Endret 9. mars 2018 av bojangles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå