Ingridk Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Hei! Jeg jobber for øyeblikket med særemnet og trenger litt innspill. Temaet mitt er "ungdomsspråk" og problemstillingen min er "Hvilke faktorer er med på å påvirke språket til ungdom?". Jeg må ha med et intervju til oppgaven, har dere forslag til hva slags spørsmål jeg kan stille? Og eventuelt hva jeg burde få med i oppgaven? Setter pris på all hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Du kan spørre noen om de bruker engelske lånord, og spørre videre om de kan uttrykke det samme på skikkelig norsk. Det kan se ut som dette:Spørsmål: Bruker du engelske uttrykk som "for shizzle my nisse" eller "cool story brehh"?Svar fra respondent: Jajo, når du nu påpeker det kan jeg saktens innrømme at have brukt "shizzle" en gang eller to for meget.Oppfølgingsspørsmål: Kan du fortelle meg hvilke norske ord du ville brukt for det uttrykket?Respondent: Nei, ikke med den tonen der, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå