AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Hei.For et par uker siden startet jeg å klø endel rundt rompehullet. Altså ikke mark men rundt rompehullet og fram mot der pungen begynner.Prøvde å smøre meg med canesten et par ganger uten at jeg følte at det hjalp, siden jeg hadde hørt at det kan være sopp.Tips til hva det kan være?29 år og aldri opplevd dette, ingen endringer i renslighet, mat, vaskemiddel etc. Anonymous poster hash: fffd8...eb3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Du kan ha fått en/flere hemoroider, jeg ville tatt en tur til legen om det ikke gir seg. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 (endret) Det er sannsynligvis en resistent sopp. Prøv med en annen soppmedisin (Lamisil, Daktar), krystallfiolett eller ufortynnet vademecum. Soppsalvene bare hemmer soppen, så de må brukes over en viss tid, prøv 2 ganger daglig i over en uke. Smør på flere cm utenfor rammet område. Bruk hansker ved påsmøring. Edit: Vademecum var kanskje et dårlig råd, se senere i tråden. Endret 23. april 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 (endret) Svir det etter du har klødd på det?Ville også uansett gått til legen først, dumt å smøre en hel haug av ting rundt ræva og mot genitalene uten å vite hva det er du har. Sånne ting kan fort bare gjøre ting verre. Snakker av erfaring, dessverre, legen min ble nesten sint når hun fikk høre at jeg prøvde ting selv. Bedre å bare få noen som kan dette, til å se på det Endret 7. mars 2018 av bshagen 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2018 Du kan ha fått en/flere hemoroider, jeg ville tatt en tur til legen om det ikke gir seg. Ikke hemoroider dette, dette er utenfor rompehullet. Det svir heller ikke noe særlig når jeg klør på det, bare sykt deilig, men jeg prøver å ikke klø noe særlig på det da jeg tror dette kan gjøre det verre. Anonymous poster hash: fffd8...eb3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2018 Det er sannsynligvis en resistent sopp. Prøv med en annen soppmedisin (Lamisil, Daktar), krystallfiolett eller ufortynnet vademecum. Soppsalvene bare hemmer soppen, så de må brukes over en viss tid, prøv 2 ganger daglig i over en uke. Smør på flere cm utenfor rammet område. Bruk hansker ved påsmøring. Vademekum? Skal det ta livet av sopp? Som sagt prøvde jeg bare 2 ganger med Canesten, men det er vell egentlig salve mot vaginasopp, men jeg leste at det kanskje skulle funke i ræva også. Skal jeg teste videre med det over en lengre periode? Anonymous poster hash: fffd8...eb3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 (endret) Hvis du har sopp så vil det svi som faen etter du har klødd, i de fleste tilfeller. I tillegg vil det lukte også. Men igjen, ta en kjapp tur til legen, så finner man ut av dette ganske kjapt. For alt det vi veit så kan det være at håret i rumpa vokser som gir deg kløe EDIT: Og ikke utelukk hygiene selv om du selv syns du er hygienisk Endret 7. mars 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 (endret) Det dummeste man kan gjøre er å vente på legetime mens det sprer seg. Sett i gang behandling med en gang, før du har det over alt. To påsmurninger holder ikke, du må bruke Canesten lenger. Ikke klø på det, når du da klør deg et annet sted på kroppen, så smitter det dit. Sopp er veldig smittsomt. Skaff deg vademecum (det dreper sopp veldig mye mer effektivt enn disse salvene) og desinfiser under neglene dine. Bruk hansker når du smører på ting. Endret 7. mars 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Så du er dønn sikker på at det er sopp med så lite info han har gitt?Rådet er altså å starte en behandling før man har vært hos legen, men en mixture av vademecum og canesten. Ok. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2018 Det dummeste man kan gjøre er å vente på legetime mens det sprer seg. Sett i gang behandling med en gang, før du har det over alt. To påsmurninger holder ikke, du må bruke Canesten lenger. Ikke klø på det, når du da klør deg et annet sted på kroppen, så smitter det dit. Sopp er veldig smittsomt. Skaff deg vademecum (det dreper sopp veldig mye mer effektivt enn disse salvene) og desinfiser under neglene dine. Bruk hansker når du smører på ting. Hvordan tar jeg på vademecum i ræva? Anonymous poster hash: fffd8...eb3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2018 Så du er dønn sikker på at det er sopp med så lite info han har gitt? Rådet er altså å starte en behandling før man har vært hos legen, men en mixture av vademecum og canesten. Ok. Hvorfor skriver du at desverre så skulle du ikke selvbehandlet deg selv? Skjedde det noe pga selvmedisineringen? Og hva hadde du? Anonymous poster hash: fffd8...eb3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Det jeg hadde ville gått under "Pinlige sykdommer" på NRK, så ikke såå lyst til å svare på akkurat det Men poenget var, at legen ikke var noe særlig fan av at jeg smørte salver og drit rundt i rumpa før jeg snakket med henne, for jeg ante jo ikke hva jeg selv hadde, og i verstefall så ville jeg bare gjøre vondt verre - noe som skjedde for å si det sånn. For å vite hva du har så må noen SE på det, å drive selvdiagonse på internett er en øvelse i ren tippingGå til legen. Har du sopp, så får du noe for det. Har du ikke sopp, så får du ikke noe for det, men kanskje det er noe annet - om du har noe i det heletatt. I tillegg så får du svar på spørsmålet ditt, det vil du aldri få her inne Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Eller det kan være en såpe du ikke tåler Har hatt det problemet selv Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Vaskemiddel også. Og at du vasker undertøy på 30 grader.. Det kan være så mye rart Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2018 Vaskemiddel også. Og at du vasker undertøy på 30 grader.. Det kan være så mye rart Takk for tips! Jeg får luke ut litt etter litt, jeg har mest tro på sopp, nettopp tatt min første runde med vademecum og det er en spesiell følelse i ræva mi her jeg ligger i senga, men det går greit. Skal teste dette noen dager, tror ikke jeg skader meg selv med litt vademecum, hvis det ikke funker drar jeg til lege. Anonymous poster hash: fffd8...eb3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Vademecum skal funke med én gang. Er ikke problemet bedre i morgen, dra til legen. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Så. Når man klør i ræva så er den første tingen man skal gjøre å putte munnskyll i rumpa.. Greit, jeg gir meg. Funker det, så good for you. Om ikke, meh.. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 Jeg har ikke klødd noe i dag.Smurte meg i går når jeg la meg og idag morrest.Kjører dette et par ganger daglig i helga, så jeg er safe =) Anonymous poster hash: fffd8...eb3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Så. Når man klør i ræva så er den første tingen man skal gjøre å putte munnskyll i rumpa.. Greit, jeg gir meg. Funker det, så good for you. Om ikke, meh.. Det viktigste er å huske på å ta en slurk av flasken FØR du stikker den opp bak, og ikke omvendt. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Ikke drikk direkte fra flasken, det er for sterkt for slimhinnene i munnen. For øvrig må det luftes godt, huden må ikke ligge i bløt i vademecum, ettersom den kan oppløses, ifølge et innlegg et annet sted på nettet. Et "tryggere" alternativ er krystallfiolett, men det gir store misfarginger overalt, og gir økt risiko for kreft ved kronisk bruk. Så. Når man klør i ræva så er den første tingen man skal gjøre å putte munnskyll i rumpa.. Greit, jeg gir meg. Funker det, så good for you. Om ikke, meh.. Dette er forumet der et geni foreslår at man bøter på for liten pappdunk med å bløte opp pappen med svovelsyre: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1805131&p=24389325 Advarsel: bør unngås! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå