^Morgoth^ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 WEll well, FIkk ny data i går, har bygd et par stykker før i år, men aldri sett lignende som dette, koblet til alt, hovedkortet har en led som lyser bare for og vise at strøm er som det skal, men den starter ikke, dataen vil bare ikke starte Hva kan jeg gjøre??. jeg tror jeg har gjort riktig med "pin`ene" at det peker riktig vei... Qtec, case micro atx 300w aopen s-478 mx46-533hn retail intel celeron 2,4 ghz boxed Apacer 512 mb ddr 333 pc2700 hitachi hardisk 80 gb Cd og lignede har jeg liggende men har ikke navna., Håper på et svar som hjelper =) (godt sagt av meg , veldig godt sagt) Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hvis du tror du har satt pin'sene så skjekk det en gang til.. kan det være noe tull med av/på knappen? ellers kan et eller flere av komponentene være defekt? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 PSU defekt??? (Dumt spørsmål: Har du skrudd på PSU`en hvis den har en av\på knapp) Lenke til kommentar
Sufrati Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg tror rett og slett bare at du har satt PWR LED feil vei... Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Jeg tror rett og slett bare at du har satt PWR LED feil vei... PWR-LED er jo en lysdiode. Denne har ingenting med at PC'en ikke starter. EDIT: Du kan ha byttet om PWR LED og PWR SW, men meget sjelden noen gjør den feilen. Endret 12. desember 2003 av boathansm Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 prøv å kortslutte de to pin'ene med et skrujern Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Standard svar: Pell ut hele dri... av kabinettet og legg hovedkortet på et bord. Så kobler du til kun det mest nødvendige: En minnebrikke, skjermkort (integrert?), PSU, tastatur og skjerm. Power on må du koble til fra kabinettet, eller som nevnt av andre: Kortslutte Power ON pinnene. Resett gjerne bios også. Det kan hende PSU var DOA (dead on arrival), kan du prøve en annen PSU? Hadde du tilkoblet floppy? Jeg har hørt at hvis man kobler den feil vei (ledningen), så kan det hende PCen nekter å boote. Endret 12. desember 2003 av hn66 Lenke til kommentar
Janster Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hehe du har kortslutte HK'et et sted..sikkert en feilplasser skruer....skru ut kortet som han sa og prøv igjen... Jeg gjorde det samme engang Hilsen Janster Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 tok just ut alle skruene fra hken , cpu vifta starta ikke. Virket like dødt bortsett fra en pipelyd som kom som ikke stoppet . Hva betyr det og hva kan jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Høres ut som om psuen er for liten, har selv erfart at qtec 300w ikke klarer å starte systemet. På lan for ikke lenge siden, måtte jeg starte sidemannen sin pc med chieftec psuen min før qtecen klarte å starte den :O Prøv å få lånt deg en psu å prøv med. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Se også i manualen til hovedkortet hva ett langt pip betyr. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Qtec, case micro atx 300w At folk aldri lærer og driter i PSU.Qtec burde nedlegges. De er tragiske. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 tok just ut alle skruene fra hken , cpu vifta starta ikke. Virket like dødt bortsett fra en pipelyd som kom som ikke stoppet . Hva betyr det og hva kan jeg gjøre nå? Pipelyde kan komme av at minne er ødelagt Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 tok just ut alle skruene fra hken , cpu vifta starta ikke. Virket like dødt bortsett fra en pipelyd som kom som ikke stoppet . Hva betyr det og hva kan jeg gjøre nå? Pipelyde kan komme av at minne er ødelagt RAM-brikker er SVÆRT sårbare. Sjekk om det er no dritt nedi RAM sloten, og tæsj RAM brikka hos en venn eller no'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå