Gå til innhold

Ny data, null respons

^Morgoth^

Anbefalte innlegg

WEll well, FIkk ny data i går, har bygd et par stykker før i år, men aldri sett lignende som dette, koblet til alt, hovedkortet har en led som lyser bare for og vise at strøm er som det skal, men den starter ikke, dataen vil bare ikke starte

Hva kan jeg gjøre??. jeg tror jeg har gjort riktig med "pin`ene" at det peker riktig vei...

Qtec, case micro atx 300w

aopen s-478 mx46-533hn retail

intel celeron 2,4 ghz boxed

Apacer 512 mb ddr 333 pc2700

hitachi hardisk 80 gb

Cd og lignede har jeg liggende men har ikke navna.,

Håper på et svar som hjelper =)

(godt sagt av meg , veldig godt sagt) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standard svar: Pell ut hele dri... av kabinettet og legg hovedkortet på et bord. Så kobler du til kun det mest nødvendige: En minnebrikke, skjermkort (integrert?), PSU, tastatur og skjerm. Power on må du koble til fra kabinettet, eller som nevnt av andre: Kortslutte Power ON pinnene.

Resett gjerne bios også.

Det kan hende PSU var DOA (dead on arrival), kan du prøve en annen PSU?

Hadde du tilkoblet floppy? Jeg har hørt at hvis man kobler den feil vei (ledningen), så kan det hende PCen nekter å boote.

Endret av hn66
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
tok just ut alle skruene fra hken , cpu vifta starta ikke. Virket like dødt bortsett fra en pipelyd som kom som ikke stoppet . Hva betyr det og hva kan jeg gjøre nå? :dontgetit:

Pipelyde kan komme av at minne er ødelagt

:yes:

RAM-brikker er SVÆRT sårbare. Sjekk om det er no dritt nedi RAM sloten, og tæsj RAM brikka hos en venn eller no'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...