heluryou Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg har vært plaget i mange år pga vond/stiv nakke og det samme gjelder på venstre skulder. Det fører til at jeg hele tiden har vondt i hodet som stammer fra nakken til bak hodet. Jeg får mest vondt bak hodet og sliter med migrene i samme sleng. Noen ganger føler jeg at det er tungt å bære hodet (?). Er det noen andre som har samme plager? Jeg føler meg irritabel og rar samt svimmel noen dager, og når jeg ikke har de samme smertene, kan jeg føle meg energisk og frisk. Jeg har vært hos fastlegen, men jeg får samme svar: Du har snakket om disse plagene tidligere, men vi finner ingenting på mr bildene og blodtestene dine. Det er vondt og slitsomt Jeg føler det går utover mine nære venner, familie og kjæreste, fordi jeg faktisk blir lat og kjedelig. Det er til og med tungt å prate. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Symptomene du beskriver tyder ikke på bipolar lidelse. Dersom du kun har tatt MR en gang, så ville jeg bedt om ny MR-undersøkelse av nakken. Lenke til kommentar
heluryou Skrevet 7. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2018 Symptomene du beskriver tyder ikke på bipolar lidelse. Dersom du kun har tatt MR en gang, så ville jeg bedt om ny MR-undersøkelse av nakken. Jeg har fått en MR- time for nakken neste uke. Vet du om noen andre spesialister jeg kan kontakte? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Start med MR og ta det videre derfra. Har du prøvd å kjøle ned nakken for å se om dette lindrer smertene? En pose frosne erter i et håndklede er verdt et forsøk. 15-20 min til å begynne med. Men det skal ikke bli så kaldt at du får frostskader. Det skal ikke være vondt. Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg har mange av de samme plagene. Jeg vet at mine plager i stor grad kommer av stiv og anspent muskulatur, som gir dårligere blodgjennomstrømming, vonde muskelfester og svimmelhet/trøtthet. Mine stive og anspente muskler kommer av stress. Ting jeg kan gjøre for å føle meg bedre, i tillegg til å rydde opp i det som stresser meg og gjør meg anspent, er å trene meg varm. Svømming er perfekt, men generelt all trening som gjør at jeg blir skikkelig varm og får myket opp muskulaturen så jeg kan tøye ut skikkelig. Myk muskulatur gir bedre blodgjennomstrømming, mindre smerter, mindre svimmelhet. Jeg vil anbefale at du tar kontakt med en fysioterapeut. Det kan godt tenkes at du, som jeg, har en lett instabilitet i skulderleddet som gjør at du feilbelaster skuldre og nakke. En fysioterapeut vil kunne hjelpe deg med et treningsprogram, triggerpunktbehandling eller massasje/varmebehandling vil også hjelpe. 2 Lenke til kommentar
heluryou Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 Start med MR og ta det videre derfra. Har du prøvd å kjøle ned nakken for å se om dette lindrer smertene? En pose frosne erter i et håndklede er verdt et forsøk. 15-20 min til å begynne med. Men det skal ikke bli så kaldt at du får frostskader. Det skal ikke være vondt. Når kulde treffer skulderen min, kjenner jeg at jeg automatisk løfter skulderen opp fordi det er kjempe vondt. Men det skader ikke å prøve! Lenke til kommentar
heluryou Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 Jeg har mange av de samme plagene. Jeg vet at mine plager i stor grad kommer av stiv og anspent muskulatur, som gir dårligere blodgjennomstrømming, vonde muskelfester og svimmelhet/trøtthet. Mine stive og anspente muskler kommer av stress. Ting jeg kan gjøre for å føle meg bedre, i tillegg til å rydde opp i det som stresser meg og gjør meg anspent, er å trene meg varm. Svømming er perfekt, men generelt all trening som gjør at jeg blir skikkelig varm og får myket opp muskulaturen så jeg kan tøye ut skikkelig. Myk muskulatur gir bedre blodgjennomstrømming, mindre smerter, mindre svimmelhet. Jeg vil anbefale at du tar kontakt med en fysioterapeut. Det kan godt tenkes at du, som jeg, har en lett instabilitet i skulderleddet som gjør at du feilbelaster skuldre og nakke. En fysioterapeut vil kunne hjelpe deg med et treningsprogram, triggerpunktbehandling eller massasje/varmebehandling vil også hjelpe. Jeg tror vi har samme problem! Jeg bruker venstre hånda til alt. Bære poser, løfte ting og rydde absolutt alt. Jeg kan tenke meg at jeg har overbelastet armen, siden jeg alltid benytter meg av venstre arm. Nå klarer jeg ikke å løfte med venstre arm, armen har blitt svakere og jeg kjenner ikke at tigerbalsamen brenner:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå