AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg fant ikke noe annet sted å poste dette så jeg prøver meg her. Hadde en helt bisarr drøm inatt som jeg aldri har opplevd lignende til. Jeg pleier sjelden eller aldri ha mareritt, men vet ikke helt hva dette her var. Jeg våkner i sengen og hører en veldig svak hviskestemme utenfor soveromsdøren min. Anstrenger meg for å høre etter men hørte ikke noe mer så legger meg til å sove igjen. Tenker at dette var kun fantasi eller innbilning. Skal til å sovne så hører jeg den samme stemmen men mer tydelig. Snakker fort og uforståelig. Jeg bor ikke alene så jeg antar andre har stått opp og prater i gangen. Så hører jeg dette enda klarere og jeg føler stemmen er litt intens og rettet mot meg/like utfor døren. Bestemmer meg for å stå opp og åpne døren for å se hva det er, er ikke redd, bare forvirret og trøtt. Idet jeg setter beina i gulvet så blir jeg veldig svimmel, føler meg rett og slett overstadig beruset og jeg ender på kne foran nattbordet mitt. Tar i nattbordet for å reise meg opp og idet jeg ser mot sengen så ser jeg megselv ligge under dynen med øynene igjen. Stemmen blir høyere men da ble jeg vettskremt og kan ikke si at jeg la meg under dynen til megselv men følte med «dratt» tibake samtidig som jeg bråvåknet. Alt rotet på nattbordet stod det like stødig. Vannglass, bok, snusboks, tom kaffekopp etc så er tydelig at nattbordet ikke har vært rørt. Ufattelig bissar opplevelse for var 100% sikker på at jeg var våken. Har noen andre opplevd noe slik? Har gåsehud mens jeg skriver dette ? Anonymous poster hash: 4d219...63e Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 En form for søvnparalyse kanskje? Jeg hadde det en gang. Forferdelig opplevelse. 3 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg hadde søvnparalyse og trodde noen sto rett ved hodet mitt men da jeg hadde teppet over hodet så jeg ingenting. Så våknet jeg. 2 Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg har søvnparalyser omtrent hver natt, det er ikke noe mer enn at du våkner før drømmen er over. Et bra triks er å se på nesen din når det skjer. Ikke ha øynene lukket og ikke se opp i taket ved mindre du liker skumle ting. 2 Lenke til kommentar
LesterNoogie Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Takk for svar her, har lest litt om søvnparalyse nå og ser ut som det kan være noe slikt ja. Sliter med søvnen generelt og har alltid med jevne mellomrom vært søvngjenger så håper virkelig ikke dette skjer igjen. Kjempeskummelt. Lenke til kommentar
LesterNoogie Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Der røk anonymiteten og ja ;-) Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 (endret) Åhuff... våknet fire ganger på fem minutter nå, ingen vits i å prøve å sove videre. Jeg blir nok sittende med nettbrettet til klokken fem i morgen og så gjør jeg litt husarbeid før jeg drar ut... Endret 7. mars 2018 av 8DX8QO0Y 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Jepp! Søvnparalyse. Slet med dette i mange år inntil en dag så ga det seg. Folk som tror de har blitt kidnappet av Aliens eller har sett spøkelser har gjerne bare hatt søvnparalyse. Det forklarer igrunn en hel del 2 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg har mange morro drømmer, drømte en gang at jeg stod opp og at dama hadde stablet en haug med ved på min siden av senga.. Jeg drev å snublet over vedstabelen, tryna og klarte til slutt å kave meg ut døra.. Da jeg endelig kom meg ut på stua var det massevis av fremmede folk og tenkte for meg selv at dette må være en drøm, men jeg våknet ikke.. Så jeg dro frem mobilen for å kunne klare å dokumentere hva som foregikk, da begynte mobiltelefonen å klikke på en måte så var så unaturlig at jeg viste at jeg drømte.. Da våknet jeg, fremdeles liggende i senga.. 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg har mange morro drømmer, drømte en gang at jeg stod opp og at dama hadde stablet en haug med ved på min siden av senga.. Jeg drev å snublet over vedstabelen, tryna og klarte til slutt å kave meg ut døra.. Da jeg endelig kom meg ut på stua var det massevis av fremmede folk og tenkte for meg selv at dette må være en drøm, men jeg våknet ikke.. Så jeg dro frem mobilen for å kunne klare å dokumentere hva som foregikk, da begynte mobiltelefonen å klikke på en måte så var så unaturlig at jeg viste at jeg drømte.. Da våknet jeg, fremdeles liggende i senga.. Hmmm... kanskje det er noe i den snurrebassen de brukte i filmen "Inception" for å se om de var våkne? 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 (endret) Mine søvnparalyser var litt som inception filmene ja. Lag på lag på lag. Når jeg trodde jeg var våken så var det bare nok en drøm. Ganske sprø greier og sinnssykt fælt siden mine alltid var mareritt og ofte utspilte seg i kjente omgivelser og helst på soverommet mitt. Veldig ofte sprø familiemedlemmer med kniver og pistoler og ja en følelse av å ikke være alene i rommet, at noen ser, puster og sitter på meg. Var også som regel en slags fase før søvnparalysen begynte. Hvor jeg liksom ble dratt inn i en slags malstrøm. Hvis jeg kjempet noe sinnssykt hardt og så kunne jeg tvinge meg selv våken før marerittene begynte. Nesten litt som i det minispillet i Elite Dangerous når man er i supercruise og blir forsøkt dratt ut av pirater. Endret 8. mars 2018 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Høres ut som en variasjon av dette: https://en.wikipedia.org/wiki/False_awakening 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Slet med masse søvnparalyse før, men ikke hatt det på 5-6 år nå. Jeg så aldri noen ting (gammel dame osv), men våknet av at jeg trodde jeg skulle dø med et enormt press mot brystet og en følelse av sterk angst. Etterhvert så ble jeg bare vant med det og begynte å gi blaffen i det - og vips så var det borte. Et tips jeg har, er rett og slett at du ikke skal være rett for å sove. Lukk øynene igjen og kjemp mot følelsen, så sovner du igjen Dette er, om du får denne versjonen selvsagt, jeg har aldri hatt noen utareisjælopplevelse før 1 Lenke til kommentar
LesterNoogie Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Takk for alle svarene. Jeg har masse issues fra før når det kommer til søvnen min. Såkalte «hypnic jerks», bråvåkninger og alt mulig rart idet jeg sovner. Etter lange perioder med lite søvn så begynner jeg å snakke og gå i søvne. Drømmer utrolig mye og stort sett hver natt. Mest random crap og en sjelden gang noe lucid dreaming. Sistnevnte er utrolig morro siden jeg har god fantasi. Inatt har jeg kun drømt snåle randome ting. Drømte jeg bodde i barndomshjemmet mitt igjen (jeg er en voksen mann) og skulle ut døren og til jobb. Bilen min var borte men det stod en strøken rød motorsykkel like utenfor døren. Kunne se ut som en eldre Triumph. Dette var ikke en lucid dream btw. Mens jeg står å ser på sykkelen så kommer det en pen dame bort og spør om jeg liker den nye sykkelen hennes. Yep den er nice, får jeg prøve den? Bare lån den til imorgen du, du er jo min bror. (Har aldri hatt en søster). Så ragger jeg rundt på denne sykkelen, akselererer som en r-sykkel og kjører like mye på bakhjulet som med begge på bakken. Så skal jeg ut av en p-plass og må på død og liv ned en unormalt høy fortauskant. Null stress jeg girer ned og gir på. Så blir veien slags buet og jeg befinner meg kjørende i en vannrenne som leder meg inn i en kjempestor fontene. En fontene fylt med masse nasty slanger så jeg kan ikke stoppe/sitte foten ned. Plutselig så er denne fontenen en egyptisk pyramide og jeg er lang og høyt oppe i den. Alt vannet renner fra toppen og denne sykkelen blir da rene Trial sykkelen og jeg må hoppe et og et nivå ned ? Ikke kjører jeg motorsykkel til vanlig heller. Godt mulig dette var uinterresant, men hei, ligger her våken 03:48 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå