NTB - digi Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Ekspertutvalg: Ringeriksbanen har valgt feil tunnelkonsept og bommet grov på anslått byggetid Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 "...har valgt feil tunnelkonsept, og bommet med hele 27 måneder i anslått byggetid."Det å være synsk er nok en morsom egenskap å ha, men kan også lett påkalle latteren hos andre.Men hvorfor vil det bli billigere å bygge to istedet for en tunnel? Dette virker som et greit område å bli enige på, kun et regnestykke? Eller må man være synsk her også? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Om de utsetter starten fra 2019 til 2021 så forunder det meg ikke om de kommer til å bli 27mnd forsinket... 1 Lenke til kommentar
Peder Christiansen Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Men hvorfor vil det bli billigere å bygge to istedet for en tunnel? Det kan jo hende det er mer effektivt med TBM enn sprenging. 2 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Men hvorfor vil det bli billigere å bygge to istedet for en tunnel? Det kan jo hende det er mer effektivt med TBM enn sprenging. Da burde det vel stått det? Lenke til kommentar
Jørgen A. Sundt Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 "Når prosjektet ferdigstilles, vil det fungere som en forlengelse av Bergensbanen". Også jeg som trodde kjøretiden skulle bli kortere..? 3 Lenke til kommentar
AMF2XFHN Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 "Når prosjektet ferdigstilles, vil det fungere som en forlengelse av Bergensbanen" etter prosjektet er ferdig er det 1 time reduksjon på Bergensbanen. og ikke en forlengelse 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Hva er løsmassene forventet brukt til? Det er jo vesentlig når en veier TBM opp mot sprenging. Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 "Når prosjektet ferdigstilles, vil det fungere som en forlengelse av Bergensbanen". Også jeg som trodde kjøretiden skulle bli kortere..? Litt dumt skrevet, men Bergensbanen slutter i dag på Hønefoss, der toget fra Bergen kjører videre mot Drammen på Randsfjordsbanen, eller mot Grefsen/Oslo, på Hønefoss-Roalinjen, og videre inn på Gjøvikbanen. Så dersom Ringerikebanen bygges blir det en forlengelse av Bergensbanen fra Hønefoss til Sandvika. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå