colakork Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Nå er det sånn at jeg, etter nesten 1 år på samme windows installasjon tenkte jeg endelig kunne ta initiativet til å reinstallere windows.. For hva er nemlig helt normalt med windows? Jo, det er at den er ubrukelig etter 2 uker. Så etter 1 år (2uker x 26) var windowsen min ganske fucka, med virus og alt mulig dritt. Derfor reinstallerte jeg, og installasjonen gikk helt feilfritt intil den skulle kopiere over filene(der hvor du konfigurerer windows, med den fine windows logoen som alle hater). Da fikk jeg feilmelding om at en god del filer som tilhørte fonts mappa ikke gikk an til å kopiere over.. Greit nok, så jeg testet en annen windows cd. Her fikk jeg da akkurat det samme(jeg har mange windows cder), og etter at jeg hadde testet alle sammen, ga jeg opp og hentet windows 2000 cden i god tro om at denne måtte ihvertfall fungere! Men nei. Denne fungerte heller ikke..(forresten fant han filene på ALLE cdene) Så da er det vel kanskje noe med pcen min? Ikke umulig.. Jeg satte nettopp i en 128 mb brikke(sd ram) som jeg har rappa fra lillebroren min. Kan dette ha noe med saken å gjøre? jeg har nemlig aldri hatt noe problem som dette. Menmen.. etter å ha valgt å skippe 30 fonts filer, gikk installasjonen videre som normalt. Jeg konfigurerte windows og alt mulig, og når den skulle restarte igjen, kom det opp at hardisken muligens hadde dårlige sektorer eller nå sånt.. Den skulle ihvertfall teste hardisken, men jeg takka nei vel vitende om at jeg har skippa en god del filer.. Så lagde jeg brukerkontoene(som man må gjøre etter at man har installert windows..) Mitt navn og broren min sitt navn(altså to kontoer). Når jeg logget på mitt brukernavn, kom det opp en error som sa at det ikke var tilgang til c:\windows\fonts mappa. Jeg sier en god del stygge ord, og trykker ok(var ganske lei av å installere..). Men nei, den kommer igjen. Jeg sier også en god del stygge ord igjen, og tenker på hvor heldig jeg er for at foreldrene mine ikke er hjemme, så jeg slipper ubekvemte spørsmål om hvor jeg har lært dette og hva det betyr. Hm.. dette var reine stilen dette.. ihvertfall, jeg kjørte chkdsk, og på 33% fant den en god del dårlige sektorer(rundt 20-30 kanskje). Jeg regner med at dette hadde noe med fontene å gjøre. Så jeg går inni font mappa(det gikk fett det) og åpnet noen arial filer som lå der. Greit.. de funka.. Åpna en god del andre filer og, og de funka helt topp! Hurra. Men til slutt måtte jeg finne det råtne eplet. Nemlig fonten kalt "comic" og "comicbd". Disse hadde vanlig truetype font navn etternavn, men de hadde ikke et sånt skriftikon som de andre fontfilene hadde... Derja.. endelig ferdig.. Håper jeg har svart utfyllendes nok! Og forresten, specs: 1,3 ghz athlon windows xp (installert service pack 1a og!) 380 og no med ram 60 gb wd hd sapphire radeon 9700 noe gammalt drittlydkort(creative 128 noe) og mer kommer jeg ikke på. Hilsen meg Lenke til kommentar
colakork Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 jaja.. takk for ingen hjelp i det hele tatt, men uansett så løste det seg av seg selv(????!!??!?!) microsoft 4 ever.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 jaja.. takk for ingen hjelp i det hele tatt, men uansett så løste det seg av seg selv(????!!??!?!) microsoft 4 ever.. Er vel ingen som har hatt samme problem før. Bumping liker ikkje moderatorene, og ingenting er vel bedre enn at du fikk det til sjølv? Da lærte du noko i dag også Er enig med at Windows varer lite, eg formaterer etter 1-3 mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå