Rozzi Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Jeg driver med et Excel dokument hvor jeg ønsker å viser verdier fra flere ark inn i et nytt "felles" ark, ark 1. Arkene jeg skal hente informasjonen fra har en status i kolonne A (1- vise i ark 1, 2- fjern fra ark 1). Dersom kolonne A celle 1 i ark 2 settes til 1 skal kolonne B celle 1 vises i første ledige celle i kolonne A ark 1. Jeg har flere ark som skal "søkes" i og verdien vises i ark 1 etter hverandre i første ledige celle. Dersom status i en av cellene i en av arkene settes til 2 skal verdien automatisk fjernes fra ark 1. Noen som har en ide om hvordan jeg kan løse dette? test.xlsx Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 =HVIS('Ark2'!A:A="1";;'Ark2'!B:B+'Ark3'!B:B) funker så lenge du ikke skalere en opp alt for langt. Lenke til kommentar
Rozzi Skrevet 7. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2018 Ser ut til at denne formelen gjør en form for kalkulering. Meningen er å hente prosjektnumre som er aktive (defineres i status kolonnen). Dersom prosjektet er aktivt settes status til 1 og prosjektnummeret skal vises i første ledige kolonne i ark 1. Dersom status settes til 2 skal prosjektnummeret fjernes fra ark 1 og den tomme cellen skal fjernes, eller de under skal rykke opp. :-) Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 ah, det er måter for dette også, men blir ganske lang if string, evt i VBA(macro). Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Hei Det lar seg løse med en hjelpekolonne: Prosjekter.xlsx -men dette skalerer ikke veldig godt, hvis du har veldig mange ark så er ikke dette veien å gå.. Beste hilsen Harld 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Hei Det lar seg løse med en hjelpekolonne: Prosjekter.xlsx -men dette skalerer ikke veldig godt, hvis du har veldig mange ark så er ikke dette veien å gå.. Beste hilsen Harld Smart løsning, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå