Gå til innhold

Her er Porsches nye luksus-elbil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen pris er heller ikke antydet, men Porsche har tidligere varslet at Mission E vil koste fra 85 000 dollar i USA, omtrent 50 000 kroner mer enn en Tesla Model S.

 

Her snakker dere om Model 3 prismessig, mens bilen fra Porsche ser ut til å være en model s konkurent, hvor prisene ligger på ca 70000-140000 usd

Lenke til kommentar

Noen pris er heller ikke antydet, men Porsche har tidligere varslet at Mission E vil koste fra 85 000 dollar i USA, omtrent 50 000 kroner mer enn en Tesla Model S.

 

Her snakker dere om Model 3 prismessig, mens bilen fra Porsche ser ut til å være en model s konkurent, hvor prisene ligger på ca 70000-140000 usd

 

Hvor får du det fra at Model 3 starter på 85000 USD? Startprisen er 35000`USD og de som leveres nå ligger på ca 49000 USD. Eller er artikkelen korrigert allerede?

Lenke til kommentar

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter" Ikke verst. Det betyr 1600 km/t det. Imponerende.

 

Dette er bare meningsløst fra Porsche! Selv ikke 1/10 av hastigheten er lovlig på omtrent noen veier i Europa, og selv på Autobahn vil det være praktisk umulig å kjøre så fort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter" Ikke verst. Det betyr 1600 km/t det. Imponerende.

 

Dette er bare meningsløst fra Porsche! Selv ikke 1/10 av hastigheten er lovlig på omtrent noen veier i Europa, og selv på Autobahn vil det være praktisk umulig å kjøre så fort!

Jeg er ikke sikker på om du er seriøs, men svarer som om du er det.

 

1600 km/t referer til hvor mange kilometer rekkevidde det er mulig å lade opp batteriet i løpet av en time, ikke hastigheten bilen kan kjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter" Ikke verst. Det betyr 1600 km/t det. Imponerende.

 

Dette er bare meningsløst fra Porsche! Selv ikke 1/10 av hastigheten er lovlig på omtrent noen veier i Europa, og selv på Autobahn vil det være praktisk umulig å kjøre så fort!

Her har nok artikkelforfatteren tenkt riktig, men formulert seg klønete ...
Lenke til kommentar

 

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter" Ikke verst. Det betyr 1600 km/t det. Imponerende.

 

Dette er bare meningsløst fra Porsche! Selv ikke 1/10 av hastigheten er lovlig på omtrent noen veier i Europa, og selv på Autobahn vil det være praktisk umulig å kjøre så fort!

Tullprat. Jeg har mange ganger kjørt over tusen kilometer i timen på Autobahn. Du kan umulig ha mye kjøreerfaring.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Noen pris er heller ikke antydet, men Porsche har tidligere varslet at Mission E vil koste fra 85 000 dollar i USA, omtrent 50 000 kroner mer enn en Tesla Model S.

 

Her snakker dere om Model 3 prismessig, mens bilen fra Porsche ser ut til å være en model s konkurent, hvor prisene ligger på ca 70000-140000 usd

 

Model S i Norge koster fra 618000NOK

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH

BKK blir sikker kjempeglad hvis du installerer en 800V 350kW ladestasjon hjemme hos deg.

 

Hint; de blir ikke det.

Lenke til kommentar

Til Ola Smeplas og chickendinner .....er dere 2 så dumme av naturen eller øver dere hjemme regelmessig ?

 

Den dumme her er dessverre deg. Du skjønner ikke ironien og humoren. Når en nettside som Tek skal begi seg ut på bil reportasjer, bør de ta følgene når slike elementære feil skrives.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BKK blir sikker kjempeglad hvis du installerer en 800V 350kW ladestasjon hjemme hos deg.

 

Hint; de blir ikke det.

Hvorfor skulle noen være interesserte i å ha så mye ladekapasitet hjemme? 

 

Hint: En gjennomsnittsnormann kjører ca 12000 km i året. Fordelt på rundt 280 dager i bil i året så blir det ca 40 km per dag. En elbil bruker vanligvis rundt 2kWh per mil, så den trenger å lades i 1,5 minutter ved 350.000 watt. Meningsløst? Ja. Disse 350kW/800V laderne plasseres som Teslas SuperChargere på sentrale knutepunkter for kjapp lading mens man er på lengre reiser. Stoppet blir dermed ikke stort lengre enn tanking og pølse som på en fossilbil. 

 

Hjemme derimot lader man helt fint gjennom natta på en vanlig stikkontakt begrenset til 8-10 ampere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Og med 350 kW lading vil bilen kunne lade nok til å kjøre 400 kilometer på bare 15 minutter" Ikke verst. Det betyr 1600 km/t det. Imponerende.

 

Dette er bare meningsløst fra Porsche! Selv ikke 1/10 av hastigheten er lovlig på omtrent noen veier i Europa, og selv på Autobahn vil det være praktisk umulig å kjøre så fort!

Her har nok artikkelforfatteren tenkt riktig, men formulert seg klønete ...

Vi andre skjønte det.

Lenke til kommentar

 

BKK blir sikker kjempeglad hvis du installerer en 800V 350kW ladestasjon hjemme hos deg.

 

Hint; de blir ikke det.

Hvorfor skulle noen være interesserte i å ha så mye ladekapasitet hjemme? 

 

Hint: En gjennomsnittsnormann kjører ca 12000 km i året. Fordelt på rundt 280 dager i bil i året så blir det ca 40 km per dag. En elbil bruker vanligvis rundt 2kWh per mil, så den trenger å lades i 1,5 minutter ved 350.000 watt. Meningsløst? Ja. Disse 350kW/800V laderne plasseres som Teslas SuperChargere på sentrale knutepunkter for kjapp lading mens man er på lengre reiser. Stoppet blir dermed ikke stort lengre enn tanking og pølse som på en fossilbil. 

 

Hjemme derimot lader man helt fint gjennom natta på en vanlig stikkontakt begrenset til 8-10 ampere.

Med min erfaring med 8 A ladekapasitet hjemme vil jeg si at jeg ville leve bra med 6-7 kW lading. 11 ville være luksus. 8 A er alt for lite, da kan jeg ikke parkere på kvelden og fremdeles ha nok kapasitet til en tur til Oslo og tilbake uten lading dagen etter. Jeg kommer nok til å sette inn en 230-400 V trafo på 12 kW, og i utgangspunktet starte med en 6-7 kW ladestasjon.

Lenke til kommentar

Jeg kan tanke på 2 minutter og få nok drivstoff til å kjøre rundt 1000 km. Altså 30000 km/t

Du kan faktisk ikke det, men vi skjønner poenget ditt. Men om ladingen tar 15 minutter istedet for å tanke i 9 min så er det av mindre betydning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...