Gå til innhold

Hva skal til for å få folk til å lese og søke

Anbefalte innlegg

Hver eneste dag er det et x-antall nye emner om temp på AMD og Intel cpu'er. Og om hvilket minne til hvilket hovedkort.. og hva som er best av ATI og nVidia.. Hva skal til for å få folk til å lese hva som tidligere er skrevet og konkludert med? Kan noe gjøres på en annen måte slik at brukerne finner frem?

mvh

Arnfinn

EDIT -> endret litt...

Endret av dominus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hver eneste dag er det et x-antall nye emner om temp på AMD og Intel cpu'er. Og om hvilket minne til hvilket hovedkort.. og hva som er best av ATI og nVidia.. Hva skal til for å få folk til å lese hva som tidligere er skrevet og konkludert med? Kan noe gjøres på en annen måte slik at brukerne finner frem?

mvh

Arnfinn

EDIT -> endret litt...

Joda,

Men så det slik at det meste som dette forumet omhandler har blitt tatt opp igjen og igjen...

Si meg, hvor mange deltagere ville dette forumet ha dersom det kun var nye problemstillinger som ble tatt opp?

Jeg tror nok at noe av det som gjør disse sidene så gode, er nettopp muligheten for å spørre og få svar.

Om vi kun skulle holde oss til gamle lenker, så ville for eksempel Barton 2500+ være et totalt utdebattert emne. Intent nytt der i gården, men snarere mange deltageres glede og hengivenhet over å kunne få delta i "gjengen".

Forsåvidt finnes de aller fleste opplysningene her på sidene ved å søke i Google....

men er det det vi vil?

Lenke til kommentar

Enten: må det tilrettelegges bedre, slik at det blir en mer nærliggende mulighet - og særlig da for de som nettopp er nye, og av den grunn kanskje ikke har god oversikt.

Eller: så må man på en eller annen måte straffe.

Det siste er selvfølgelig urimelig, så det måtte jo bli det første.

For øvrig: mitt inntrykk er at det er et større problem at folk syter over repetisjon, enn repetisjon som sådan. Jeg synes det er mer interessant, selv i dag, å lese om hva folk mener om amd vs. intel, enn å høre hvor lei eller trist en eller annen er over å diskutere dette emnet. Kanskje man kunne ha en egen sytekategori: et sted hvor de som farbarmer seg over et formusm naturlige repetisjon, kan utfølde seg: "jeg er så trist, og så sint over at samme emne gjentas i det uendelige..." "Jeg er så enig..." Ny tråd: "Jeg er enda trisete enn i går over at man diskuterer samme emne på nytt..." "Jeg er litt gladere, men vet ikke helt hvorfor..." etc. :thumbs:

Lenke til kommentar

Det er en evig tilbakevendende problemstilling både her og på irc, og andre steder. Folk er enten for late og sløve, eller så veit de ikke bedre.

I tillegg er jo brukere av både hard og software for tida gjennomgående yngre personer som er vant til å få puter sydd under armene hjemme. Hvorfor skulle de oppføre seg annerledes her... ;)

Forslår at hver av oss lover hellig å lære *våre* unger å RTFM :yes:

Lenke til kommentar
Det er fordi folk er for dumme og late. Søkefunksjonen funker den, men folk

orker og gidder bare ikke bruke den.

Det må være det mest usaklige jeg har hørt idag... :dontgetit:

Jo, folk gidder å søke. Det er bare det at søkefunksjonen er vanskelig å bruke, funker ikke skikkelig og den er unøyaktig.

Lenke til kommentar
Det er fordi folk er for dumme og late. Søkefunksjonen funker den, men folk

orker og gidder bare ikke bruke den.

Det må være det mest usaklige jeg har hørt idag... :dontgetit:

Jo, folk gidder å søke. Det er bare det at søkefunksjonen er vanskelig å bruke, funker ikke skikkelig og den er unøyaktig.

Nåja, ikke alle som gidder å søke. Nesten alle mennesker er makelige av natur. Hvorfor slite mye ekstra når man bare kan skrive noen linjer her og få svar? (OBS! Ikke min holdning, jeg bruker google meget flittig!) Søkefunksjonen på forumet er litt vrien å bruke, men den funker hvis man bare orker å sette seg inn i den, noe som igjen tar det hele tilbake til vilje. Folk må orke å gjøre noe... ;)

Lenke til kommentar

Har nok ikke noe med at folk er dumme og late, er ofte jeg har søkt og latt vær å poste for å slippe å bli hengt ut av folk. Er av og til like greit å starte en tråd med AKKURAT ditt spørsmål på din måte. Er det ikke ? Som du starta denne posten.

Lenke til kommentar
Søkefunksjonen er helt ubruklig, bare glem den. Skjønner ikke hvorfor de ikke har oppdatert eller skiftet den ut

Den var litt uggen. Nå er den helt topp, så lenge man husker å forandre 'Søk innlegg fra' til 'alle dager' istedenfor 'siste 30 dager' som er default (hvorfor i alle dager er dette default forresten).

Lenke til kommentar
Jeg tror nok at noe av det som gjør disse sidene så gode, er nettopp muligheten for å spørre og få svar.

Om vi kun skulle holde oss til gamle lenker, så ville for eksempel Barton 2500+ være et totalt utdebattert emne. Intent nytt der i gården, men snarere mange deltageres glede og hengivenhet over å kunne få delta i "gjengen".

jeg leser og forstår hva du skriver.. jeg bruker mye tid her på forumet og hjelper de jeg kan. men av og til er det endel som blir avspist med kommentaren -"søk"..

Lenke til kommentar

At de samme problemstillingene og spørsmålene blir tatt opp om igjen og om igjen er jo det som gjør dette forumet så aktivt, og hvorfor klage over det? Det er jo også mange nye problemstillinger og spørsmål som dukker opp.

En hver har rett på å ignorere hvilken som helst post og jeg råder de som ikke liker at samme problemstilling blir tatt opp i en ny tråd hver dag, enkelt å greit benytter seg av den rettigheten å ignorerer tråden.

Dessuten tror jeg neppe det er snakk om latskap i de fleste tilfellene. En grunnleggende årsak er jo at de som starter slike tråder ofte er nye her på forumet og ikke er helt kjent med hva som tidligere er blitt tatt opp. En annen årsak er at man ofte ønsker et svar på SIN problemstillling - ikke en annens lignende - som kanskje ble tatt opp for en måned siden. Det er kanskje heller ikke så lett i alle tilfeller å sammenligne problemstillinger og tro at de samme løsningene vil fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...