Magda. Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Hei, Vi har utbetalt desemberlønn i januar 2018. Vi har gjort avsetning. Jeg lurer på om denne kostnaden tilhører 2017 skattemessig? Lenke til kommentar
Magda. Skrevet 7. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2018 Takk for svar Geir. Jeg er litt usikker om slike utgifter skal skattemessig periodiseres etter kontantprinsippet..? Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Ikke for selskapet som utbetaler. Lønnsinnberetningen kan, alt etter omstendighetene, gjennomføres i 2018. Lenke til kommentar
Magda. Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Jeg prøver å fylle ut RF-1167 nå. Jeg lurer på om kanskje noen av dere kan hjelpe meg med en ting. Jeg har bokført periodisering for lønnskostnader, nemlig lønn som gjelder desember 2017 men som først er utbetalt i 2018. Men siden det ikke er utbetalt i 2017 er ikke det innrapportert via Amelding 2017. Jeg lurer på hva vi bør skrive i post 5000 og 5400. Skal jeg oppgi summen av lønn utbetalt i 2017 + lønn som ble periodisert (og ble ikke rapportert i 2017 A-melding)? Blir det riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå