Gjest Slettet+2534 Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Hvorfor må man gjøre noe? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Hvorfor må man gjøre noe?Hvem er "man"? Lenke til kommentar
afterall Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Hvorfor må man gjøre noe?Hvem er "man"? Hva er hvorfor? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Hvem har bestemt at vi har for lav fruktbarhet i Norge? De som ønsker at folket skal overleve lengre enn de neste 20 generasjonene? http://ilkkah.com/population-calculator/#human_age=80&title=&birth_rate=1.6&birth_age=30&immigration=0&start_pop=7000000×pan=600&start_year=2013&pyramid=flat 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Hvem er "man"? Det lurer jeg også på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 (endret) De som ønsker at folket skal overleve lengre enn de neste 20 generasjonene? http://ilkkah.com/population-calculator/#human_age=80&title=&birth_rate=1.6&birth_age=30&immigration=0&start_pop=7000000×pan=600&start_year=2013&pyramid=flat Det å formere seg har vel aldri vært et problem for menneskeheten. Endret 9. mars 2018 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 8. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2018 Hvorfor må man gjøre noe?Hvem er "man"? Hvem er du? Hilsen avdeling for intelligente bidrag. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Jeg tror at de som bestemmer hvordan samfunnet skal drives, ikke bryr seg om hvilke verdier som får bestemme, så lenge budsjettet går rundt. Så lenge folk går på jobb og betaler skatt, så er det dog-eat-dog, fritt marked som gjelder. Vi tar styresettet vårt fra USA, demokrati, og om det er norskættede mennesker som formerer seg har ingenting å si for de som bestemmer. De velger sine og vi velger vårt. Det eneste man kan gjøre er å se på hele verden som en familie. Med tanke på hva norsk ungdom og unge voksne burde gjøre, er å bryte vekk fra normer indoktrinert via media og gjøre akkurat som de føler for. Sosial stigmatisering skapt av media er vår tids største folkefiende. Å få inn borgerlønn hadde også hjulpet. Vi dømmer oss selv på inntektsgrunnlag, og ikke ut fra personlige egenskaper og evner. Det er svært tynt grunnlag å dømme på. Endret 9. mars 2018 av Taurean Lenke til kommentar
xDominiel Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Hvem har bestemt at vi har for lav fruktbarhet i Norge? De som ønsker at folket skal overleve lengre enn de neste 20 generasjonene? 20 generasjoner er da ganske raust. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Hvis folk hadde mer tid til familie (inkludert kone og mann) heller enn å bruke all tiden sin på å betale boliger, så kan det vel tenkes at folk hadde hatt mer tid til sex også? Vi har så mye tid og penger at mange velger selvrealisering i form av karriere eller annet fremfor å bli bundet fast hjemme med barn. Hvis du ønsker flere barn må du sørge for at alle blir fattige slik at de ikke har noe annet å drive med enn å være hjemme og lage barn. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Desto lavere utdanning, desto flere unger poppes det ut, så et tiltak er å stille enda strengere krav til høyere utdanning. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Hvem er du? Hilsen avdeling for intelligente bidrag. Goddagmannøkseskaft, Jeg er meg. Hilsen meg og jeg. Endret 9. mars 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Hvis folk hadde mer tid til familie (inkludert kone og mann) heller enn å bruke all tiden sin på å betale boliger, så kan det vel tenkes at folk hadde hatt mer tid til sex også? Vi har så mye tid og penger at mange velger selvrealisering i form av karriere eller annet fremfor å bli bundet fast hjemme med barn. Hvis du ønsker flere barn må du sørge for at alle blir fattige slik at de ikke har noe annet å drive med enn å være hjemme og lage barn. Jeg mener at en har gode holdepunkter for at både tid og penger ikke er greia her. Unge karriere-folk setter karrieren først. Karrieren er gjerne relatert til sikre inntekter - men trenger ikke være det. En "karriere" kan også være å gå på ski til syd-polen. Å stifte familie er også en "karriere-vei". Mange ønsker å unngå å dø ensomme. Kanskje 20 prosent av norske menn vil dø ensomme uansett. Ufrivillig. Familie er ikke en menneskerett for noen (for hverken nordmenn eller innvandrere). Var jeg en av de ufrivillig barnløse og ensomme menn med prognose å dø ensom, så ville jeg i hvert fall ikke bruke tiden min på å tjene masse penger i Norge men heller samle sammen en stor nok konto for så å emigrere til varmere strøk (også emisjonelt varmere strøk). Det sies gjerne at det på kort sikt kan være lønnsomt for samfunnet at en fikk færre barn. Dette regnestykket forutsetter at barnløse jobber tilsvarende som de med familie. Min far jobbet hard (og betalte mye skatt) *fordi* han hadde familie og barn :-) Noen får ikke barn *fordi* de jobber hard - eller er dette bare "selv-realisering" ? Jeg har altså selv observert (utallige ganger) at unge får barn først *etter* at de (sannsynligvis) er innen en sikker karrierevei med forutsigbar økonomi. Om inntekten i denne sammenheng er 400.000 eller 700.000 kr/år har lite betydning i Norge. Usikre tider gjør at karriere-folk utsetter å få barn. Statistikk viser typisk dette. "Babyboomen" etter krigen kom av fremtids-optimisme og følelse av mer sikkerhet. Usikkerhet gjør gjerne at folk velger "overkill" angående økonomi og en tar jobber som krever reising og ellers full tilgjengelighet. Dette betyr at to karrierefolk vil ha problemer med å ha barn sammen. En må enten velge fullt fokus på karriere og velge burt barn - eller ende som taper. Da kan det også bli lite med barn for menn :-) Jeg tror at dersom folk får bedre kontroll/forutsigbarhet over sine liv så vil mange velge "karrieren" å få barn. De sterkeste, mest fleksible og med mest energi vil tenke slik. En av grunnene til at mange velger burt barn i Sør-Europa er vel at menn der enda er ganske "macho" og ikke engasjerer seg med barna? Og er det ikke slik at frigjorte kvinner med muslimsk bakgrunn gjerne blir gående barnløse? De ender opp i en "skvis" der de ikke kan "importere" noen fra sin klan i f.eks. Pakistan. Og det er kanskje ikke så stort tilbud av moderne menn som er interessert i gå inn i hennes mulige klan-messige veden med onkler og besteforeldre som putter nesen opp i ens liv? :-) En vil vel ikke ha snørr i hjemmet sitt :-) Endret 9. mars 2018 av lada1 3 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Fra statistikken ser vi at de som har minst penger og minst utdanning får flest barn og de med høyest lønn og høyest utdanning får færre barn. Da er det ikke slik at det er økonomien som setter hindringer for å få barn. Rent økonomisk er det også mer fordelaktig å leve i parforhold med barn en å bo alene i Norge. "Problemet", i den grad det i det hele tatt kan kalles et problem når vi er rundt 8 milliarder mennesker på jorda, skyldes at mange folk velger bort barn til fordel for andre gleder. Derfor er det også mange som utsetter å få barn til de blir endel eldre slik at de kan bruke "ungdomstiden" til noe annet enn å ta seg av barn. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Fra statistikken ser vi at de som har minst penger og minst utdanning får flest barn og de med høyest lønn og høyest utdanning får færre barn. Da er det ikke slik at det er økonomien som setter hindringer for å få barn. Rent økonomisk er det også mer fordelaktig å leve i parforhold med barn en å bo alene i Norge. Argumentet er at barneløsheten er en konsekvens av at menn blir valgt bort på grunn av f.eks. lav inntekt. SSB har statistikk over dette. Husholdningers median samlet inntekt (kilde) 35 - 44 år par med barn: 1082k 45 - 54 år par med barn: 1221k 35 - 44 år aleneboende menn: 422k 45 - 54 år aleneboende menn: 436k Om vi antar at kvinner i forhold med barn tjener 80% av menn, så betyr det at menn med barn tjener 40 - 55% mer enn menn som bor alene. Endret 9. mars 2018 av Camlon Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Fra statistikken ser vi at de som har minst penger og minst utdanning får flest barn og de med høyest lønn og høyest utdanning får færre barn. Da er det ikke slik at det er økonomien som setter hindringer for å få barn. Rent økonomisk er det også mer fordelaktig å leve i parforhold med barn en å bo alene i Norge. Det er generelt sett menn som blir valgt bort på grunn av lav inntekt, så jeg tar en titt på dem Husholdningers inntekter (kilde) 35 - 44 år husholdninger med barn: 1192k 35 - 44 år menn som bor alene: 471k Om vi antar at kvinner i forhold med barn tjener 80% av menn, så betyr det at menn med barn tjener 40% mer enn menn som bor alene. Tipper at enkelte menn er barnløse fordi de har lav inntekt (og derfor blir valgt burt) eller bor i fraflyttings-områder der damene har flytta ut. Det går også ann å tenke seg at menn ikke gidder å prøve å skaffe seg så høy inntekt dersom de er barnløse. Altså: farien min jobba hardt *fordi* han hadde barn å forsørge. Han fikk ikke oss fordi han hadde høy inntekt. Uten oss barn så tipper jeg at han hadde tjent (jobba) mindre. Som barnløs så hadde ikke jeg gidda å satse på en fet inntekt :-) Som eventuell bitter barnløs mann med gode utsikter til å dø ensom, så ville jeg synes det var merkelig (bittert?) at politikere har store opplegg/argumenter på gang angående familie-gjenforening for utlendinger boende i Norge :-) Familie er da slettes ingen menneskerett. I hvert fall er det ikke værre at FrP driter i dette spørsmålet (for utlendinger) sammenlignet med SV som sikkert like mye driter i de hundretusener ensomme menn i Norge :-)) Eller hvem er det som slenger "tapere" etter ensomme barn-/familie-løse menn? Den vellykka eliten der SV er godt representert? Da helst i byene, selvfølgelig. :-) Endret 9. mars 2018 av lada1 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Tipper at enkelte menn er barnløse fordi de har lav inntekt (og derfor blir valgt burt) eller bor i fraflyttings-områder der damene har flytta ut. Jeg har hørt mange ganger om menn som bor i fraflytningsområder, men fra det jeg kjenner til er problemet like stort i byene. I Oslo er faktisk tallene enda verre, det er 50 - 80% forskjell mellom aleneboende menn og menn med barn. Det går også ann å tenke seg at menn ikke gidder å prøve å skaffe seg så høy inntekt dersom de er barnløse. Altså: farien min jobba hardt *fordi* han hadde barn å forsørge. Han fikk ikke oss fordi han hadde høy inntent. Uten oss barn så tipper jeg at han hadde tjent (jobba) mindre. Som barnløs så hadde ikke jeg gidda å satse på en fet inntekt :-) Med høy inntekt er du mer attraktiv for damer og du kan bruke pengene dine på et stort hus, båt, og ferier med dine venner. Om det var frivilig, så har de selvfølgelig venner som de ønsker å tilbringe tiden med. Poenget jeg vil frem, noe jeg tror du er enig i, er at barneløshet blant menn er sjeldent frivilig, og den egentlige grunnen til at de tjener mindre er fordi de mister motivasjonen. De har ikke noen å reise på ferie med, og hva er poenget med å ha et hus med hage om du tilbringer mesteparten av tiden foran PC-en og mobilen. Endret 9. mars 2018 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Desto lavere utdanning, desto flere unger poppes det ut, så et tiltak er å stille enda strengere krav til høyere utdanning. Og for å sikre at de smarteste får mest barn, kast de smarteste ut av skolen og tving dem til å jobbe i drittjobber. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) De som ønsker at folket skal overleve lengre enn de neste 20 generasjonene? http://ilkkah.com/population-calculator/#human_age=80&title=&birth_rate=1.6&birth_age=30&immigration=0&start_pop=7000000×pan=600&start_year=2013&pyramid=flat Det å formere seg har vel aldri vært et problem for menneskeheten. Det er et problem for etniske nordmenn, tydeligvis. Ønsker du at hvite skal dø ut..? Island har for lav populasjon allerede; De har en del innavlsproblemer. Alternativt; Island for lav inn- og utvandring. Endret 9. mars 2018 av Red Frostraven Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Desto lavere utdanning, desto flere unger poppes det ut, så et tiltak er å stille enda strengere krav til høyere utdanning. Og for å sikre at de smarteste får mest barn, kast de smarteste ut av skolen og tving dem til å jobbe i drittjobber. Landet her er da ikke bygget på tvang, tror du er på feil kontinent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå