Gå til innhold

Nå får jeg hetta pga. data problemer!

Raphaug

Anbefalte innlegg

Har en wd hd på 160gb.. den begynnte å tulle, slette system filer og være skikkelig treig. Jeg så på dette som at den var defekt. Den ligger godt nedpakket på rommet mitt klar for å sendes tilbake. I mellomtiden bruker jeg min 10gb maxtor hd. Den virket fint i kanskje 2 dager. Men da jeg startet pc`n nå som kom den feilmeldingen:

Windows could not start becaouse following files are missing:

WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Select 'r' at the first sreen to start repair

----------------------------------------------------

Akuratt samme fikk jeg på wd hd`n!! :scared:

Kan det være virus? Eller ram problemer?

VAr overklokket, men kjører på standard XP2600+ nå da..

KAN NOEN HJELPE MEG?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp det kann vere virus, fikk nemmelig et sånt på den ene maskinen min for en tid siden dette kunne selv ikke northon finne måtte da laste ned et programm og søke joda der var det etter att det ble fjernet var alt ok . Husker desverre ikke hva det prog het , men det er det sikkert andre her som husker.

Lenke til kommentar
JEG VET HVA PROBLEMET MULIGENS ER!! Siden jeg har vært plaget av det før.. defekt PSU!! *Trådstarter kan gjerne kontakte meg for videre hjelp*

Hva er det du sier? Defekt psu? Det kan faktisk være det! Min psu er Q-TEC og moddet.. Hva skjedde da du fikk dette problemet da? Svar plis! Takk for svar!

Lenke til kommentar

Vel jeg sier ikke det er virus , men min maskin ble svert lik det han beskriver og det viste seg at det var en av de her blaster ormene (tror det var det de het) etter at jeg lastet ned et program som kunne ta knekken på den la jeg bare inn de filene som var skadet og alt ble normalt igjen.

Lenke til kommentar
Vel jeg sier ikke det er virus , men min maskin ble svert lik det han beskriver og det viste seg at det var en av de her blaster ormene (tror det var det de het) etter at jeg lastet ned et program som kunne ta knekken på den la jeg bare inn de filene som var skadet og alt ble normalt igjen.

Hehe..

Har hatt blaster før, vet hvordan det er osv, men jeg _lover_ deg at dette ikke er det!

Den er siiiiinnsykt treig osv :p Sletter system filer osv! Helt downs!

Men min psu er a-tec skrap da, mest modda pga. ledninger :p Kan godt være den :>

Lenke til kommentar

jeg haddet det samme problemet som du beskriver!

100% likt, begynte når jeg hadde kjøpt meg en ny hdd. Det slettet systemfiler og jeg fikk melding om at maskinen ikke kunne starte pga at filen som ligger i "win\system\" er korrupt osv.

Jeg kjører win2k.

Dette kunne skje når som helst etter en reboot, eller kaldstart. I et typisk intervall på 2-4 dager ca. Hver gang det skjedde måtte jeg legge inn win2k på nytt.

Men så til hvordan jeg løste dette da.

Jeg flyttet enkelt og greit den hdden som os'et lå på til primary\master på idekontrolleren! (kjørte også helt oppdatert antivirus og firewall)

Nå har jeg ikke hatt det problemet på mange måneder og anser dermed problemet som forsvunnet!

Håper dette kan hjelp deg!

Mvh

ZanZel

Lenke til kommentar

HER ER MÅTEN Å FIKSE DETTE PÅ:

Step 1. Start your computer with the Windows CD-ROM. At the "Welcome

to Setup" screen, press F10, or press R to repair, and then press C

to start the Windows Recovery Console.

For more information about Recovery Console, please click the URL as

follows:

Description of the Windows Recovery Console

[winxpnetkb]

http://support.microsoft.com/support/kb/ar...s/q229/7/16.asp

Step 2. In the Recovery Console, rename \Windows\System32\Config\System

to

\Windows\System32\Config\System.old, and then copy

Windows\System32\Config\System.sav to Windows\System32\Config\System.

To do so, type the following line at command prompt and press Enter

after each line.

Note: If your system is not installed in drive C, change it to the

proper drive letter.

C:

Cd \windows\system32\config

Rename system system.old

Copy system.sav system

Step 3. Type 'exit' to leave the command prompt and reboot the system.

Endret av Balderac
Lenke til kommentar

Har hatt akkurat samme problemet, da åpnet jeg et "britney.jpg" på web (:blush:) , som herpa hele system32-mappa mi (var no active-x kjør som ble lasta). Og deretter hengte maskinen seg, når jeg reboota så fikk jeg ikke starta opp på nytt, og repair-console funka ikke som det skulle. Enden på visa var at jeg reinstallerte windows. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...