Raphaug Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har en wd hd på 160gb.. den begynnte å tulle, slette system filer og være skikkelig treig. Jeg så på dette som at den var defekt. Den ligger godt nedpakket på rommet mitt klar for å sendes tilbake. I mellomtiden bruker jeg min 10gb maxtor hd. Den virket fint i kanskje 2 dager. Men da jeg startet pc`n nå som kom den feilmeldingen: Windows could not start becaouse following files are missing: WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM Select 'r' at the first sreen to start repair ---------------------------------------------------- Akuratt samme fikk jeg på wd hd`n!! Kan det være virus? Eller ram problemer? VAr overklokket, men kjører på standard XP2600+ nå da.. KAN NOEN HJELPE MEG? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jepp det kann vere virus, fikk nemmelig et sånt på den ene maskinen min for en tid siden dette kunne selv ikke northon finne måtte da laste ned et programm og søke joda der var det etter att det ble fjernet var alt ok . Husker desverre ikke hva det prog het , men det er det sikkert andre her som husker. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ser du har overklokket maskina di. Har du prøvd å kjøre på ordinær hastighet. Har du samme problem da? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Som sagt, jeg kjøre på standard cpu hastighet nå da.. Snekker`n: Sletta det viruset system filer ol.? og gjorde hd? n treig? Lenke til kommentar
Sufrati Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det er nok et virus ja. Når sånne feil kommer opp og jeg ikke klarer fikse det innen 1 time, drar jeg som regel en format C: Det er ikke værre. Men så har det bare skjedd 1 gang. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 JEG VET HVA PROBLEMET MULIGENS ER!! Siden jeg har vært plaget av det før.. defekt PSU!! *Trådstarter kan gjerne kontakte meg for videre hjelp* Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det er nok et virus ja.Når sånne feil kommer opp og jeg ikke klarer fikse det innen 1 time, drar jeg som regel en format C: Det er ikke værre. Men så har det bare skjedd 1 gang. det er nok ikke virus det er jeg 99% sikker på Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 JEG VET HVA PROBLEMET MULIGENS ER!! Siden jeg har vært plaget av det før.. defekt PSU!! *Trådstarter kan gjerne kontakte meg for videre hjelp* Hva er det du sier? Defekt psu? Det kan faktisk være det! Min psu er Q-TEC og moddet.. Hva skjedde da du fikk dette problemet da? Svar plis! Takk for svar! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Vel jeg sier ikke det er virus , men min maskin ble svert lik det han beskriver og det viste seg at det var en av de her blaster ormene (tror det var det de het) etter at jeg lastet ned et program som kunne ta knekken på den la jeg bare inn de filene som var skadet og alt ble normalt igjen. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Vel jeg sier ikke det er virus , men min maskin ble svert lik det han beskriver og det viste seg at det var en av de her blaster ormene (tror det var det de het) etter at jeg lastet ned et program som kunne ta knekken på den la jeg bare inn de filene som var skadet og alt ble normalt igjen. Hehe.. Har hatt blaster før, vet hvordan det er osv, men jeg _lover_ deg at dette ikke er det! Den er siiiiinnsykt treig osv Sletter system filer osv! Helt downs! Men min psu er a-tec skrap da, mest modda pga. ledninger Kan godt være den :> Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 jeg haddet det samme problemet som du beskriver! 100% likt, begynte når jeg hadde kjøpt meg en ny hdd. Det slettet systemfiler og jeg fikk melding om at maskinen ikke kunne starte pga at filen som ligger i "win\system\" er korrupt osv. Jeg kjører win2k. Dette kunne skje når som helst etter en reboot, eller kaldstart. I et typisk intervall på 2-4 dager ca. Hver gang det skjedde måtte jeg legge inn win2k på nytt. Men så til hvordan jeg løste dette da. Jeg flyttet enkelt og greit den hdden som os'et lå på til primary\master på idekontrolleren! (kjørte også helt oppdatert antivirus og firewall) Nå har jeg ikke hatt det problemet på mange måneder og anser dermed problemet som forsvunnet! Håper dette kan hjelp deg! Mvh ZanZel Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 ZanZel: Ok, kan da prøve det..begge windowsene har lugget på master da! Blir det riktig? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 hvis de allerede har ligget på primary/master, så vil det jo ikke være noen forskjell, men hvis ikke så er det jo alltids verdt å prøve. Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ikke gjør noe ! Jeg har selv hatt dette problemet, og det finnes en utrolig enkel måte å fikse dette på med XP recovery console. Skal prøve å finne igjen linken. Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) HER ER MÅTEN Å FIKSE DETTE PÅ: Step 1. Start your computer with the Windows CD-ROM. At the "Welcome to Setup" screen, press F10, or press R to repair, and then press C to start the Windows Recovery Console. For more information about Recovery Console, please click the URL as follows: Description of the Windows Recovery Console [winxpnetkb] http://support.microsoft.com/support/kb/ar...s/q229/7/16.asp Step 2. In the Recovery Console, rename \Windows\System32\Config\System to \Windows\System32\Config\System.old, and then copy Windows\System32\Config\System.sav to Windows\System32\Config\System. To do so, type the following line at command prompt and press Enter after each line. Note: If your system is not installed in drive C, change it to the proper drive letter. C: Cd \windows\system32\config Rename system system.old Copy system.sav system Step 3. Type 'exit' to leave the command prompt and reboot the system. Endret 12. desember 2003 av Balderac Lenke til kommentar
benz Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Så hva blir konklusjonen? Er det et Windows-problem - bug i OS´et? Eller kanskje driverfeil? Ser ut som om det er MANGE som har vært borti saken. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har skjedd meg 2 ganger. Synes å huske at dette er en bug i Windows XP. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Balderac: Hvordan rename`r jeg i recovery console da? Setter stor pris på at jeg får hjelp Skal man bare skrive "RENAME windows\system32\config\system" ? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har hatt akkurat samme problemet, da åpnet jeg et "britney.jpg" på web () , som herpa hele system32-mappa mi (var no active-x kjør som ble lasta). Og deretter hengte maskinen seg, når jeg reboota så fikk jeg ikke starta opp på nytt, og repair-console funka ikke som det skulle. Enden på visa var at jeg reinstallerte windows. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Balderac: Hvordan rename`r jeg i recovery console da?Setter stor pris på at jeg får hjelp Skal man bare skrive "RENAME windows\system32\config\system" ? ? NOEN SOM VET HVORDAN ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå