Dubious Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Gjelder selfølgelig bare bilene de selger som hybrid, de vil jo ikke tape penger Lenke til kommentar
HF- Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 / Japan wants to have 160 hydrogen stations and 40,000 FCVs on the country’s roads by March 2021. By 2030, it aims to have 900 stations to service some 800,000 FCVs, buses and forklifts. By then, it expects the price of hydrogen to fall to around 30 yen per normal cubic meter, from up to 100 yen now. / https://www.reuters.com/article/us-japan-hydrogen/japan-venture-aims-to-build-80-hydrogen-fuelling-stations-by-2022-idUSKBN1GH072 / MKK kjøpte rettighetene til å produsere hydrogenstasjonstasjoner basert på Nels CAR-100 H2Station i 2015, og etter to års utvikling er versjonen endelig klar for det japanske markedet . Japan bygger et nettverk av hydrogenstasjoner med et mål om å ha et nettverk på rundt 160 stasjoner innen 2020, hvor mer enn 90 av disse er i drift i dag. / http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Nel-med-foerste-hydrogenstasjon-i-Japan / I 2020 planlegges det å bringe 40.000 hydrogenbiler til japanske veier, i 2025 forventes det å være 200.000 og ytterligere fem år senere 800.000 FCEV. Selv i dag er de japanske produsentene Toyota og Honda pionerer innen hydrogenteknologi. http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/toyota-nissan-und-honda-sind-dabei-japans-topmanager-schmieden-einzigartige-wasserstoff-allianz/21035036.html Dei håper å halvere prisen på fyllestasjoner, som er 30 mill nok i dag? Trodde du meinte hydrogen var fornuftig som energibærer. Sei dei kjem ned på 20 mill, då blir det 18 mrd nok for 900 fyllestasjoner. Og i japan blir det vel mest kull og gass som er straumkildene, dersom dei stenger ned atomkrafta som planlagt etter fukushima? Med hydrogenet sin dårlige virkningsgrad, sei eg berre: gjer en innsats for miljøet, køyr bensinbil! Ja, det er mye penger.Det samme som det koster teppelegging av Norge med både ladestasjoner og Hydrogenstasjoner, for all transport i sjø og på land. Altså omtrent det samme som å fjerne utslipp på denne måten: Karbonfangst og lagring: Kan koste 25 milliarder https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2agQ2/sjokktall-om-karbonfangst-og-lagring-kan-koste-25-milliarder Ja det kan vere dyrt å kutte utslepp. Det billigaste er å ikkje bygge masse hydrogenstasjoner til 20 mill/stk. men selge straumen til england og tyskland for å balansere vind og solkraft og kutte ned bruken av kol. I norge er det ca 1600 bensinstasjoner. Dersom hydrogen skulle bli et reellt alternativ som energibærer kan oss rekne oss må ha 800 fyllestasjoner. 16mrd pluss tilskudd for å dekke straumkostnaden. Eg meiner det er meir fornuftig å bruke desse pengane på hurtigladera. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 / Japan wants to have 160 hydrogen stations and 40,000 FCVs on the country’s roads by March 2021Kor mange hydrogenbilar har bilprodusentane valt å syne fram på den årlege bilutstillinga i Geneve, som går i desse dagar? Svar: Ingen. Fordi absolutt alle no har innsett at hydrogen er ein blindveg. Ingen ynskjer å skjemme seg ut med ein hydrogenbil. Overskriftene dine syner at heller ikkje Japan satsar på hydrogen, trass iveren etter å subsidiere eigen industri. Med 160 hydrogenstasjonar i 2021 har Japan færre hydrogenstasjonar pr innbyggjar om tre år enn Noreg har i dag. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Liten hensikt å komme med hydrogen biler når det knapt finnes plasser å fylle hydrogen En kan jo bare se på El-bilen, det tok 20 år før det slo an, etter at den først el-bilen kom på markedet Lenke til kommentar
HF- Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Liten hensikt å komme med hydrogen biler når det knapt finnes plasser å fylle hydrogen En kan jo bare se på El-bilen, det tok 20 år før det slo an, etter at den først el-bilen kom på markedet Den første bilen med ice kom i 1886, den første bensinstasjonen åpna i 1905. Stod bilane tomme i 19 år og venta? Nei, folk kjøpte bensinen sin på apoteket for bensin er mulig å lagre på ei kanne i normalt trykk. Ikkje som hydrogen som en ikkje kan frakte eller lagre og en må opp i 700 bar for å få med seg noke som monna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå