Cyclone Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 James Bond 007 - Goldeneye - Remake for HL2 Dere har sikkert savnet gode gamle N64 spillet Goldeneye, eller hva? Motoren begynner å bli litt gammel, N64 er ikke det hotteste lenger, de fleste er sikkert lei av å knote på en vanskelig kontroll. Her er løsningen: En remake av de gode gamle spillet, både single mission og multiplayer med forbedret versjon av brettene, forbedret versjon av våpene (men de samme), samme missions + kanskje noen ekstra på lur? Hvem vet. Bekjemp de samme fiendene. Storyen vil bli dne samme som goldeneye, brettene vil være de samme + noen til! Våpene som pp7 (ppk), rcp 80 (P90), d44 (Colt) osv. vil dukke opp igjen. Til nå er vi 3 stk som vil jobbe med dette prosjektet og vi trenger fler. Vi er: en texture-artist/mapper/2d-artist - leader en modeller/coder/texture artist/skinner (?)/Web-master - co-leader og en modeller Det vi trenger hjelp med er: Altmuligmann: Må/Bør ha spilt gjennom N64 versjonen av Goldeneye, må huske en god del og kunne ta bilder av f.eks mapsene i spillet for å hjelpe mappere med å få detaljer så like som mulig. Må også hjelpe modellere, voice artister osv. med detaljer fra N64 versjonen. 2d-arist: Kunne Tegne og lage gode konsepter (bilder/filmer) som går ann å bruke. Være kreativ, hjelpsom og effektiv 3d-arist: Kunne lage models med f.eks 3d studio max, maya etc. Være effektiv Sound artist: Kunne lage game-music, forskjellige lyder til våpen, maskiner osv. Voice artist: Alle vet hva dette er. Å kunne lage snakke-lyder til f.eks scriptede scener. Mapper: Kunne å bruke HL/Source motorens mapping tool - Hammer/World Craft, ha GOD erfaring med dette verktøyet. Gjerne kunne litt modellering og vær kreativ! Coder/programmer Å kunne basis C++, og andre typer coding. Være hjelpsom, villig til å bruke tid på å lære å code spill. Web-designer: Kunne photoshop, flash, php, html osv. Være villig til å lage en GOD side. En våpenekspert: Må kunne en god del om våpen for å hjelpe codere og modellere til å få våpen så realistiske som mulig. Sponsor: Noen til å sponse med web-space osv. kontakt meg på mail: [email protected]. Storyen er ikke 100% på plass, har såvidt begynt å skrive den, så kom gjerne med tips osv. IRC-chan blir vel på gamesnet, men er ikke laget enna, så mulig den heller havner på Q-net. - Mads Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Og det har med hardware å gjøre? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Og det har med hardware å gjøre? Ikke vær så negativ nå! Høres ut som et dritkult prosjekt, skulle ønske jeg kunne litt mer om div ting, så kunne jeg prøvd meg! Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 James Bond 007 - Goldeneye - Remake for HL2 Dere har sikkert savnet gode gamle N64 spillet Goldeneye, eller hva? Motoren begynner å bli litt gammel, N64 er ikke det hotteste lenger, de fleste er sikkert lei av å knote på en vanskelig kontroll. Her er løsningen: En remake av de gode gamle spillet, både single mission og multiplayer med forbedret versjon av brettene, forbedret versjon av våpene (men de samme), samme missions + kanskje noen ekstra på lur? Hvem vet. Bekjemp de samme fiendene. Storyen vil bli dne samme som goldeneye, brettene vil være de samme + noen til! Våpene som pp7 (ppk), rcp 80 (P90), d44 (Colt) osv. vil dukke opp igjen. Til nå er vi 3 stk som vil jobbe med dette prosjektet og vi trenger fler. Vi er: en texture-artist/mapper/2d-artist - leader en modeller/coder/texture artist/skinner (?)/Web-master - co-leader og en modeller Det vi trenger hjelp med er: Altmuligmann: Må/Bør ha spilt gjennom N64 versjonen av Goldeneye, må huske en god del og kunne ta bilder av f.eks mapsene i spillet for å hjelpe mappere med å få detaljer så like som mulig. Må også hjelpe modellere, voice artister osv. med detaljer fra N64 versjonen. 2d-arist: Kunne Tegne og lage gode konsepter (bilder/filmer) som går ann å bruke. Være kreativ, hjelpsom og effektiv 3d-arist: Kunne lage models med f.eks 3d studio max, maya etc. Være effektiv Sound artist: Kunne lage game-music, forskjellige lyder til våpen, maskiner osv. Voice artist: Alle vet hva dette er. Å kunne lage snakke-lyder til f.eks scriptede scener. Mapper: Kunne å bruke HL/Source motorens mapping tool - Hammer/World Craft, ha GOD erfaring med dette verktøyet. Gjerne kunne litt modellering og vær kreativ! Coder/programmer Å kunne basis C++, og andre typer coding. Være hjelpsom, villig til å bruke tid på å lære å code spill. Web-designer: Kunne photoshop, flash, php, html osv. Være villig til å lage en GOD side. En våpenekspert: Må kunne en god del om våpen for å hjelpe codere og modellere til å få våpen så realistiske som mulig. Sponsor: Noen til å sponse med web-space osv. kontakt meg på mail: [email protected]. Storyen er ikke 100% på plass, har såvidt begynt å skrive den, så kom gjerne med tips osv. IRC-chan blir vel på gamesnet, men er ikke laget enna, så mulig den heller havner på Q-net. - Mads Sorry, men dette prosjektet kommer til å bli stoppet av goldeneye publisher tvert! Hvis det kommer noen vei da. Mitt forslag er at dere lager noe liknende men med eget materiale. Ta utgangspunkt i spillet(Uoffisielt) og lag ett liknende design. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Hm. Høres sabla interessant ut. Har faktisk enda min N64 med Goldeneye, riktignok stående en annen plass, men kan sikkert få tak i den på kort tid. Tror ellers jeg kan stille som kandidat til de aller fleste kategoriene her, MEN jeg vet ikke om jeg har tid til å dedisere meg så mye til et slikt emne. Studiene mine tar opp (alt for) mye tid. Edit: Gi meg et lite vink hvis dere tror dere har bruk for meg og faktisk kommer i gang med dette prosjektet. Kan gi dere en "CV" hvis nødvendig, og om ikke annet så skal jeg iallefall støtte opp om prosjektet på alle mulige måter. Endret 12. desember 2003 av Tacritan Lenke til kommentar
capy Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 kommer remaken til å være freeware? Lenke til kommentar
Cyclone Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Så lenge vi ikke "dirrekte" stjeler noe fra N64 spillet så skal ikke det være ulovlig, heller ikke om det ligner veldig, så lenge ingen kan bevise at vi har stjålet produktet. Det kommer til å bli en hl2 mod, altså gratis. Takker for interesse, og send gjerne inn søknad om å bli med. Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Så lenge vi ikke "dirrekte" stjeler noe fra N64 spillet så skal ikke det være ulovlig,heller ikke om det ligner veldig, så lenge ingen kan bevise at vi har stjålet produktet. Det kommer til å bli en hl2 mod, altså gratis. Takker for interesse, og send gjerne inn søknad om å bli med. Der tar du feil. Det har vært flere eksempler av modder som har blitt tvunget til avvikling pga. at det sitter folk med rettigheter på det originale produktet. Disse rettighetene gjelder alt inkludert navnet. Dere har desværre ikke nubbsjans Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Kan dere ikke finne på noe annet enn James Bond da? Utrolig kjipt!! :-) ... Jeg kan gjerne stå for in-game musikken + lydeffeter ... kontakt meg på [email protected]. Lenke til kommentar
menT4l Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har spillt gjennom Goldeney på N64 og fått alle cheats(dvs klare forskjellige baner på raske tider), men jeg har verken spillet eller digitalkamera for hånden. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Bare gleder meg til HL2 kommer jeg Lenke til kommentar
GnOHm Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det finnes vel en goldeneye mod til hl da om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Bare gleder meg til HL2 kommer jeg Ja som mange andre.. Men kommer det snart??? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 -dere sier dere trenger screens og noen som har spillet, men det er da ikke all verdens arbeid å finne en n64 emulator med goldeneye spilte det seinest siste uke på pc hos en kompis. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Bare gleder meg til HL2 kommer jeg Ja som mange andre.. Men kommer det snart??? Sikkert aldri. Tenk om HL2 blir som Duke Nukem Forever Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Bra tiltak Litt feilpostet. Men ein snill Admin flytte nok denna istedenfor å stenga an. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå