Lomeus Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) Hei. Har hatt en CM Storm Mizar mus i snart 4 år, den har fungert greit, men alltid syns den har vært for liten. Har endt opp med et claw/finger grip, men ønsker en mus jeg får et bedre palm grip med når jeg bare slapper av. Spiller endel forskjellige spill, men mest FPS. Jeg har ganske store hender typ, 20 cm lengde og 10 cm bredde (insert penis joke here). Hva tenker dere om Logitech G403 (trådløs), Logitech G502, Roccat Kone Aimo og Corsair M65? Eller har dere andre alternativer? Endret 5. mars 2018 av Lomeus Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) Sjekk ut Rocketjumpninja på youtube. Ingen lager så bra reviews som han, og han har en ypperlig guide også på sin hjemmeside EDIT: Her er guiden hans:http://www.rocketjumpninja.com/find-a-mouse/ Endret 5. mars 2018 av bshagen 2 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg har Razor, som jeg er veldig fornøyd med, har ganske store hender selv.. Men jeg bruker nesten aldri tallene 7-12 på min NAGA mus, da tommelen er alt for langt frem, og det blir unaturlig å flytte tommelen så langt bak... Har faktisk aldri tenkt over at jeg har store hender før du nevner dine egene, og det er ikke en dårlig design på musa som jeg har som gjør at de er alt for langt bak Nå husker jeg ikke helt hvilken mus det var i farten, men mener Razor har en mus med utskiftbar exoskjellett for best mulig tilpasning i hånden... Om noen andre kan være behjelpelig på hvilken dette er. Søkte litt på Razor sine nettsider, men fant ikke.. Muligens et annet merke? Lenke til kommentar
Venuckt Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Selv kunne jeg anbefalt Corsair M65 musen. Jeg sitter med den nå og syntes at den er meget komfortabel, spesielt for meg med litt større hender. Jeg spiller også mest FPs og har derfor valgt å holde meg unna datamuser med 15 forskjellige knapper og da er Corsair M65 ganske perfekt. Har sett på noen reviews av alle datamusene og jeg vet at flere anbefaler de to Logitech musene, men ingen fan av G502 da den er veldig ubehagelig å holde i. En M65 er virkelig til å anbefale. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 5. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2018 (endret) Takk for raske svar. Personlig er jeg ingen fan av Razer, de var fantastiske før, men de slites ut alt for fort! Veldig bra link til ha Quake spillern, mye info der. @Venuckt, hvilke grep bruker du mest når du spiller? Syns m65 ser veldig bra ut også (betyr lite, men er et pluss). Denne musa passer ganske bra inn når man ser på 0.6*20 og 0.6*10 også (har nærmere 21 cm og 11 cm faktisk). Er den "sniperknappen" irriterende og har den noe funksjon? Kan legge til at jeg sterkt vurderer Rival 500 også, men blir kanskje litt mye knapper Endret 5. mars 2018 av Lomeus Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Takk for raske svar. Personlig er jeg ingen fan av Razer, de var fantastiske før, men de slites ut alt for fort! Veldig bra link til ha Quake spillern, mye info der. @Venuckt, hvilke grep bruker du mest når du spiller? Syns m65 ser veldig bra ut også (betyr lite, men er et pluss). Denne musa passer ganske bra inn når man ser på 0.6*20 og 0.6*10 også (har nærmere 21 cm og 11 cm faktisk). Er den "sniperknappen" irriterende og har den noe funksjon? Kan legge til at jeg sterkt vurderer Rival 500 også, men blir kanskje litt mye knapper Hei, ja er enig at Razor slites fort, har byttet på Garanti jeg da.. Kjøpte hos elkjøp.. 2år og 1månde gammel mus med defekt scrolling.. Fikk ny mus på dagen av samme type... Så da kan de like gjerne gå til helvette hvert 2år Så lenge jeg får en splitter ny mus gratis Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Som nevnt er alle i Top 10 lista til RocketJumpNinja meget bra. Faktisk de beste på markedet. Steelseries har steppet opp gamet sitt ganske bra den siste tiden, men dessverre er musemarkedet preget av det er litt dårlig QC generelt. Lenke til kommentar
El burro Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Jeg har Logitech G502 og er veldig fornøyd, bruker alle loddene. Det eneste jeg ikke liker er "sniper" knappen, skal jeg bruke den så må jeg bytte grep og legge hele håndflaten og vekten over musa. Eller funker det bra sammen med G810 og programvaren fra Logitech. Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 6. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2018 Ser ikke ut som han har testa Corsair M65, men den har mye av de samme specsa som de andre på top lista. Skjønner nesten ikke hvorfor det skal være så vanskelig å finne seg en ny mus, men er jo et av de viktigste komponentene så gira på å få en god en med engang! Syns g502 ser bra ut, men redd jeg ikke kommer til å like formen. De tre jeg har lest mest om, og som jeg personlig liker best er nok: Rival 600/500, G403 og M65. Må få ut fingern og bestemme meg ila morgendagen tror jeg, kjenner at den jeg bruker nå lever på siste verset (henger seg opp x antall ganger per dag). Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) Om du skal teste M65, så test i alle fall utgaven med PMW3360, som er den beste optiske sensoren (Pro tror jeg den heter), de andre og eldre har lasersensor, og det skal du ikke ha EDIT: 3310 btw er også en knall-sensor, så om du finner en mus du liker med den sensoren så er det bare å kjøre på Endret 6. mars 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 6. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2018 M65 Pro bruker 3360 sensor, den er jo sett på som godtkjent vil jeg si! Lenke til kommentar
fjs Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Skal du ha trådløst, se på G703. Ellers, ta en titt på Zowie sine. Koster ikke skjorta, og bra til FPS. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Om det hjelper: Roccat Kone AIMO kjøpte jeg, likte den veldig godt størrelsesmessig (jeg har digre hender, kan ikke bruke Razer Naga da denne er alt for liten). Det eneste jeg hadde å si på det var at jeg syntes kantene blei litt skapre men det var kanskje bare meg. I dag bruker jeg Roccat Kone XTD (den nye modellen heter EMP) og det er noe av det beste jeg har hatt. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) Jeg benytter Logitech g502 og fnatic ClutchG502 til all-round aktivitet og fnatic clutch til cs:goVil aller helst anbefale g502. Denne er også svært ofte på tilbud.Gå innom en butikk å prøv den. Eventuelt så har jo flere nettbutikker åpent kjøp Endret 6. mars 2018 av MrMidget Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 g403(3360) eller rival 300(3310) er jo flott for deg med store hender evt noe fra zowie g502 er en søppelmus IMO Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 6. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) Skal innom Elkjøp og se om de har noen som kan testes i butikken. Evt så får jeg bare bestille g403, M65 eller rival 600, og håpe en av de passer meg Endret 6. mars 2018 av Lomeus Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Min mening ang. G502 er at den er altfor tung. Scrollehjulet er digg på den da, men det stopper litt der. Jeg pleide å like en stor og tung mus (oh the puns), men etterhvert som jeg har tilvendt meg en mindre men lettere mus (80-90gr) så ble aimen min mye bedre. Jeg hadde dårlig aim før, og nå er jeg i grunn helt ok. Byttet til G303, men har også en FK2 liggende som jeg skal teste etterhvert Dette med mus er en veldig subjektiv ting som sagt, det eneste objektivet man kan si om mus er at du skal ha enten 3310 eller 3360-sensoren. Men prøv i allefall å tilvend deg en lettere mus, vil være mitt subjektive tips Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 6. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) Den jeg har nå er på ca 130g, noe jeg syns er behagelig. Problemet med valget mitt er de forskjellige formene en mus har, M65 ser digg ut, men får jo ikke testa den (2 many puns 2 be made). Ender nok opp med riva 600 eller g403, litt tryggere valg. Var på Elkjøp idag, de hadde kanskje 3 forskjellige man kunne teste. . . Endret 6. mars 2018 av Lomeus Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) Hvor i verden holder du til? EDIT: Jeg mener altså, om du holder til i nærheten av meg, så kan du få prøve FK2 i alle fall Endret 6. mars 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 6. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2018 Holder til i Vestfold. Antar at jeg bestiller et par forskjellige mus fra komplett, og bruteforcer problemet selv snart. Så kan jeg bare levere tilbake de jeg ikke liker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå