agin Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Lurer på å gå til anskaffelse av ny laptop, og jeg har (nesten) bestemt meg for en av de to maskinene Multicom har på førstesida for sine bærbare. De 2 maskinene er helt like, med unntak av at den ene har Intel Pentium-4 2667MHz prosessor (og koster 10.995,- , og den andre har Intel Centrino 1400 prosessor og koster 12.995,- Vet at Centrino bruker mindre strøm og produserer mindre varme, men da jeg ikke vil la den gå så mye på batteri er ikke dette noe problem. Men er den med Centrino verdt de 2k ekstra, eller klarer jeg meg like godt med den første? Og hvis dette er postet i feil forum, motta min ydmyke unnskyldning Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det beste hadde vært å poste her: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=72 men kan jo svare fordet. Desktop erstatteren er nok et bra kjøp den, men iogmed at p4 generer mye varme vil vifta stå å gå rimelig ofte og den vil også bråke en del. Centrino maskinen på andre siden har en strømgjerrig PentiumM prosessor. Denne genererer vesentlig mindre varme og det sier seg selv at da trenger man ikke like krafig vifte, og lavt støynivå er jo ett stort pluss. Prosessoren på 1.4ghz yter på lik linje med en pentium4 2.4-2-5ghz prosessor. Hadde nok gått for centrinoen hadde jeg vært deg. PS:Prøv å få en moderator til å flytte posten din til forumet jeg linket til over så vil du sikkert få fler svar der. -Lars Petter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå